خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ، مدیران جهادی می خواهد ، گفت : معنای بسیج، مردمی کردن فعالیت ها است و بسیج اقتصادی یعنی بازگرداندن اقتصاد به مردم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی اصغر جعفری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست در واقع این واژه به اشتباه در افکار جای گرفته است.
اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویاست یعنی باید شرایطی ایجاد شود که با برنامه ریزی دقیق و بر اساس مسائل دانش بنیان بتوانیم در ظرف تعیین شده به شرایط مطلوب دست پیدا کنیم.
وی افزود: در حال حاضر 60 میلیون نفر نیروی عظیم بالقوه عظیم از نظر کمی و کیفی در کشور داریم که از اینها استفاده نمی شود فقط اقلیت 20 میلیونی دارای کار هستند که گاهی کار مولد نیز انجام نمی دهند.
جعفری تصریح کرد: اگر به دنبال انجام یک کار انقلابی هستیم باید استعداد بسیج کردن جوانان و نیروهای کارآمد را داشته باشیم و بتوانیم علم طراحی و استقلال علمی را به کشور بیاوریم زیرا هنوز صنعت ما شبه مونتاژی است و نتوانسته ایم استقلال فنی و علمی را در کشور در اختیار داشته باشیم.
این استاد دانشگاه بیان کرد:یکی از عوامل یا ارکان مهم، رفتن اقتصاد به سمت دانش بنیان و تکیه بر بحث آموزش است که باید در این راستا یک تغییر ساختاری اساسی در حوزه آموزش از مدرسه تا دانشگاه و سطوح عالی صورت بگیرد زیرا این امر در نهایت به کارآفرینی خواهد انجامید.
جعفری افزود : آموزش ها در حال حاضر کاربردی نیست به دلیل اینکه متاسفانه ما مدرک گرا شده ایم و این فرهنگ منفی در جامعه ما رشد یافته است.
وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختاری در آموزش ضروری است ، گفت: در حال حاضر این نظام به صورت یک هرم است که اکثریت افراد در قاعده هرم و راس هم اقلیت نخبه قرار دارند و بدنه هرم آموزش های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی است که مغفول مانده و نتوانسته ایم جوانان را به سمت این اصل هدایت کنیم.
این استاد دانشگاه بیان کرد: اگر تنها 10 درصد از فارغ التحصیلان کارآفرین شوند ، برای 60 میلیون نفر نیروی بالقوه به راحتی می توانیم اشتغالزایی بکنیم که در این راستا آموزش کارآفرینی باید در همه دانشگاه ها به صورت یک درس نهادینه بشود .
جعفری در پایان تاکید کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در یک شرایط ایده آل نیاز به تقویت مدیران جهادی داریم و سرمایه گذاری مردم را باید جذب کنیم و همچنین کار جمعی و کارآفرینی را توسعه دهیم.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو شناسایی و رفع نقاط آسیب پذیر اقتصاد است
استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: بنا به تعریف مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی ابتدا باید نرخ های رو به رشد را حفظ کنیم و سپس نقاط آسیب پذیر را در اقتصاد رصد و پس از شناسایی برای رفع آنها اقدام کنیم.
محمد حسن وکیل پوراستاد دانشگاه تربیت مدرس، در برنامه اقتصادی رادیو گفت و گو درباره بررسی عملکرد بسیج در حمایت از تولید اظهار کرد : در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی ، رهبر معظم انقلاب به روحیه جهادی در این عرصه تاکید داشتند پس این نوع اقتصاد در واقع گونه ای از جهاد است که نیاز به جهادگر دارد.
وی با بیان اینکه باید سابقه جهاد سازندگی را الگو قرار دهیم ، گفت :جهاد سازندگی نمونه خوبی بود که در زمان پیروزی انقلاب مانند بسیج داشتیم اما متاسفانه دست های پشت پرده این الگو را از انقلاب گرفت و اجازه ندادند که استعدادهای آن به منصه ظهور برسد.
وکیل پور درباره اینکه ابتدا باید از بسیج سازندگی و اردوهای جهادی تعریفی کلان ارائه بشود ، افزود : ضروری است ماموریت اردوهای جهادی مشخص شود و در این بخش سازماندهی خوبی انجام گیرد که در راستای این امر باید نقاط آسیب پذیر اقتصاد ما معین شود.
استاد دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه باید نگاه و نگرش خود را به سطوح بالاتر متوجه کنیم ، ادامه داد : ما در همه شئون کشور در بحث اجرا و آموزش نیاز به تبیین اقتصاد مقاومتی داریم.
وکیل پور بیان کرد : از ابتدای انقلاب اسلامی دشمن سه نوع جنگ را با ا آغاز کرده است که در این جنگ در بعضی بعدها کمتر و برخی پررنگ تر بوده است به عنوان مثال در آغاز انقلاب برای براندازی نظام جنگ سخت و نظامی را با ما شروع کرد و بعد از آن نقش جنگ نرم بیشتر شد.
وی با اشاره به اینکه چون دشمن در این دو جنگ موفقیت زیادی کسب نکرد به سراغ جنگ اقتصادی رفت ، افزود:اقتصاد مقاومتی ریشه در دین ،قانون اساسی و برنامه چشم انداز دارد.
زمانی که ما برنامه چشم انداز 20ساله را طراحی کردیم تحریم ها به این صورت نبود و در این موقعیت اقتصاد مقاومتی مکملی برای پیشبرد اهداف شده است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد : بحث اقتصاد دانش بنیان و بهره وری در اکثر محورهایی که اقتصاد مقاومتی را پوشش می دهد، مطرح می شود و ما باید ابتدا اقتصاد مقامتی را در برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید