خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون فرهنگی شهرداری کرج از راه‌اندازی مرکز "شکوفایی صنایع فرهنگی" در کرج خبر داد و گفت: این مرکز وظیفه دارد در انتهای یک سال فعالیت ۱۰ شرکت دانش بنیان تحویل شهر کرج و استان دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدعلی‌اکبر میروکیلی، با اشاره به راه‌اندازی مرکز "شکوفایی صنایع فرهنگی" در کرج در سال جاری، اظهار داشت: این مرکز با مشارکت دانشگاه شریف و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و توسعه ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در فناورسرای شاهد واقع در فاز 4 مهرشهر برای نخستین مرتبه در کشور ایجاد شده است.
معاون فرهنگی شهرداری کرج با بیان اینکه این مرکز در راستای تثبیت،‌ تقویت و اجرائی شدن ایده‌های محوری واحدهای فناور در حوزه محصولات فرهنگی با پشتیبانی‌های لازم با ارائه خدمات اولیه، نقش موثری در بقا و رشد این واحدها ایفا می‌کند، ادامه داد: پشتیبانی و ارائه تسهیلات علمی، فنی، مالی و اجرایی به صاحبان ایده‌های فناورانه و ایجاد ساز و کارهای حمایتی از طریق سازماندهی فعالیت‌ها از اقدامات مرکز شکوفایی است.
میروکیلی با اشاره به اینکه از آنجایی که استارتاپ‌های صنایع فرهنگی نسبت به شرکت‌های نوپای دیگر نیاز به هدایت بیشتری برای بقا دارند، بیان کرد: از این رو مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی تلاش دارد به بومی سازی فرهنگ ایرانی- اسلامی، رشد کارآفرینی، کاهش بیکاری، تولید ثروت، ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع فرهنگی، جذب حامیان طرح‌های ‌کارآفرینی و مربیگری کمک کند.
وی با بیان اینکه این مرکز با برگزاری رویدادهای علمی در دانشگاه‌ها، کشف استعدادها و پرورش خلاقیت‌ها با استقرار و آموزش آن توسط متبحرین این عرصه، افسران توسعه اقتصاد نرم دانش‌بنیان را پرورش می‌دهد، تاکید کرد: این مرکز وظیفه دارد در انتهای یک سال فعالیت 10 شرکت دانش‌بنیان تحویل شهر کرج و استان دهد.
میروکیلی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مرکز در کرج، اظهار داشت: کمک به ایجاد و پیاده‌سازی زیست بوم پویا، پایدار و کارآمد کارآفرینی در ایران در حیطه صنایع فرهنگی، تقویت تشکل‌های فرهنگی و جهت‌دهی به آن‌ها برای رفع نیازهای مردم جامعه با استفاده از نگرش کارآفرینانه، ساماندهی مجموعه‌های فعال صنایع فرهنگی در سطح کشور و هم‌افزایی توان ایشان در جهت رفع نیازهای صنایع فرهنگی از جمله اهداف این مرکز است.
وی با بیان اینکه ایجاد بستر مناسب برای پیاده‌سازی ایده‌های نو مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده و هدایت نوآوران به سمت ثبت اختراع، شرکت در مسابقات علمی و جشنواره‌ها و ایجاد تسهیلات برای ادامه فعالیت در قالب پذیرش در مراکز از اهداف دیگر این مجموعه است، افزود: توسعه محصولات و خدمات جدید بر اساس تقاضا و نیاز بازار، جذب کسب و کارهای نوپای فرهنگی فناور محور و شناسایی تجربیات افراد موفق و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با آن از اهداف این مرکز است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید