خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروزه با تعداد زیادی از جوانان با سواد و تحصیل‌کرده که کارآفرینی را بلد هستند، مواجهیم، گفت: این وظیفه ما است که به این جوانان ایمان آوریم، چون آنچه که غیر قابل ارزش‌گذاری است، نوآوری بشر است.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم اعطای دومین جایزه مصطفی (ص) با بیان اینکه امروز به نام نامی پیامبری گردهم آمده‌ایم که خدای متعال او را رحمت آدمیان نام نهاد، افزود: این پیامبر از ما به ما مشفق‌تر و دلسوزتر بوده و در مهربانی و تواضع از همه جلوتر بوده است. تعلیم و تعلم را بر پیرامون خود فرض کرد و در زندگی و در دوران نبوتش دشمنی را سرسخت‌تر و پلیدتر از جهل و جهالت ندانست.
وی اضافه کرد: اما شرمنده‌ایم در مقابل چهره نورانی این پیامبر که در این روزگار به واسطه جنگ و ترور، خشونت، فقر، نادانی و ارعاب اکثر مسلمانان در مضیقه هستند.
ستاری با بیان اینکه در دوران اسلامی، دوره‌هایی ظهور کرد که ما به خود می‌بالیدیم، ادامه داد: این دوران محل رجوع بسیاری از علوم و فنون بوده که از بیت‌الحکمه در بغداد تا دانشگاه جندی شاپور جهانی را سیراب ساختیم.
معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مسلمانان هیچ‌گاه در دوران طلایی علم سلاحی نساختند برای کشتار انسان، یادآور شد: مسلمانان به دنبال کیمیایی برای تسخیر روح و جسم مردمان نبودند و راه‌های علمی برای اسیر کردن ذهن‌ها، روان‌ها و کالبدها نیافتند و هیچ‌گاه این را نخواستند. چرا که عقیده آنها بر برابری و برادری استوار بوده و هیچ‌گاه علم نافه از آنها دور نشد، حتی آن‌گاه که گرفتار سلطه‌گران و زورگویان بودند.
ستاری اضافه کرد: اما حالا بار دیگر تاریخ به نظاره نشسته است تا بر آنچه خواهیم کرد، قضاوت کند. باید که بار دیگر همپیمان شویم تا تمدن نوین را پایه گذار باشیم و نظریه‌پردازی علم و فناوری را مؤمنانه بر تارک جهان بنشانیم.
وی با تاکید بر اینکه بی‌شک قدرت،‌ عزت و مرجعیت جهان اسلام به واسطه علم میسر خواهد بود، ادامه داد: علمی که منشاء و  خاستگاه آن همانند دوران طلایی اسلامی در کالبد جهان اسلام نقش بسته باشد، آن علم از مغزهایی متفکر و با استعداد جوشیده و حاصل آن رفاه عمومی بر پایه توسعه فناوری‌های نوین است.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در عین حال خاطرنشان کرد: اما نکته دیگر بعنوان نکته‌ای بسیار مهم این است که جهان اسلام اکنون از حضور جوانان پرشماری سود می‌برد که به فردای روشن می‌اندیشند، پر از ایده‌اند و سرشار از خلاقیت هستند.
وی ادامه داد: این جوانان تحصیل‌کرده و با سواد هستند و کارآفرینی را خوب می‌شناسند. بهره‌مندی از علم نافه را می‌دانند و دستانی پر قدرت دارند و سری پرشور. آنها می‌توانند راه‌هایی جدید و بسیاری را بسازند تا همه را به روزهای خوب و آرام برسانند.
وی اظهار کرد: از این رو وظیفه همه ما است که به وارستگی این جوانان مومن ایمان بیاوریم، چون آنچه که غیرقابل ارزش‌گذاری است، نوآوری بشریت است.
ستاری، سلامت،‌ امنیت و رفاه نوع بشر را جزو اقتدار علمی و پیشبرد فناوری در تعامل دانشمندان برجسته دانست و خاطرنشان کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) در پی احیای تمدنی غنی، سرشار از علم و فرهنگ با تحول در پیشرفت علم و فناوری در جهان اسلام است. از این رو تقدیر از دانشمندانی فرهیخته و ارائه الگوهای فاخر در حوزه علم و فناوری برای جهان اسلام ضمن ایجاد بسترهای موثر در تبادل اندیشه‌هایی ناب و افزایش سطح هم افزایی علمی باعث تحول در پیشرفت علم و فناوری در جهان اسلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: جایزه جهانی مصطفی (ص) در سالروز میلاد با سعات پیامبر صلح و دوستی (ص) می‌تواند عمارتی بلند و والا برای انسان امروز و فردا بسازد تا در زیر سقف آرامش آن راه سعادت و کمال را سامان دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید