خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: ایده‌ها باید تجاری‌سازی شوند تا صرفه اقتصادی داشته باشند و در این زمینه جهاد دانشگاهی از ایده‌های نو حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، دومین پیش رویداد استارتاپی اکسیر با موضوع اسباب بازی پنج‌شنبه نهم آذر ماه در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
فرشاد پیله‌چی سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین در حاشیه این برنامه درباره تجاری‌سازی ایده‌ها و ضرورت ورود جهاد دانشگاهی به این حوزه‌های مختلف اظهار داشت: جهاد دانشگاهی تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا با یک تیم متفکر و ایده‌پرداز به ایده‌های نو در زمینه اسباب بازی دست یابد و برای سرمایه‌گذاری روی آن با پشتیبان‌های مالی وارد مذاکره شود و گامی جدید در صنعت اسباب بازی بردارد.
وی با تأکید بر ضرورت تجاری سازی ایده‌ها گفت: جهاد دانشگاهی با ورود به حوزه اسباب بازی نشان داد می‌توان با ایده‌های جدید همواره موفق بود؛ به عنوان مثال «اسباب بازی‌های چیدا» که توسط جهاد دانشگاهی واحد استان قزوین تولید شده در نمایشگاه اسباب بازی مرداد ماه سال جاری قزوین حضور داشت و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.
پیله‌چی سپس به فرآیند ایده‌پردازی پرداخت و بیان کرد: یکی از متفاوت‌ترین و سخت‌ترین بخش‌های هر کاری ایده‌پردازی است و اگر برای ایده هدفی را تعیین کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنیم به نتیجه نزدیک‌تر خواهیم بود.
سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین به قوانین ایده‌پردازی اشاره و خاطرنشان کرد: برای ایده‌پردازی ‌فرد حتماً باید از قبل مطالعه کرده و آشنایی لازم را با موضوع کسب کرده تا حرفی برای گفتن داشته باشد ضمن اینکه جلسات ایده‌پردازی می‌بایستی به صورت گروهی،‌ مستمر و منسجم برگزار شده و از به انحراف کشیده شدن موضوع جلسه جلوگیری شود.
وی به اهمیت زمان در ایده‌پردازی اشاره کرد و افزود: جلسات باید مدیر محتوایی داشته باشد که موضوعات مهم را در نیمه اول جلسه مطرح و تمام ایده‌ها اعم از ضعیف و قوی را یادداشت کرده و بیشتر شنونده باشد و بتواند زمان جلسات را اداره کند.
پیله‌چی گفت: در ابتدای جلسه ایده‌پردازی بهتر است از ابزارهای کمکی مانند فیلم، ‌عکس و یا متنی که به روشن شدن موضوع کمک می‌کند استفاده شود البته به گونه‌ای نباشد که ناخودآگاه ذهنی ایده‌پردازان فقط به یک سمت هدایت شود.
سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم که جلسات ایده‌پردازی مانند جلسات خشک اداری نیست بنابراین بایستی همه اعضا با آزادی بیان درباره همه جوانب موضوع نظر داده و آن را مورد بررسی بدهند البته باید ایده‌ای را بیان کرد که به لحاظ کیفی مناسب و معقول باشد.
وی گفت: دقت داشته باشیم درایده‌پردازی حتی اگر فکر می‌کنیم ایده‌مان فوق‌العاده است باید بدون تعصب به آن نگاه کرده و نظر منتقدان را بپذیریم و اگر نتوانستیم منتقدان را راضی کنیم ایده را کنار بگذاریم چرا که قطعاً‌ نمی‌توانیم جامعه هدف بزرگتر را قانع کنیم.
پیله‌چی در این کارگاه افزود: وقتی ایده‌ی پرهزینه‌ای را مطرح می‌کنیم که برای اجرایی شدن آن راه دشواری وجود دارد ناامید نشویم و بدانیم هنر این است که بتوانیم هزینه‌ها را پایین آورده و دشواری‌های راه رسیدن به نتیجه را کم کنیم.
وی تأکید کرد: ایده‌پردازان توجه داشته باشند که همواره راه جدیدی وجود دارد که راه اصلی محسوب می‌شود بنابراین جمله "دیگر راهی وجود ندارد" ناامیدشان نکند ضمن اینکه با هوشمندی در تله متفاوت بودن راه گرفتار نشوند و بدانند راه اصلی ساده‌ترین راه است.
پیله‌چی تصریح کرد: نکته پایانی اینکه یکی از مهمترین و حرفه‌ای‌ترین راه‌های ایده‌یابی تغییر و ترکیب ایده‌های دیگر است.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید