خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


ساخت شنل نامرئی‌ کننده کوچک برای کلاس های فیزیک

گروهی از محققان آلمانی یک شنل نامرئی‌ کننده قابل حمل تولید کرده‌اند که می‌تواند بطور موثری اجسام را مخفی کند و همچنین به اندازه کافی برای استفاده در کلاسهای فیزیک، کوچک است.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، به گفته محققان موسسه فناوری کالسروهه، اگرچه این شنل نمی‌تواند انسان را پنهان کند، اما می‌تواند اجسام کوچک را نامرئی  کند.

دانشمندان برای منحرف کردن نور در اطراف شیء و نامرئی کردن جسم، باید راهی را برای جبران فاصله افزایش یافته‌ای که نور باید طی کند، پیدا می‌کردند.
از آنجایی که نسبیت از سفر سریع‌تر اجسام نسبت به سرعت خلا نور جلوگیری می‌کند، هیچ راهی برای تسریع نور منحرف شده در خلأ یا هوا نیست.
محققان برای حل این مشکل، پوشش نامرئی کننده خود را از ماده پراکنده‌کننده نور ساختند. این ماده با پراکنده کردن نور، سرعت انتشار موثر امواج نور در واسطه را کاهش می‌دهد. سپس نور می‌تواند مجددا سرعت گرفته و مسیر طولانی‌تر در اطراف جسم نامرئی را جبران کند.
در این تجربه، جسم درون یک استوانه توخالی فلزی با پوشش رنگ آکرلیک قرار گرفت که نور را بازتاب داده و منتشر می‌کند.
این لوله درون یک بلوک پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان که یک پلیمر آلی رایج بوده، قرار گرفت و به نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم که نور را منتشر می‌کردند، آغشته شد.
پوششهای رایج از اندازه‌های بسیار بزرگی برخوردارند که تنها در آزمایشگاه قابل استفاده و آزمایش هستند. اما پوشش کاملا جامد جدید به راحتی می‌تواند به منظور نمایش به کلاسهای درس انتقال یابد.

منبع: http://karafarininews.com

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید