خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 32 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغال فراگیروهمچنین بهبود وضعیت اشتغال در روستاها خبر داد.

به گزارش ایرنا، عیسی منصوری، در نشست شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: از این میزان 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره 13و 16درصد با توجه به مختصات طرح ها برای اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: همچنین 12هزار میلیارد تومان برای بهبود وضعیت اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده، لیکن قرار نیست که همه این اعتبارها را در سال 96 هزینه کنیم.
منصوری ادامه داد: یکی از آسیب هایی که پیشتر وجود داشت این بود که اعتبارها در نیمه دوم سال به دستگاه ها ابلاغ و آنها تلاش می کردند که تا پایان سال این منابع جذب شود اما امری طبیعی است که ظرفیت اجرایی کشور و بخش خصوصی به گونه ای نیست که بتوانند همه این منابع را جذب کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: نمی توان یک برنامه موفقیت آمیز ایجاد اشتغال در دنیا مثال زد که از طریق پرداخت وام محقق شده باشد اما یکی از دیدگاه هایی که در کشور ما وجود دارد ایجاد اشتغال از طریق پرداخت وام است در حالی که در هیچ جای دنیا تجربه موفقی در این زمینه وجود ندارد.
منصوری گفت: با توجه به این موضوع، اولویت نخست ما پرداخت وام نیست بلکه مداخله برای توسعه است و این مساله هم در بحث اشتغال فراگیر و هم اشتغال روستایی مد نظر است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: قرارنیست که ما در تمام 38 هزار روستای کشور مداخله کنیم و این در حد توان نظام اداری کشور هم نیست بلکه در پی این هستیم که با روش های تخصصی تر و علمی تر این کار را انجام دهیم تا روستاهایی که نقش محوری می توانند ایفا کنند، انتخاب شوند.
منصوری افزود: دستورالعمل توسعه اشتغال روستایی، اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد و کوشش ما این است که همه دستگاه ها در این زمینه مشارکت داشته باشند.
وی گفت: همزمان با ابلاغ این دستورالعمل، دسترسی به سامانه مربوط به اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی نیز فعال خواهد شد و پس از در دسترس قرار گرفتن این سامانه، سامانه کامل تری را نیز طراحی و راه اندازی خواهیم کرد.

تسهیلات ارزان قیمت مسیر اشتغال را منحرف می کند
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان‌ قیمت و با بهره اندک موجب ایجاد انحراف در مسیر اشتغال خواهد شد، گفت: در تمام دنیا نیز این مساله تجربه شده است و امروز هم نمی‌توان یک برنامه ایجاد اشتغال در دنیا نام برد که از طریق پرداخت تسهیلات به نتیجه رسیده باشد.
وی ادامه داد: سود پایین تسهیلات از توجیه وارد کردن آن سرمایه به عرصه کار می کاهد و اگر تسهیلاتی هم قرار است پرداخت شود باید در اختیار افراد شایسته و کارآفرین واقعی قرار گیرد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استفاده از سرمایه های خُرد را یکی از راهکارهای تامین منابع مالی دانست و بیان کرد: نباید این تصور ایجاد شود که فردی که می خواهد اقدام به کارآفرینی و راه اندازی یک واحد تولیدی کند حتما باید وام یارانه ای دریافت کند.
او گفت: اشتغالی که با تکیه بر تسهیلات راه اندازی شود پایدار نخواهد بود و باید رویه ای در جامعه رایج شود که افراد پس از ایجاد کسب و کار به دنبال دریافت تسهیلات بروند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید