خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فرماندار خمین گفت: استفاده از ظرفیت خیران به منظور ارتقای ظرفیت‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان باید در دستور کار مسئولان کمیته امداد این شهرستان قرار گیرد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمهدی ساداتی صبح امروز در نشست علمی تخصصی فلسفه شکل‌گیری کمیته امداد امام(ره) مبنی بر منظومه فکری امام راحل با اشاره به اهمیت کار کمیته امداد اظهار داشت: آنچه از تعالیم دین اسلام استنباط می‌شود توجه ویژه خداوند و ائمه اطهار(ع) به احسان، انفاق و محرومیت‌زدایی است که نهاد کمیته امداد آن را سرلوحه کار خود قرار داده و در اجرایی کردن این امر بسیار موفق عمل کرده است.
وی افزود: احسان و انفاق از این نظر دارای اهمیت است که زمینه‌های نابودی جامعه که همان فقر اقتصادی و به تبع آن فقر فرهنگی، اجتماعی و عاطفی است را از بین می‌برد و زمینه های سلامت، پویایی و زنده بودن جامعه را فراهم می‌کند.
فرماندار خمین تصریح کرد: کمیته امداد از نهادهای تأثیرگذار در کشور و از برکات انقلاب اسلامی است که در زمینه محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم نقش به‌سزایی داشته و دارد.
ساداتی با تاکید بر اینکه نگاه اداری به فعالیت در کمیته امداد باید تعطیل شود گفت: فعالیت در کمیته امداد صدقه جاریه برای کارکنان این نهاد مقدس است.
وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی مطلوب کارکنان کمیته امداد به مراجعان به این نهاد عنوان کرد: مراجعان به کمیته امداد امام ولی نعمت ما هستند و افرادی هستند که جز خدا هیچ پناهی ندارند و لازم است کارکنان کمیته امداد برخورد منطقی و همراه با مهر و عطوفت با مددجویان و مراجعان به این نهاد را سرلوحه کار خود قرار دهند.
فرماندار خمین خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های اخیر و رکود کشاورزی به عنوان یکی از عوامل افزایش جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان خمین است به همین منظور استفاده از ظرفیت خیران در راستای ارتقای ظرفیت‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان باید در دستور کار مسئولان کمیته امداد در این شهرستان و دیگر شهرستان‌های استان قرار گیرد.

بیش از چهار هزار خانوار در خمین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین هم در این نشست با گزارشی از وضعیت مددجویان کمیته امداد این شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد چهار هزار و 356 خانوار در خمین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که تعداد دو هزار و 455 خانوار آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
جواد داودی افزود: تعداد یک‌ هزار و 592 خانوار از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خانوار شهری هستند و تعداد دو هزار و 764 خانوار  روستایی که تعداد یک‌ هزار و 18 خانوار شهری و یک‌ هزار و 387 خانوار روستایی زنان سرپرست خانوار هستند.
وی بیان کرد: از تعداد کل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان تعداد 512 دانش‌آموز و 80 دانشجوی در حال تحصیل از خدمات حمایتی کمیته امداد در زمینه ادامه تحصیل بهره‌مند هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین با اشاره به وضعیت اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش عنوان کرد: امسال از محل اعتبارات تعداد 15 فقره وام اشتغال به مبلغ یک میلیارد و 830 میلیون ریال و از محل اعتبارات بانکی هم تعداد 149 فقره تسهیلات به مبلغ 26 میلیارد و 350 میلیون ریال به مدد جویان پرداخت شده است.
داودی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 192 نفر از ایتام تحت پوشش این اداره تحت حمایت حامیان در قالب طرح اکرام ایتام هستند و تعداد 628 نفر هم در قالب طرح محسنین حمایت می‌شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید