خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر نقش شرکتهای دانش‌بنیان در اشتغال‌زایی، یادآور شد: از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت همه جانبه می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر بهزاد سلطانی در بازدید از هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: این نمایشگاه نقش زیادی در معرفی نتایج طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تجاری‌سازی‌ آنها دارد.
وی درباره نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان محور اقتصاد مقاومتی است و محور اقتصاد دانش‌بنیان نیز شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.
دکتر سلطانی با بیان این که از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت همه جانبه می‌کنیم، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان افزون بر جذب دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، به رفع مشکلات جامعه کمک می‌کنند؛ از سوی دیگر اشتغال‌زا نیز هستند.
به گفته وی، حدود ۸۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حال فعالیت هستند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بر اساس آنچه مسئولان پارک‌های علم و فناوری اعلام کرده‌اند و آمار مرکز پژوهش‌ها نیز این آمار را تایید می‌کند، نزدیک ۱۰ برابر پولی را که دولت از طریق پارک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده، ما از طریق صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های فعال در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد پرداخت کرده‌ایم.
دکتر سلطانی توضیح داد: البته معتقدیم اعتبارات پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد نیز باید افزایش پیدا کند. بیش از ۲هزار و ۲۲۰ شرکت دانش‌بنیان با کمک‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حال فعالیت و حدود ۵۹۱ شرکت نیز در حال بررسی و ارزیابی هستند.
وی اظهار کرد: ۵۹۱ شرکت دانش‌بنیان که وضعیت آنها در حال بررسی است، مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواست کرده‌اند.
وی با اشاره به طرح پرداخت وام اشتغال‌زایی، گفت: از یک‌ماه پیش خدمت جدیدی تحت عنوان "اشتغال‌زایی دانش‌بنیان" راه‌اندازی شده که بر اساس تفاهمنامه با بانک مهر اقتصاد به ازای بکارگیری هر نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام به آن شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: اگر افراد در سال ۹۶ در شرکت‌های دانش‌بنیان استخدام شده باشند و آن شرکت نیز تعدیل نیرو نداشته باشد تا سقف ۵نفر وام ۲۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴درصد دریافت می‌کند.
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی در پایان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از این طرح استقبال چشمگیری داشتند، البته این وام افزون بر وام‌های دیگری است که به شرکت دانش‌بنیان تعلق می‌گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید