خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک کارآفرین برتر تفکر پشت میزنشینی را اصلی‌ترین عامل بیکاری در کشور می‌داند.او معتقد است راز موفقیت در راه‌اندازی استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های جدید است.

سید سمیر یثربی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: علیرغم آنکه شرایط کار و زمینه اشتغال در جامعه فراهم است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد ولی متاسفانه تفکر پشت‌میزنشینی در میان جوانان این شائبه را ایجاد کرده که یک شبه می‌توانند به شرایط ایده آل برسند.
وی افزود: اقدام به انجام کارهای کوچک، مقدمه‌ای برای توسعه کسب و کار است ولی باید به این نکته توجه داشت که پول نباید از ابتدا در اولویت قرار گیرد بلکه به سرانجام رساندن کار و پروژه راه‌اندازی شده است که باعث کسب درآمد مناسب می‌شود.
این کارآفرین نمونه، بروکراسی اداری و سیستم دولتی را از مهمترین چالشهای پیش روی کسب و کارهای جدید به ویژه در بخش خصوصی دانست و افزود: ضعف مدیریت و نبود نگاه تخصصی به مسایل اقتصادی و رانت باعث بروز مشکل در اقتصاد کشور شده است.
یثربی بر حمایت دولت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: متأسفانه تسهیلات بانکی اغلب به افرادی پرداخت می‌شود که به جای راه‌اندازی کسب وکار و ایجاد اشتغال، آن را در بازارهای سفته بازی هزینه می‌کنند در حالی که در بیشتر کشورهای پیشرفته مانند آلمان، دولت شرکتهای بزرگ دولتی را با کمترین قیمت به افراد واجد صلاحیت واگذار کرده تا زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را فراهم کند.
برگزیده سومین کنفرانس ملی کارآفرینی درعین حال کسب موفقیت در راه‌اندازی کسب و کارهای استارتاپ را سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های جدید برشمرد و گفت: کپی برداری از ایده‌های به سرانجام رسیده با محدودیت مواجه است در صورتی که پیاده سازی ایده بر اساس نیازسنجی جامعه، بهترین  مدل در کسب و کارهای فن آوری دیجیتال است.
او که مدیرعاملی یک هلدینگ بزرگ اقتصادی را برعهده دارد، تحریم‌های خارجی را مانع پیشرفت کشور ندانست و افزود: در دوران تحریم با تکیه بر توانایی خود موفق به همکاری با شرکتهای خارجی شدیم و فعالیت خود را در کشورهای همسایه گسترش دادیم و با بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری و تکیه بر پشتکار و انگیزه خود به این مهم رسیدیم که تحریم‌ها هم توانایی مقابله با پیشرفت کشور را نخواهد داشت.
یثربی در پایان از " انگیزه" به عنوان عاملی برای تحقق اهداف نام برد و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته والدین در ازای کاری که به کودکانشان واگذار می‌کنند با دادن پاداش در آنها انگیزه ایجاد می کنند و باعث می شوند این امر از کودکی در وجود فرد نهادینه شود این در حالی است که در جامعه ما اغلب خانواده‌های ایرانی فرزندان را با روحیه مصرف گرایی تربیت می کنند که خود معضل بزرگی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید