خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تأکید بر نقش‌آفرینی مطلوب استارتاپ‌ها در زیست بوم کارآفرینی و ترویج فرهنگ این جنس کسب و کارها، گفت: استقبال جامعه از حضور استارتاپ‌های جدید با شکل‌های تازه خدمات پررنگ‌تر شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در بازدید از دو استارتاپ شرکت دانش‌بنیان ساناگستر سبز، به پررنگ‌تر شدن استقبال جامعه از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان با ترویج فرهنگ استارتاپی اشاره کرد و گفت: با نقش‌آفرینی کسب و کارهای خلاق و استارتاپ‌های خدماتی، جامعه با ماهیت این جنس کسب و کارها آشنا شده‌ است. با ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و پیوند جامعه با فناوری اطلاعات و ارتباطات، استقبال از این استارتاپ‌ها که هرروزه یکی از نیازهای جامعه را با ارائه شکل تازه‌ای از حل می‌کند، پررنگ‌تر شده است.
وی با بیان این‌که اکنون اثرات مثبت حضور این استارتاپ‌ها برای حل مشکلات خرد و کلان جامعه عینی و قابل لمس شده است، اظهار کرد: این استارتاپ‌ها می‌توانند در تمامی موضوعات و نیازهای جامعه گسترش پیدا کنند و ضمن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، چالش‌های جامعه را با طرحی نو حل کنند.
رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور ادامه داد: اکنون زمان آن فرارسیده است که اثرات و نقش استارتاپ‌ها را در اقتصاد دانش‌بنیان به‌خصوص در حوزه اشتغال و کارآفرینی شاهد باشیم؛ این‌که یک اپلیکیشین می‌تواند بیش از 5000 نفر را مشغول به کار کند، ویژگی منحصر به‌فرد استارتاپ‌های خدماتی است.

رشد نمایی استارتاپ‌های خدماتی
ستاری با بیان این‌که هریک از این استارتاپ‌ها ظرفیت بالای رشد تا 50 برابر در سال در کنار ایجاد اشتغال درخور توجه دارند، ادامه داد: هرکدام از این شرکت‌ها می‌توانند رشد 10درصدی هفتگی را که رشد معمول یک استارتاپ است رقم بزند؛ این در حالی است که یک واحد بزرگ تولیدی در بهترین شرایط می‌تواند در طول یک سال چنین رشدی را تجربه کند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: این استارتاپ‌ها به تازگی در حوزه حمل و نقل بین شهری وارد شده‌اند و ورود کسب و کارهای خلاق به این حوزه‌ها موجب می‌شود ایجاد ظرفیت اشتغال این استارتاپ‌ها با فعالیت در حوزه‌هایی چون ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی به دست خود دانشگاهیان محقق شود.
ستاری با اشاره به افزایش مقیاس فعالیت استارتاپ‌های خدماتی به سطح کشور گفت: در حال حاضر ابعاد فعالیت این استارتاپها محدود به پایتخت نیست و در حال گسترش به دیگر استان‌ها است. در حوزه حمل و نقل داخل  شهر، اکنون استارتاپهایی وجود دارند که بیش از 25 شهر کشور فعال هستند.

استارتاپ‌های فناوری‌های پیشرفته و توسعه سخت‌افزارهای هوشمند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این‌که استارتاپ‌های حوزه فناوری‌های پیشرفته نیز با شتاب مطلوبی به جلو می‌رود، ادامه داد: اگرچه ممکن است فعالیت این دست استارتاپها به اندازه نوع خدماتی قابل لمس نباشد اما تمام فناوری موجود در استارتاپ‌های خدماتی، مانند هوش مصنوعی، الگوریتم‌ها و ساختار نرم‌افزاری از دل شرکت‌های فناوری پیشرفته بیرون می‌آید.
وی افزود: استارتاپ‌های حوزه فناوری‌های پیشرفته، به تازگی در بخش سخت‌افزارهای هوشمند وارد شده‌اند و در  این عرصه به سرعت رشد می‌کنند؛ به طوری‌که در آینده‌ای نزدیک در حوزه‌هایی مانند سلامت الکترونیک (e-health) و حمل و نقل هوشمند شاهد رشدی قابل توجه خواهیم بود.

بستری تازه  برای ارائه خدمات منزل
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نخستین بخش از بازدید خود، از استارتاپ آچاره یکی از محصولات پلتفرمی شرکت دانش‌بنیان ساناگسترسبز دیدن کرد.
هدف این کسب و کار نوآور، رفع دغدغه‌های مربوط به خدمات منزل برای مشتریان و  ایجاد تحول در زمینه خدمات منزل است. برپیاه این زیرساخت، بسیاری از کسانی که توانایی انجام کار فنی دارند، ولی به دلیل نبود سرمایه قادر به معرفی خود و ارتباط با مشتری نهایی نیستند می‌توانند مشغول فعالیت شوند.
همچنین مشتریان خدمات می‌توانند خدمات مورد نیازشان را از طریق این استارتاپ و  با کیفیت بالاتری نسبت به میانگین کیفیت خدمات سنتی دریافت کنند.
این استارتاپ بستری را برای پیوند نیروهای نظافتی، پرستاری، باغبانی، تعمیراتی و تاسیساتی و مشتریان این خدمات در هر زمان و مکان ایجاد کرده است.
این کسب و کار نوآور در حوزه خدمات، ایجاد 100 هزار موقعیت شغلی تا پایان سال 97 را در برنامه خود پیش‌بینی کرده است نماید.

نگاهی نو در خدمات حمل و نقل بین شهری
«اوبار»، عنوان استارتاپ دیگری از همین شرکت دانش‌بنیان است که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از ویژگی‌های آن دیدن کرد.
این استارتاپ خدماتی با راه اندازی یک شبکه ترابری، سعی کرده است تا جدیدترین فناوری های پردازش داده و اطلاعات را در بازار قدیمی حمل و نقل بین شهری به کار گیرد.
اوبار برای نخستین بار در کشور، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و پیاده سازی سیستم Machine learning  قیمت‌دهی هوشمند را وارد صنعت حمل کالا کرده است.
این شرکت توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور و جهان در حوزه فنی-مهندسی و کسب و کار راه اندازی شده است و با ایجاد بستری نرم‌افزای، ضمن ایجاد اشتغال برای فعالان حوزه حمل و نقل بار، و حذف واسطه های سنتی، به مشتریانش کمک می‌کند محموله های مورد نظر خود را با قیمتی پایین‌تر و کیفیت و سرعتی بالاتر نسبت به شیوه‌های پیشین سنتی ارسال کند.
در حال حاضر 30 هزار راننده ماشین سنگین و 4000 مشتری شامل شرکت ها، کارخانه ها و تولیدی ها در شبکه اوبار عضو هستند
گفتنی است در این بازدید اسماعیل قادری‌فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، ستاری را همراهی کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید