خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به اعتقاد معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نوآوری و پویایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می‌تواند با ورود به صنایع بزرگی همچون خودروسازی، زمینه رونق و بهبود این صنایع را به دنبال داشته باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، ورود صنایع مهم از جمله خودروسازی به حوزه استارتاپ‌ها را زمینه‌ساز رشد اقتصاد کشور دانست و گفت: حضور صنایع بزرگ مانند خودرو به عنوان حامی و سرمایه‌گذار در عرصه کسب و کارهای نوآور و خلاق می‌تواند زمینه‌ساز تحول این صنایع و اقتصاد کشور باشد.
وی با تأکید بر ورود عنصر نوآوری و پویایی به عنوان لازمه حرکت چرخ صنایع کشو گفت: خودروسازها باید با اتصال به کسب و کارهای نوآور، انعطاف‌پذیری و پویایی را در خود ایجاد کنند و مدمدل های تازه برای ارائه خدمات بهتر و کسب و کار خود تعریف کنند.

زمینه‌های گوناگون تعامل صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان
ستاری، ضمن اشاره به نمونه‌های موفق تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپ‌ها و صنایع گفت: اکنون کسب و کارهای حوزه حمل و نقل درون‌شهری، حمل بار، حمل و نقل بین شهری بسترهای خوبی هستند که با حمایت و سرمایه‌گذاری صنایع از جمله خودروسازی، سودآوری بیش‌تر و ارائه خدمات بهتر به جامعه را در پی خواهد داشت.
وی افزود: بسیاری از صنایع کشور با جذب و بهره‌مندی از کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی که رشد قابل توجهی را تجربه می‌کنند می‌توانند جایگاه خود را در زیست‌بوم جدید اقتصاد پیدا کنند. استارتاپ‌های جدید سبک، پویا و نوآور هستند و بر همین اساس می‌توانند ساختار صنایع و کسب و کارهای پیشین را متحول کنند.

جهش استارتاپی به دست دانشگاهیان
رئیس بنیاد ملی نخبگان، ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی پیشین و روی‌آوردن به یک اقتصاد خلاق و دانش محور گفت: در مدل ها و و پذیرش این اشتباهات رویکرد پیشین اقتصاد و  روی آوردن صنایع به مدل‌های جدید، نقطه عطف بزرگی در اقتصاد به شمار می رود که معاونت علمی وفناوری نیز بنای حرکت خود را بر حمایت جدی از این اصلاح رویکرد قرار داده است.
رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، با بیان این‌که شکل‌گیری کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌های خلاق جهشی است که بر مبنای همین تغییر رویکرد و به دست جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی محقق شده است اظهار کرد: در دانشگاه‌های کشور نیز این رویکرد در حال تحقق است به طوری‌که رشد کسب و کارهای نوپا اطراف دانشگاه صنعتی شریف و دیگر دانشگاه‌های کشور به دست دانشجویان و اساتید دانشگاه، نشان می‌دهد فرهنگ این کسب و کارها از دل دانشگاه‌ها تمامی بخش‌های جامعه را در بر می‌گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید