خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

درنشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی که با حضور رییس و نایب رئیس این فراکسیون انجام شد، مشکلات زنان کارآفرین و بخش تعاونی بررسی و قرار بر این شد که مشکلات این کارآفرینان درصحن علنی مجلس پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، جلسه فراکسیون زنان مجلس با حضور پروانه سلحشوری و فاطمه ذوالقدر رییس و نایب رئیس این فراکسیون و همچنین زنان کارآفرین و تعاون گر از برخی استان های کشور با هدف بررسی مشکلات تعاونی ها برگزار شد.
سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه در اینگونه جلسات زنان کارآفرین باید مسائل کلی و مشکلات کلان تری را درحوزه کارآفرینی مطرح کنند، گفت:‌ رفع موانع قانونی در حوزه کارآفرینی و فعالیت کارآفرینان باید بیش ازگذشته مورد توجه قرارگیرد، هرچند که مباحث مطرح شده درنشست امروز نیز نمونه هایی از مشکلات زنان تعاونگر است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برخی از مشکلات ساختاری درکشور مانعی دربرابر فعالیت های کارآفرینی و تعاونی درجامعه است، افزود:‌ ساختارهای موجود درکشور با هدف مشارکت مردم در تصمیم گیری ها ایجاد شدند، اما متاسفانه در گذر زمان دچار فساد و رانت شدند؛ ضمن اینکه تعاونی های ضعیف تر، سریع تر درمعرض نابودی قرار می گیرند.
سلحشوری با بیان اینکه در جامعه مردسالار زنان با مشکلات بیشتری روبه رو می شوند، بیان کرد:‌ دولت به طور حتم حق دخالت درفعالیت تعاونی ها را نداشته و مجلس می تواند از بعد نظارتی خود درجلوگیری از اقدامات خلاف قانون و تخطی دولت و دخالت در امورتعاونی ها استفاده کند، البته درجلسات این چنینی باید از نمایندگان وزارت تعاون هم برای پاسخگویی و افزایش تعاملات استفاده شود.
رییس فراکسیون زنان مجلس، با ابراز امیدواری از بررسی موضوعات و مسائل حوزه کارآفرینی و تعاونی درسطح کلان تر درجلسات آینده، بیان کرد:‌ می توان با برگزاری همایش هایی مسائل را به طورجدی تر پیگیری کرد.

‌مشکلات زنان کارآفرین درصحن علنی مجلس پیگیری می شود
«فاطمه ذوالقدر» نایب رییس فراکسیون زنان مجلس نیز دراین جلسه گفت:‌ به طورحتم تعامل و ارتباط زنان کارآفرین با فراکسیون زنان مجلس و نمایندگان تاثیر مهمی دررفع مشکلات این افراد دارد، زیرا می توان مسائل را تحت سوال و یا تذکر از مسئول و وزیرمربوطه پیگیری کرد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ خوشبختانه درکمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 اعتبارات قابل قبولی برای بخش تعاونی ها درنظرگرفته شده است، اما می توان درصحن علنی بخشی ازاین بودجه را به زنان کارآفرین و زنان فعال درحوزه تعاونی ها به ویژه زنان سرپرست خانوار آن هم در استان های محروم اختصاص داد.
لازم به ذکر است دراین نشست زنان کارآفرین از استان های خراسان جنوبی، خوزستان و مسئولانی از تعاونی های کارآفرینی به طرح مشکلات خود پرداختند، به گفته این افراد، اتاق تعاون متاسفانه تعاملات لازم درحوزه کارآفرینی زنان را ندارد.
به گزارش خانه ملت، همچنین زنان فعال تعاونگر معتقد بودند که تعاونی ها درایران دولتی بوده، این درحالی است که نقش سازمان های مردم نهاد دراین بخش بسیارکمرنگ است، متاسفانه تعاونی ها دراکثر استان ها درمتن و محتوا خالی بوده درمراودات و ارتباطات با وزارت تعاون مشکلاتی برای این حوزه وجود دارد، به گفته فعالان زن عرصه کارآفرینی تعاونی ها درعرصه مالیات برارزش افزوده دچار مشکلاتی بوده و قوانین دراین حوزه باید به روز شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید