خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان خبر داد: دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق روستایی از آموزش های لازم برای بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برخوردار می شوند.

به گزارش ایرنا، عبدالله حسینی در نشست بخشداران منطقه یک خوزستان در سالن جلسات فرمانداری اندیمشک افزود:در این راستا دوره های آموزشی برای ارتقا سطح آگاهی این افراد برگزار می شود.
وی تعداد روستاهای استان خوزستان را چهار هزار و 52 روستا عنوان کرد و گفت:با افزایش سطح آگاهی دهیاران و شوراهای اسلامی ، بستر برای توجه بیشتر به مناطق روستایی و کمک به ایجاد و توسعه اشتغال روستایی فراهم می گردد.
وی بهبود سطح کیفی زندگی روستاییان را مهم و ضروری دانست و افزود:برای تحقق اشتغال در مناطق روستایی نیز ، طرح های دارای تعریف اقتصادی جمع بندی شده و در یک کمیته تخصصی تر پیگیری می گردد.
حسینی کارآفرینی را گام مهم برای کمک به اشتغال روستاییان دانست و گفت:از کارآفرینان روستایی نیز حمایت می شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان توجه به بخش کشاورزی و دامداری در سطح روستاها را لازم دانست و افزود:نباید از این ظرفیت غفلت شود.
وی گفت:در حال حاضر حدود یک هزار و 647 دهیاری در استان خوزستان وجود دارد که 284 دهیاری دیگر نیز به آنها افزوده خواهد شد.
فرماندار اندیمشک هم اشتغال خانگی را یکی از اهداف مسئولان این شهرستان عنوان کرد و گفت:به منظور کمک به روستاییان و بهبود وضع معیشت آنها ، توسعه مشاغل خانگی در اندیمشک مورد توجه جدی قرار گرفته است.
پیمان جهانگیری افزود:در این راستا طرح های مختلفی در سطح مناطق روستایی بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی اندیمشک در دست اجراست.
وی مهمترین مشکل را در سطح روستاها معضل بیکاری دانست و گفت:با راه اندازی طرح های اشتغالزای روستایی و بستر سازی برای ایجاد مشاغل خانگی بخشی از دغدغه های روستاییان کاهش می یابد.
جهانگیری گفت:با توجه به وضعیت موجود کم آبی و کاهش نزولات آسمانی ، بخش کشاورزی در سطح روستاها نیز دچار شرایط خاصی شده است که نیاز این روستاییان را برای ایجاد مشاغل خاتگی و تقویت سایر بخش ها بیشتر می کند.
وی گفت:راه اندازی طرح های زودبازده ، آگاهی بخشی،تقویت مشاغل خانگی و توسعه زیرساخت های روستایی موجب کاهش مهاجرت ها و عدم خالی شدن روستاها می گردد.
وی همچنین خواستار توجه به مشکلات روستاهای فاقد دهیاری شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید