خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


اختصاص وام ارزان به تعاونی‌های دارای طرح توجیهی

معاون وزیر تعاون گفت: تعاونی‌های تولیدی دارای طرح‌های توجیهی، وام و تسهیلات ارزان قیمت دریافت می‌کنند.
سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در راستای حمایت از شرکتهای تعاونی به ویژه تعاونی‌های تولیدی علاوه بر اختصاص منابع صندوق توسعه ملی، پیش‌بینی شده تا وام و تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌های دارای طرح‌های توجیهی پرداخت شود.

وی بهره‌مندی تعاونگران از منابع بانک توسعه تعاون را از دیگر اقدامات صورت گرفته جهت توانمندسازی تعاونی‌ها برشمرد و تصریح کرد: بخش اعظمی از تسهیلات بانک توسعه تعاون به شبکه تعاونی‌ها اختصاص دارد و تسهیلات این بانک با نرخ دو درصد در اختیار شرکتهای تعاونی قرار می‌گیرد.
کلانتری در ادامه از تدوین اصلاحیه حذف یا کاهش درصدی از مالیات بر ارزش افزوده تعاونی‌ها خبر داد و گفت: متاسفانه شیوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده میان بخش خصوصی و تعاونی عادلانه نیست و این امر بی رغبتی و کاهش قدرت رقابت پذیری تعاونی‌ها را به دنبال دارد از این رو وزارت تعاون با توجه به نقش تاثیرگذار تعاون در امر اشتغال و توسعه اقتصاد، تدوین اصلاحیه حذف یا کاهش درصدی از مالیات بر ارزش افزوده تعاونی‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
وی درباره عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون گفت: علیرغم آنکه بخش تعاون از ظرفیتها و قابلیت‌های بالایی برخوردار است ولی سهم آن در اقتصاد ملی به شکل مطلوبی محاسبه نشده است.
به گفته معاون امور تعاون وزیر تعاون، هم اکنون سهم بخش تعاون بین ۶ تا ۷ درصد تخمین زده می‌شود که بسیار اندک است از این رو باید با اتخاذ سیاستهای مناسب و تامین زیرساختهای لازم سهم بخش تعاون در اقتصاد را افزایش داد و به جایگاه حقیقی رساند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید