خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سقف پرداخت تسهیلات توسعه مناطق روستایی و عشایری استان با مجوز معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به ۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: پیش از این استان‌ها تا سقف ۲ و نیم میلیارد تومان مجوز پرداخت تسهیلات داشتند که مبالغ بیشتر از این باید در کمیته‌های ملی مورد بررسی قرار می‌گرفت.
رضوی افزود: طرح‌هایی که مورد تایید استاندار باشد می‌توانند تا سقف ۵ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی در استان بدون دریافت مجوز از تهران استفاده کنند.
وی با اشاره به توسعه مشاغل در روستا‌ها گفت: به سرمایه گذران مشاغل روستایی و عشایری با آورده ۲۰ درصد تسهیلات با کارمزد ۶ درصد پرداخت می‌شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: نخبگان دانشگاهی و کارآفرینان با ارایه مستندات می‌توانند با آورده ۱۵ درصد از این تسهیلات برخوردار شوند.
رضوی گفت: مدت بازپرداخت این تسهیلات پس از سه سال دوره تنفس و مشارکت از سال چهارم به مدت شش سال ادامه دارد.
وی گفت: برای شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد ۱۰ درصد و باز پرداخت ۱۸ ماه است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: محل اجرای طرح و ماشین آلات و سفته برای طرح‌های زیر ۱۰ میلیون تومان به عنوان وثیقه است و در صورتی که کفایت نکند زمین کشاورزی و یا خانه روستایی دارای سند از متقاضی گرفته می‌شود.
رضوی گفت: بانک‌ها نباید سند ملک شهری از متقاضیان در خواست کنند.
وی افزود: این تسهیلات برای طرح‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، دانش بنیان، شیلات و خدمات پرداخت می‌شود.
به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت تسهیلات به متقاضیان بدون وثیقه و سهم آورده ممنوع است.
رضوی افزود: روستاییان در صورت راه اندازی شرکت تعاونی با وثیقه کارت یارانه نیز تسهیلات دریافت می‌کنند.
وی گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته بیش از ۶۴ درصد مشکلات کارآفرینی به علت خدمات اداری و بوروکراسی، ۲۰ درصد تکریم ارباب رجوع و سرمایه گذار و ۱۶ درصد نیز تسهیلات مالی است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود:۱۵ اسفندماه نمایشگاه تولیدات روستایی در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش می‌یابد.
استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: تنها طرح‌های روستایی تسهیلات دریافت می‌کنند که توجیه مالی و اقتصادی و با برنامه مشخص داشته باشند.
فریدون همتی افزود: بانک‌های عامل کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه و تعاون و پست بانک تا یک ماه مهلت بررسی طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی دارند و در بررسی بیشتر از این زمان قانونی تخلف محسوب می‌شود.
وی گفت:۹۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مشاغل در هرمزگان اختاصاص یافته که ۵۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه روستایی و مشاغل خرد و خانگی است.
استاندار هرمزگان افزود: برای حل مشکلات بوروکراسی دریافت تسهیلات مرکز خدمات سرمایه گذاری بصورت آزمایشی در استان راه اندازی شده است و در هر دستگاه اداری نیز ستاد سرمایه گذاری فعال شده است.
فریدون همتی ازدستگاه‌های کمیته امداد، دهیاری‌ها و شور‌های روستایی و کارآفرین‌ها خواست تا برای فرهنگ سازی روستاییان و عشایران در توسعه مشاغل خرد تلاش کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید