خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اوایل ماه جاری، اپل آمار مربوط به اپ استور را منتشر کرد که نشان می‌دهد این سرویس چه رشد بالایی دارد. اپل اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷، به برنامه‌نویسان مبلغ ۵/ ۲۶ میلیارد دلار دستمزد پرداخت کرده که این رقم سال گذشته ۳/ ۲۰ میلیارد دلار بوده است.


به گزارش دنیای اقتصاد، اپل در مجموع بعد از راه‌اندازی اپل استور در سال ۲۰۰۸، بیش از ۸۶ میلیارد دلار به برنامه‌نویسان دستمزد پرداخت کرده است. این ارقام ثابت می‌کند که اپ استور اپل طی ۹ سال و نیم گذشته درآمدی حدود ۸/ ۱۲۲ میلیارد دلار داشته است. ارقام اشاره شده در بالا، تاثیر زیادی بر اقتصاد داشته‌اند و آنقدر رقم‌های هنگفتی هستند که شاید نتوان به سادگی آن را درک کرد. به همین دلیل، یک تحلیلگر آمریکایی به نام Horace Dediu، برای شفاف‌سازی ارقام اعلام شده و تفهیم میزان تاثیرگذاری اپ استور، مثال‌های جدیدی را ارائه کرده است. Dediu مدعی است که دستمزد پرداختی اپل به برنامه‌نویسان بیش از کل درآمد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مک دونالد در سال ۲۰۱۶ بوده است. وی همچنین ادعا کرده که کسب‌وکار اپ استور حالا عظیم‌تر از کل صنعت فیلم است.

وجه پرداختی به برنامه‌نویسان بیشتر از ۲۵ میلیارد دلار در سال است که بیشتر از درآمد کل شعبه‌های فروشگا‌ه‌های مک دونالد در سال ۲۰۱۶ است. در طول امسال کاربران سیستم عامل آی‌اواس مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون دلار در روز برای خرید برنامه‌های مختلف هزینه می‌کنند. این مبلغ، درآمد کل سالانه گوگل از تبلیغات در سال ۲۰۱۲ بوده است. مبالغ هزینه شده در اپ استور با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است و از سال ۲۰۱۱ تاکنون، به بیش از ۵میلیارد دلار در سال رسیده است.

علاوه‌بر درآمدی که اپل از راه برنامه‌ها یا Apps کسب کرده و مبالغی که به برنامه‌نویسان اختصاص یافته Dediu تاکید می‌کند تاثیری که شرکت اپل بر صنعت موبایل گذاشته است، حتی از این هم بزرگ‌تر است. بسیاری از برنامه‌های روی اپ استور به عنوان front-ends to complex services شناخته می‌شوند که از چندین راه از طریق آنان کسب درآمد می‌شود، برنامه‌هایی مانند نت فلیکس، AirBnB، یوتیوب و اینستاگرام، همگی نوعی نهاد اقتصادی به نام اپ استور را تشکیل داده‌اند که به صورت کاملا قانونی، درآمدزایی هنگفت می‌کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید