خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بیکاری امروز مهمترین معضل اجتماعی است که با مرتفع شدندش بسیاری از ناهنجاری‌ها خود به خود اصلاح می‌شود. رسانه ملی میتواند شاه کلید موفقیت در این مسیر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، احتمالاً خیلی از مخاطبین در مورد اهمیت امر آموزش در کشورهای توسعه یافته چیزهایی شنیده‌اند. موضوعاتی مانند بیشترین حقوق معلمان در میان بقیه کارمندان دولتی و یا احترام و مزایای اجتماعی فراوانی که دارند. در همین مورد ممکن است شنیده باشید در ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم که به راستی نه تنها بنیان سیاسی، که بنیان‌های اقتصادی و آموزشی و حتی اجتماعی از هم پاشیده بود، در اولین قدم برای ساخت دوباره کشور قسمتی زیادی از بودجه در بحث آموزش صرف شد. منظور از آموزش تنها یادگیری خواندن و نوشتن و یا دروس کلاسیکی مثل فیزیک و شیمی و حساب و هندسه نیست، بلکه در یک سیستم آموزشی پویا به هر فرد بر اساس استعداد درونی او آموزش داده شده و سپس وی را در مسیری که نیاز کشور است قرار می‌دهند.

افسوس خوردن در مورد سیستم آموزشی کشور که پس از چند دهه آزمون و خطا و البته تحویل فارغ التحصیلانی که یا شغلی غیر مرتبط با رشته خودشان دارند و یا بیکار هستند دیگر دردی را درمان نمی‌کند و احتمالاً بهترین راه کمک به این بخش جامعه، آموزش صحیح در ایجاد کسب و کار است. آموزشی که ضمن نشان دادن راه و چاه قوانین کاری کشور به این افراد، مسائلی مانند بهترین نقاط سرمایه گذاری‌های فعال و با ریسک متعارف و یا راه‌های موفقیت قابل اعتماد که قبلاً افراد دیگری با استفاده از آنها توانسته‌اند سودآوری رضایت بخشی داشته باشند را به صورت شفاف بیان کنند.

رسانه ملی که به تعبیر امام خمینی (ره) یک دانشگاه است، امروز بیشتر از همیشه ضرورت دارد در خلا نهادهای آموزشی دیگر، خیلی پر رنگ در این زمینه ظاهر شود. هنوز هیچ رسانه‌ای در ایران توانایی بلقوه تلویزیون در برقراری ارتباط موثر با مخاطب را ندارد. ارتباطی که می‌تواند با ورود جدی و خلاقانه این مدیوم در بحث رفع بیکاری و آموزش کسب و کار بلفعل شود.

این ارتباط با اینکه امروز در برخی برنامه‌های تلویزیون وجود دارد ولی اگر تمام شبکه‌های سیما را که 24 ساعته پخش برنامه دارند (بدون در نظر گرفتن شبکه های رادیویی و استانها و برون مرزی) در نظر بگیریم واقعا عدد ناچیز و حتی قابل چشم پوشی می‌شود.

یکی از این برنامه ها پایش است که ساعات پایانی سه‌شنبه‌ها یعنی در ساعت 23/30 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. ساعتی که با وجود اهمیت برنامه در معرفی و راهنمایی کسب و کارها و نشان دادن مشکلات بر سر راه کسانی که در این زمینه وارد می‌شوند از برنامه‌های فوتبالی و یا حتی از مسابقه آشپزی که در همان شبکه پخش می‌شود دیرتر روی آنتن می‌رود تا بسیاری از کسانی که به خاطر شغلشان باید صبح زود از خواب بیدار شوند و البته موضوعات مطرح شده در این برنامه می‌تواند در کسب و کار آنها تغییرات مثبتی بوجود بیاورد ( یعنی تولید ثروت بیشتر پاک، همان چیزی که امروز کشور به آن نیاز دارد) از دیدن آن محروم شوند!

این برنامه در سال جاری برای ارتباط حقیقی‌تر با مخاطبین در اقدامی خلاقانه اقدام به پخش برنامه «پایش پلاس» در شبکه ایران کالا کرد. در این برنامه که روزهای زوج ساعت 22 پخش می‌شود و در فضای مجازی نیز به صورت لایو در اینستاگرام هم زمان قابل دریافت است، مخاطبین مسائل خود را در مورد کسب و کار با کارشناس برنامه بدون واسطه مطرح می‌کنند. موضوعاتی که در بین آنها از درخواست مشورت برای شروع یک کار با توجه به استعداد سوال کننده تا سوال در مورد تغییر دکور یک مغازه برای جذب بیشتر مشتری دیده می‌شود.

 

                                                                                                             قسمتی از یکی از برنامه‌های «پایش پلاس»


کیا داوود اسفندیاری مجری تلویزیون و مدرس حوزه کسب و کار که ایده این برنامه را داده و هم اکنون نیز نقش پررنگی در تولید محتوای آن دارد در گفتگو  با «پویا»،‌یکی از دلایل  شکل‌گیری این برنامه را فرصت کم «پایش» و تعطیل شدن برنامه «حرف حساب» عنوان کرد و گفت: « حدود 4 سال پیش در رادیو ایران مشاوره برای کسب و کار را شروع کردم و با اینکه در برنامه راه شب ساعت 1 صبح در این مورد با مخاطبان صحبت می‌کردم،  خیلی از مردم پیام می‌فرستادند و  در مورد کسب و کارشان کمک می‌خواستند. در رادیو سلامت هم یک دوره‌ای این کار را انجام دادیم. سپس در «حرف حساب» این کار را انجام دادیم که خیلی برنامه هیجان انگیز و پر مخاطبی شد ولی متاسفانه امسال این برنامه را پس از شش سال تعطیل کردند.پس از آن از استادهای کسب و کار و کارآفرینان موفق دعوت کردیم تا در اینستاگرام به صورت زنده با مخاطبین ارتباط بگیرند و به سوالاتشان پاسخ دهند. خیلی زود با استقبال مخاطبین مواجه شدیم تا جایی که رکورد 13 هزار بیننده را برای یکی از این برنامه‌ها بدست آوردیم و حتی در تاپ لایو اینستاگرام وارد شدیم.»
وی ادامه داد: «این خودش یک کارگاه کسب و کار است که با خاطر رایگان بودنش برای خیلی‌ها هیجان انگیز است. پس از این اتفاقات در شبکه «ایران کالا» شرایطی فراهم شد که سه روز در هفته این برنامه با نام «پایش پلاس» روی آنتن برود. البته در روزهای فرد هم در کانال اینستاگرام خودمان این برنامه را ادامه دادیم.

اسفندیاری با اشاره به اینکه مردم امروزه از نظر درآمدی و کسب و کار تحت فشار هستند، بهترین راه کمک را آموزش کسب و کار به آنها دانست و گفت: «در این برنامه می‌خواهیم ایده‌هایی به افراد بدهیم که بتوانند کسب و کارشان را توسعه و بهبود دهند. من معتقدم با هزینه خیلی کم می‌شود این کار را انجام داد. من به سازمان‌ها و ارگان‌ها زیادی از سازمان فنی حرفه‌ای گرفته تا شهرداری و بسیج  پیشنهاد دادم تا کلینیک‌های کسب و کار ایجاد شود. استادهای کسب و کار را بیاوریم تا به جوان‌ها راه و چاه موفقیت در کسب و کار را بیاموزند یا اگر با مشکلاتی مواجه هستند، سوالاتی دارند و یا بین دوراهی‌هایی گیر کرده‌اند کمکشان کنیم. ولی متاسفانه استقبال چندانی از آن نشد.»

این مجری برنامه های اقتصادی با بیان اینکه می‌توان حالا که پولی برای شروع کسب و کار آنچنان که باید وجود ندارد می‌توان  به علاقه مندان آموزش کسب و کار داد گفت: «هزاران میلیارد تومان به خاطر وام‌های کم بهره‌ای ایجاد کسب و کار هدر رفته است. چرا که اکثرش یا به دست کسانی که واقعاً می‌خواستند اشتغال زایی کنند نرسید و یا کسانی که این پول‌ها را دریافت کردند استفاده های دیگری مثل تسویه بدهی و یا عوض کردن ماشینشان کردند. به جای اینکه این پول‌ها را اینطوری هدر بدیم باید به مردم مهارت یاد بدهیم و کمک کنیم تا فضای کسب و کارشان تسهیل شود.»

اسفندیاری با تاکید بر اینکه اگر شرکت‌های تسهیل گر و شتاب دهنده غیر از حوزه استارت آپ وجود داشتند که برای کسب و کارهای عادی کار می‌کردند اتفاقات خوبی در این زمینه می‌افتاد گفت: «من فکر میکنم به این طریق برای کشورمان مقدار زیادی درآمد و ارزش افزوده ایجاد می‌شود و حتی کشور از بیکاری نجات پیدا می‌کند.»

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید