خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: آماده برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی برای دستگاه های متقاضی با هدف توسعه اشتغالزایی هستیم.

به گزارش ایرنا، مجید متقی طلب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در فرمانداری افزود: با توجه به این که پارک علم و فناوری جزو دستگاه های تخصصی است می توان برای ارائه آموزش های کارآفرینی دستگاه های متقاضی اقدام کنیم.
وی با بیان این که در زمان حاضر برای برخی از دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان این دوره ها را داریم، اظهار کرد: برای بقیه دستگاه های متقاضی دوره های کارآفرینی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) می توانیم این دوره ها را برگزار کنیم.
متقی طلب با اشاره به فعالیت کارگاه نیمه صنعتی پارک علم و فناوری در روستای فشتام جنب شهر صنعتی رشت تصریح کرد: بیش از 40 مورد طرح فناوری در این کارگاه نیمه صنعتی فرصت خوبی برای اشتغال و توسعه اقتصادی و فناوری شهرستان رشت است بنابراین در نظر گرفتن طرح اشتغال روستایی برای کارگاه هایی این چنین کمکی برای شرکت های فناور است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رشت نیز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بیان داشت: اشتغال فراگیر، طرح روستا تعاون، کارا و مشاغل خانگی از جمله طرح های خوبی در در حال اجراست.
علی لقمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات سامانه ، از چهار میلیارد و 775 میلیون تومان اعتبارات اختصاص یافته مربوط به مشاغل خانگی شهرستان رشت، تاکنون حدود یک میلیارد و 34 میلیون تومان جذب شده که ضروریست تا دستگاه های مربوطه برای جذب اعتبارات پی گیری جدی داشته باشند.
وی با تشریح طرح کارورزی اظهار داشت: در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی که دوره فارغ التحصیلی آنان زیر پنج سال است، می توانند برای ثبت نام از طریق سامانه مربوطه به آدرس karvarzi.mcis.gov.ir اقدام کنند.
وی با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی در این طرح نیز مشخص می شوند، تصریح کرد: فرد ثبت نام کننده با دستگاه پذیرنده قراردادی را منعقد و به مدت شش ماه به عنوان کاروز فعالیت می کند که البته اعتباراتی برای این طرح در نظر گرفته شده که به کارورز ماهانه بر اساس سطح تحصیلاتش پرداخت می شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت نیز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به توجه به شرکت های دانش بنیان در برنامه ششم توسعه بیان داشت: در طرح اشتغال پایدار روستایی سهمی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده که بایستی پیگیری شود.
سید محمد احمدی با اشاره به ضرورت توجه به اشتغالزایی در رشت خاطر نشان کرد: این شهرستان با توجه به شاخص ها و جمعیت بیش از 900 هزار نفری، سهم اشتغال قابل توجهی را می خواهد.
وی با بیان این که مباحث تسهیلات در رابطه با اشتغال متنوع است، اضافه کرد: این تسهیلات برای اشغتالزایی ارزشمند است که بایستی در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی استفاده شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت بوم گردی را یکی از طرح های موثر در اشتغالزایی عنوان و اظهار کرد: این طرح آثارش را بعدها خواهد گذاشت.
بر اساس آخرین آمار دریافتی، شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60 درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید