خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه کردستان گفت: احساس نیاز برای نیل به دانشگاه کارآفرین روز به روز در جامعه قوت می‌گیرد و باید تلاش کرد آموزش ها در این مقطع را به سمت خلق ایده و کارآفرینی هدایت کرد.

به گزارش ایرنا، فردین اخلاقیان در نشست تخصصی آب، کلید توسعه، چالش قرن اظهار کرد: آموزش به عنوان محور و پایه توسعه نباید نقش خود را از دست بدهد و با توجه به اینکه نیازهای جامعه کنونی، متفاوت شده لذا آموزش ها نیز باید کاربردی تر شود.
وی افزود: دانشگاه‌ها در ابتدا با محوریت آموزشی شکل گرفتند و این امر در طولانی ‌مدت جامعه را با چالش‌های جدید از جمله افزایش فارغ تحصیلان بیکاری و اشباع اشتغال در سیستم‌های دولتی مواجه کرد.
رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: در کشور ما سال‌ها به مقوله پژوهش بعنوان یک فعالیت تجملاتی نگاه شده است حال آنکه یکی از موضوعات ضروری برای توسعه، رونق پژوهش در جامعه و دانشگاه با رویکرد توجه به نیازها است.
به گفته اخلاقیان، در بُعد توسعه، توجه به نقش و پتانسیل دانشگاه در راستای خدمت و تلاش برای پیشرفت و تولید ثروت در استان و کشور از موضوعات مهم و ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم هم ‌افزایی و ارتباط پژوهش‌ محور بین نهادهای خدمت‌ رسان و دانشگاه یادآور شد: از این امر می‌توان به عنوان بهترین اهرم در پیشرفت و توسعه استان بهره برد.
اخلاقیان بر تلاش برای حفاظت از نعمت‌های الهی از جمله آب تاکید کرد و گفت: برقراری ارتباط سازنده و علمی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی، ارتباطی دو سویه برای حل مشکلات و ادای دین به جامعه است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
در این دانشگاه هم اکنون بیش از 170 رشته تحصیلی شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری دانشجو پذیرش می شود و در هفت دانشکده وابسته نیز با بیش از 300 عضو هیئت علمی بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی دریافت می کنند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده وابسته به دانشگاه کردستان است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید