خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محققان در یک تیم استارتاپی در صدد هستند با ساخت سامانه ای از رطوبت هوا، آب تولید کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به مشکل کمبود آب سالم در مصارف آشامیدنی و کشاورزی، روش تولید آب از رطوبت هوا بر مبنای سطوح هیبریدی نانوپوشش ابرآبدوست/ آبگریز با کمترین هزینه مصرفی مد نظر محققان کشور قرار گرفته است.

در همین راستا یک تیم استارتاپی متشکل از دانشجویان دانشگاه آزاد، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی موفق شدند ایده «سامانه تولید آب از هوای مرطوب بر مبنای سطوح هیبریدی ابر آبدوست / آبگریز» تحت عنوان «آکواوان» را اجرایی کنند.

اعضای تیم «آوان نانو» علی شهروزیان فر کارشناسی مهندسی و علم مواد از دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، فاطمه خسرونژاد کارشناسی مهندسی و علم مواد از دانشگاه صنعتی شریف، یوسف شلاگه دکتری عمومی پزشکی ، محمدامین کاتب صابر کارشناسی میکروبیولوژی و علی انصاری دکتری عمومی پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی تهران این تیم استارتاپی را تشکیل داده اند.

علی شهروزیان فر در خصوص ایده این تیم گفت: با توجه به تحقیقات این تیم فنی مبنی بر وجود مه صبحگاهی در مناطق خشک و بیابانی، تیم فنی آوان نانو امیدوار است تا در آینده ای نزدیک دستگاه خود را برای استفاده در مناطق بیابانی نیز توسعه دهد.

وی در خصوص مکانیسم این دستگاه تولید کننده آب از هوای مرطوب گفت: اساس عملکرد دستگاه، جذب قطرات ریز رطوبت هوا توسط نقاط نانوپوشش ابرآبدوست و جداسازی و جمع آوری آن از سطح به دلیل افزایش وزن قطرات و سطح آبگریز بستر است.

شهروزیان فر اظهار کرد: زاویه تماس قطرات با نقاط ابرآبدوست، کم تر از ۵ درجه بوده و با پیوستن قطره های جذب شده به یکدیگر، توسط سطح آبگریز بستر، به سمت پائین حرکت کرده و در مخزن ذخیره می شوند.

این محقق بیان داشت: در مجموع، بسته به میزان رطوبت و وزش باد، به ازای هر متر مربع، ۲۰-۸ لیتر در روز تولید آب دارد.

وی با اشاره به ویژگی های این طرح خاطر نشان کرد: کارایی در شرایط مختلف رطوبتی، کارایی در محل هایی که به برق دسترسی ندارند، هزینه اولیه پائین، عدم تولید پساب، عدم تولید آلودگی صوتی، تطبیق داده شده با شرایط اقلیمی ایران، ضمانت تعویض رایگان ۶ ماهه در صورت آسیب در اثر شرایط جوی از ویژگی های این طرح به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه طرح می تواند مورد توجه بخش های تجاری قرار بگیرد، عنوان کرد: این محصول با تنوع زیادی از مشتریان می تواند آب آشامیدنی نواحی جنوب و شمال ایران، جزایر خلیج فارس را تامین کند.

به گفته شهروزیان فرد، صنایع دریایی تامین آب شناورهای دریایی، گلخانه ها جهت تنظیم رطوبت فضا با توجه به نوع گیاهان، کشاورزی تامین آب کشاورزی مناطق کم آب، خانه ها و ادارات جهت تامین آب سالم و کم هزینه، تامین آب برای آبیاری فضای سبز مناطق با مشکل کمبود آب می توانند مخاطبان این طرح باشند.

وی در خصوص قیمت این سامانه گفت: قیمت تمام شده محصول برای فروش هر پنل ۹ متر مربعی  ۹۰۰ هزار تومان است که می تواند روزانه میانگین ۱۲۰ لیتر آب تولید کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید