خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر همایش فرصت‌ های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور از برگزاری این همایش همزمان با ۲۵ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه بیرجند خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، عباس خاشعی سیوکی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر به بیکاران کشور افزوده می شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش ویژه و اهمیت زیادی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال دارد، افزود: اولین همایش فرصت‌ های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۲۵ بهمن ماه جاری در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

دبیر همایش فرصت‌ های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ۱۴ درصد سهم تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد، گفت: در کشور بیش از چهار میلیون نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس ارائه آمار بیش از ۱۳۰ هزار مهندس کشاورزی بیکار در کشور وجود دارد، عنوان کرد: باید توجه ویژه ای به صنعت، دانشگاه و کشاورزی داشته باشیم تا بتوانیم بین نتایج تحقیقات و نیازهای اجرایی کشور وضعیت تنگاتنگی را ایجاد کنیم.

خاشعی با اشاره به اینکه کمیته علمی همایش با مشارکت ۴۰ درصد اساتید داخل دانشگاه در بحث های مختلف علوم کشاورزی شامل کارآفرینی، صنایع غذایی، علوم و مهندسی آب و خاک، زراعت و باغبانی و ... تدوین شده است، بیان کرد: فراخوان این همایش از تیرماه سال جاری به بیش از ۳۰ مرکز تحقیقاتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این همایش دریافت جدیدترین روش ها و متد علمی در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی بوده است، افزود: معرفی تجربیات و راهکارهای اشتغال زایی و کارآفرینی بخش کشاورزی و بررسی محدودیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان در راستای ایجاد  و ابلاغ راهکارهای جدید در بحث تولید و اشتغال به مدیران اجرایی استان از دیگر اهداف برگزاری این همایش بوده است.

دبیر همایش فرصت‌ های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور با اشاره به اینکه این همایش با حضور مسئولین کشوری همچون رئیس سازمان دامپزشکی کشور، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد، گفت: بیش از ۳۰۰ نخبه و مدیر نیز در این همایش شرکت خواهند داشت.

وجود ۵۶ عضو هیئت علمی در دانشکده کشاورزی استان
محمد حسن سیاری، رئیس دانشکده کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش تولید و اشتغال در کشاورزی همایشی تحت عنوان فرصت‌ های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در منطقه شرق کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی با شش کد رشته کارشناسی، ۱۵ کد رشته کارشناسی ارشد و سه کد رشته دکتری در حال فراگیری علم و دانش و تقویت دانشجویان است، افزود: دانشکده کشاورزی همچنین ۵۶ عضو هیئت علمی شامل ۱۱ دانش یار، پنج استاد و مابقی در درجه استادیاری دارد.

رئیس دانشکده کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همایش فرصت‌ های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در منطقه شرق کشور در راستای بررسی چالش های بخش تولید و اشتغال برگزار خواهد شد، گفت: آب و خاک شور و کمبود بارندگی از جمله محدودیت های بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی است که نیاز به توجه زیادی دارد.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اشتغال بیشتری نسبت به دیگر رشته ها دارند، عنوان کرد: زرشک، زعفران، عناب و انار از جمله محصولات استان است که کمک مسئولین را می طلید تا بتوانیم برندهای خوبی را ایجاد و صادرات داشته باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید