خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از همکاری و مشارکت بیش از ۲۸۰۰ خیر در زمینه درمان و اشتغال بهبودیافتگان موادمخدر در سراسر کشور خبر داد و گفت: این خیرین با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ارتباط هستند.


به گزارش ایسنا محمد بیرجندی در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این خیرین عمدتا در زمینه بهبودی و اشتغال و آموزش بهبودیافتگان از موادمخدر فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در زمینه استفاده از مشارکت‌های مردمی در این ستاد وجود دارد،گفت: در حال حاضر ۱۴۰ کارگاه در کشور وجود دارد که به علت احساس مسوولیت و با هدف حمایت از بهبودیافتگان در زمینه اشتغال افراد بهبودیافته فعالیت دارند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از انعقاد یک تفاهمنامه بین این ستاد و صندوق کارآفرینی امید به منظور حمایت از اشتغال بهبودیافتگان خبر داد و گفت: این تفاهمنامه دی‌ماه امسال برای دومین سال منعقد شده و در یک سال اخیر ۶میلیارد تومان تسهیلات که سه میلیارد آن از سوی صندوق و سه میلیارد آن از سود ستاد مبارزه با موادمخدر تامین شده، در راستای ایجاد و صیانت از اشتغال بهبودیافتگان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه افراد بهبود یافته افرادی هستند که یک دوره بحرانی را پشت سر گذاشتند،اظهارکرد: افرادی بهبود یافته افرادی هستند که توانستند با فائق آمدن بر یک بحران، خود را احیا کنند و فکر و همت خود را برای ساختن دوباره زندگی خود به میدان بیاورند لذا باید از آن‌ها حمایت کنیم.

بیرجندی با بیان اینکه دولت یک سری یارانه‌ها به منظور حمایت از بهبودیافتگان و اشتغال آنها پیش‌بینی کرده است،گفت: این یارانه از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر به انحای مختلف و از جمله حمایت مادی و معنوی از واحدهای تولیدی که به اشتغال این افراد کمک کنند پرداخت می‌شود.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم افزایش نرخ مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان تاکید و اظهارکرد: در همین راستا شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به دنبال رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این بخش است تا به میزان مشارکت آنها، اعتبارات پیش‌بینی شده را در اختیارشان  قرار دهد.

بیرجندی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در این بخش کمک زیادی می‌توانند انجام دهند،گفت: سازمان فنی حرفه‌ای نیز در سطح ملی موظف به آموزش بهبودیافتگان و خانواده‌های آن‌ها به میزان سالانه ۲۵هزار نفر ساعت شده است.

وی از همکاری بیش از ۲۳۶۰ سازمان مردم‌نهاد با ستاد مبارزه با موادمخدر کشور خبر داد و اظهارکرد: در همین راستا ستاد مبارزه با موادمخدر امسال ۱۶ هزار نفر ساعت از مدیران و فعالان سازمان‌های غیردولتی را در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری کارگاه آموزشی سمن‌های حوزه صیانت از بهبود یافتگان و خانواده های آسیب‌دیده از اعتیاد به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر نام برد و گفت: این کارگاه‌ها تاکنون در استان‌های مختلفی برگزار شده‌اند.

وی از برگزاری چندین کارگاه آموزشی منطقه‌ای برای سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: یکی از این کارگاه‌ها از امروز در شهمیرزاد استان سمنان آغاز شده است.

بیرجندی از افزایش حمایت‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از سازمان‌های مردم نهاد با هدف مبارزه جدی‌تر با مشکلات این بخش خبر داد و اظهار کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر در همین راستا سالانه حمایت زیادی از سمن‌های فعال که مددکار خوبی در حوزه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر هستند، می‌کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید