خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاور بانوان کارآفرین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: هم اینک حدود 90 درصد اشتغال کشور را صنایع کوچک با ظرفیت هر واحد زیر 50 نفر به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، پریچهر سلطانی اظهار داشت: از آنجا که به فرموده رهبر معظم انقلاب صنایع کوچک متحول کننده کشور هستند نیازمند تسهیلات و توجه ویژه در کنار هم افزایی بیشتر بخش های مختلف از جمله صادرات، بازرگانی و غیره است.


وی با اشاره به نقش زنان در کارآفرینی گفت: هم اینک افزون بر 700 زن کارآفرین در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حوزه های بهداشتی، شیمیایی، فلزی و غیرفلزی، سلولزی، صنایع تبدیلی و مواد غذایی مشغول فعالیت هستند.


وی افزود: از آنجا که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به حضور زنان در فعالیت های اقتصادی و مدیریتی دارد برنامه های حمایتی برای فعالان اقتصادی و کارآفرینی پیش بینی کرده که نیاز است با اطلاع رسانی زمینه افزایش مشارکت ها فراهم شود.


مشاور بانوان کارآفرین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: نباید امروز فرصت های به وجود آمده در حوزه کارآفرینی زنان را از دست داد زیرا ارتقای سطح مشارکت این قشر از جامعه رشد و تعالی جامعه را با شتاب بیشتری به همراه دارد.


سلطانی با اشاره به تشکیل شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: این شورا هم اینک در 31 استان کشور به منظور افزایش نقش زنان در تحقق توسعه پایدار، افزایش دانش تخصصی و حرفه ای، توسعه کمی و کیفی زنان کارآفرین، حفظ و بهره مندی از سرمایه های انسانی، ارتقای بهره وری توان مدیریتی و ایفای نقش اقتصادی و اجتماعی زنان در سطح ملی و بین المللی تشکیل شده است.


وی افزود: چشم انداز این شورا دستیابی حداقل 30 درصدی زنان کارآفرین در سطوح سیاست گذاری، تصمیم سازی و تصمیم گیری، برنامه ریزی، مدیریتی و اجرای کارآفرینی تا سال 1404 است.


وی افزایش دستیابی بانوان کارآفرین به سرمایه و اطلاعات و برنامه های دولت، تحقیقات عمیق و گسترده در زمینه تمام جوانب کارآفرینی، افزایش دسترسی بانوان کارآفرین به کمک های دولتی، آموزش صنعتی، تجاری، مدیریتی، مهارتی و آموزش زنان در زمینه صادرات محصولات کسب و کار را از جمله اهداف راه اندازی شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین صنایع کوچک ذکر کرد.


وی با اشاره به تسهیلات تخصیصی دولت برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال گفت: دولت در راستای برنامه های حمایتی رونق تولید در کشور سال گذشته حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات برای احیای صنایع راکد و نیمه فعال اعطا کرد.


سیستان و بلوچستان هم اکنون دارای 27 شهرک و ناحیه صنعتی با گستره چهار هزار و 363 هکتار با امکانات زیر بنایی است که تاکنون 590 هکتار از این زمین ها با 2 هزار و 137 فقره قرارداد به کار آفرینان و سرمایه گذاران واگذار شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید