خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سیده‌‌محبوبه کاظمی دولابی، طراح و کارآفرین گردشگری هنری گفت: تولید ثروت و ارزآوری هنر و گردشگری هنری، باعث کارآفرینی و اشتغال‌زایی می‌شود و امید به ایران و آینده را در نسل جوان کشور بیشتر می‌کند.


به گزارش ایلنا، مدیر مسؤول نگارخانه ترانه باران و طراح و کارآفرین گردشگری هنری در کشور در پاسخ به این پرسش که «گردشگری هنری» با چه چالش‌هایی مواجه است، اظهار کرد: رشد و توسعه اقتصادی در دو حوزه هنر و گردشگری با چالش‌هایی مواجه است: ازجمله اینکه برای توسعه گردشگری هنری نیاز به یک هدف و اولویت مشترک و تفکر سیستمی است که منجر به یک برنامه و چشم‌انداز مشترک در بخش خصوصی و دولتی بشود. دوم اینکه مفاهیم و تعاریف مشترکی از گردشگری هنری باید تدوین و تبیین شود. ضمن اینکه بعد از هدف‌گذاری و ارائه تعریف مشترک نیازمند برنامه‌ریزی و تفاهم و انضباط فکری در مدیریت اجرایی گردشگری هنری هستیم تا کمتر دچار تغییر روند‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشیم.

این دانش‌آموخته مدیریت عالی گردشگری با بیان اینکه گردشگری هنری از عوامل توسعه کشور است، افزود: سال‌های پیش، طرح گردشگری هنری به صورت یک طرح کارآفرینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد اما روند کار آن‌گونه که انتظار بود، جلو نرفت و امید است خود مجمع تشخیص مصلحت وسازمان میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگرانی که در اینخصوص احساس مسؤولیت می‌کنند، کار را خصوصا در موضوع گردشگری هنری با جدیت ادامه دهند.

این فعال اقتصادی فرهنگی یکی از روش‌های موثر برای ارزآوری را ورود گردشگران خارجی به کشور دانست و گفت: از «ماهاتیرمحمد» نقل قول می‌کنند که گفته «اگر مالزی یکی از پل‌های تاریخی اصفهان را داشت، ایران را از درآمد نفت بی‌نیاز می‌کرد.»

کاظمی دولابی افزود: امروز و با گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب و تشکیل، ما نه تنها در برابر خود و فرزندانمان مسؤول هستیم، بلکه می‌بایست «پاسخگو» هم باشیم که چه زندگی و وضعیتی را برای آن‌ها رقم زده و دستاورد‌هایمان مثلا در حوزه فرهنگ و گردشگری چه بوده تا در برابر آن‌ها شرمنده نباشیم.

مدیر مسؤول نگارخانه ترانه باران که به صورت تخصصی در حوزۀ هنرهای ایرانی و اسلامی فعالیت می‌کند، پیرامون گردشگری هنری گفت: هدف ما از گردشگری هنری (Art Tourism) که دارای پتانسیل جذب سرمایه می‌باشد، علاوه بر افزایش میزان گردشگران و اقامت آنان، فعال کردن پتانسیل و استعداد‌های اقتصادی عرصه هنر است تا از طریق معرفی و فروش آثار هنری و محصولات فرهنگی و هنری بتوان موجب کارآفرینی و اشتغالزایی و همچنین تقویت معاش هنرمندان شده و با ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی هنر، باعث افزایش انگیزه آنان برای ادامه فعالیت شد.

وی خاطرنشان کرد: پرواضح است زمانی که از گردشگری هنری سخن می‌گوییم، منظور صرفاً تأمین درآمد و معاش زندگی چند هنرمند نیست بلکه در یک سیستم گردشگری هنری منضبط، مشاغل و افرادی بسیاری وارد بازار کار و سرمایه می‌شوند و در کنار کار اقتصادی آن‌ها، نشاط جامعه نیز بیشتر می‌شود.

این طراح و کارآفرین گردشگری هنری گفت: زنان کشور ما خصوصاً زنان سرپرست خانواده و خانمهایی که بصورت مستقل زندگی می‌کنند، هم نیازمند اشتغال بوده و ما می‌بایست با توسعه زیرساختهای مورد نیاز اشتغال برای آن‌ها، مانع یأس و افسردگی آن‌ها شویم.

کاظمی دولابی افزود: ضمن اینکه امروز فصای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز نقش غیرقابل انکاری در زندگی ما ایفا کرده و می‌بایست بهره کافی و مفید را از آن‌ها در گردشگری هنری و ایجاد اشتغال برای زنان ببریم. چراکه تولید ثروت و ارزآوری هنر و گردشگری هنری باعث کارآفرینی و اشتغالزایی می‌شود و امید به ایران و آینده را در نسل جوان کشور بیشتر می‌کند.

کاظمی دولابی در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی نگارخانه ترانه باران که مدیر مسؤولی آن را برعهده دارد، گفت: دومین حراج باران به عنوان «اولین رویداد گردشگری هنری» در سال ٩۶ نیز به مانند سال پیش با محوریت هنرهای ایرانی و اسلامی خط و خوشنویسی و با وجود شرایط سخت اقتصادی برگزار شد که در اینجا لازم می‌دانم از همه کسانی که این حراج را یاری دادند، خصوصا استاد فرهیخته و گرانسنگ، «غلامحسین امیرخانی» و همچنین اساتید و هنرمندان، کار‌شناسان، مشاوران، همکاران، مسئولین، فعالین اقتصادی، مجموعه داران و... تشکر کنم.

 این دانش‌آموخته مدیریت عالی گردشگری درباره اهمیت توجه به گردشگری هنری گفت: می‌بایست گالری‌ها، تئاتر‌ها، سینما‌ها و کنسرت‌ها که بخشی از ارکان اصلی «گردشگری هنری» هستندو همچنین حوزهٔ مهم صنایع دستی، را یاری داد و آن‌ها را به نحو احسن در خدمت توسعه و بهبود رفاه و آرامش کشور درآورد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید