خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رویداد دورخیز نوآورانه با حمایت مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  تا ۱۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، همواره میان تحصیلات دانشگاهی، مهارت‌های که فراگرفته‌ایم و ایده‌هایی که در ذهن داریم با ورود به بازار و ایجاد کسب‌وکار نوآورانه، فاصله‌ای وجود دارد که برای عبور از این فاصله نیاز به جهش است و برای یک جهش درست باید دورخیز درستی انجام داد.

«دورخیز» یک برنامه آموزشی و تجربی ۳ و ۷ روزه شامل مراحل مختلف و جذاب است که در آن چالش‌ها و مسائل سازمان‌ها، کسب و کارها و صنایع مختلف در چارچوب محورهای مدنظر مطرح‌شده و در طول مدت برنامه، تیم‌ها با حضور در کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های منتورینگ و مشاوره و همچنین کارگروهی به دنبال حل این چالش‌ها با ایده‌های نوآورانه خود خواهند بود.
 
در دورخیز چه خواهد گذشت؟
هر جا نیازی در جامعه یا بازارها به‌درستی کشف شده و راه‌حل نوآورانه مناسب برای آن ارائه گردیده است، موفقیت اتفاق افتاده است. هدف دورخیز ایجاد فضای نوآوری بر اساس نیازهای موجود در بازارها یا ایجاد نیازهای جدید است.

همواره سازمان‌ها، صنایع و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ با چالش‌ها و مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که یا حل این مشکلات از توان آن‌ها خارج بوده و هزینه‌های زیادی به همراه دارد و یا نیازمند ایجاد فضای چابک و استفاده از ایده‌های بکر، نوآورانه و تیم‌های خلاق است. در همین راستا دورخیز با ترکیب دو مفهوم استارتاپ ناب و نوآوری باز طراحی شده است.

در «دورخیز» چالش‌ها و معضلات واقعی سازمان‌ها مطرح می‌شود، سپس بر مبنای حل چالش‌ها، ایده‌ها مطرح گردیده، ایده‌های برتر انتخاب شده، تیم تشکیل می‌شود و تیم‌ها بر روی ایده خود تا تبدیل آن به محصولی اولیه تا پایان برنامه کار می‌کنند.

در طی برنامه علاوه بر کار گروهی، ورکشاپ های آموزشی و جلسات منتورینگ نیز گنجانده شده تا ایده‌ها هرچه بیشتر به سوی پختگی گام بردارند. مربیان و مشاوران برنامه نیز به طور مداوم با حضور در محل کار تیم‌ها به سؤالات و ابهامات آن‌ها پاسخ می‌دهند.
 
دوخیز، بستری برای تسهیل نوآوری تقاضامحور
تجربه نشان داده است که کسب و کارهایی موفق می‌شوند که نیاز و مشکل را به درستی درک کرده و برای حل آن بهترین راه‌حل را پیشنهاد دهند و شاید اغراق نباشد که نیمی از راه موفقیت، یافتن درست مشکلات و چالش‌هاست. ازاین‌رو خیلی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در شروع کار خود وقت، انرژی و هزینه زیادی را صرف تحقیقات لازم برای شناخت این چالش‌ها می‌کنند.

شرکت‌کنندگان «دورخیز» با ارتباط گرفتن با کسب‌وکارها، چالش‌ها و مشکلات آن‌ها را درک کرده و بر مبنای چالش‌های موجود ایده خلاقانه خود را به سمت کاربردی شدن پیش ببرند. شرکت‌کنندگان دورخیز با توجه به واقعی بودن چالش‌ها، به سمت ایجاد کسب‌وکاری کارآمد با ریسکی کمتر سوق پیدا می‌کنند همچنین با حضور در ورکشاپ های عملی و کاربردی با توجه به متد Lean Startup و بهره‌گیری از منتورهای باتجربه، مواردی را خواهند آموخت که نظیر آن را در کمتر جایی خواهند دید.

این برنامه در درون خود یک مسابقه هم دارد و برای برندگان نیز جوایزی در نظر گرفته شده است که انگیزه شرکت‌کنندگان برای تکمیل و ادامه کار در استارتاپ‌شان را افزایش خواهد داد. در واقع دورخیز رویدادی نیست که فقط به سه روز خلاصه شود بلکه هدف دورحیز ایجاد کسب‌وکاری کاملاً اصولی منطبق با چالش‌های موجود در کسب‌وکار ایران است.

شرکت‌ها و صنایع نیز می‌توانند با بیان چالش‌های خود و حضور مؤثر در این رویداد علاوه بر دریافت ایده‌های مناسب با چالش‌هایشان امکان حمایت و استفاده از خروجی‌های نهایی رویداد را داشته باشند.

نحوه برگزاری:
مرحله ۱: ابتدا در سایت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی دورخیز چالش‌های سازمان‌ها مطرح می‌شود و از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود بر اساس این چالش‌ها ایده‌های خود را مطرح کنند و ثبت‌نام انجام می‌شود.

مرحله ۲: در پیش رویدادهای دورخیز ایده‌ها بررسی شده، ایده‌های برتر انتخاب می‌شود و تیم سازی و شبکه‌سازی بر اساس ایده‌های نوآورانه منتخب صورت می‌گیرد.

مرحله ۳: در برنامه اصلی تیم‌ها طبق برنامه از پیش تعیین‌شده در ورکشاپ ها حضور پیدا می‌کنند، منتورینگ و مشاوره تخصصی دریافت می‌کنند و در فضای کاری از پیش تعیین‌شده شروع به فعالیت گروهی تا رسیدن به محتوای نهایی موردنظر می‌کنند.

مرحله ۴: در پایان روز آخر به ارائه طرح نهایی تیم‌ها، داوری و انتخاب طرح‌های برتر می‌گذرد و تیم‌های برتر از جوایز نقدی و غیر نقدی تعیین‌شده بهره می‌برند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید