خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

«دومین رویداد ملی کارآفرینی دریایی با رویکرد گردشگری» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی 12 تا 14 اسفندماه 96 در دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.
 


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارآفرینی به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد، عامل توسعه و گسترش فرآیند تولید ثروت، دانش و اشتغال است. به‌عبارت‌دیگر کارآفرینی یکی از عوامل مهم در امنیت اقتصادی یک کشور است. ایران با داشتن مرز طولانی با دریا باید بتواند از این فرصت خداداد نیز به خوبی بهره برده و از دریا به‌عنوان محور توسعه و پیشرفت استفاده کند.


امروزه گردشگری به‌عنوان یک صنعت که پتانسیل اشتغال‌زایی و سودآوری بالایی دارد شناخته می‌شود. در بسیاری از کشورها این صنعت به یکی از محورهای اصلی توسعه تبدیل شده است. جذابیت دریاها برای همه گروه‌های سنی از کودکان تا بزرگ‌سالان می‌تواند زمینه خوبی باشد که کارآفرینان به منظور ورود به صنعت گردشگری دریایی از آن بهره گیرند.


بر این اساس دانشگاه خلیج‌فارس با همکاری کارگروه توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی بنیاد نخبگان استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس درنظردارد که «دومین رویداد ملی کارآفرینی دریایی با رویکرد گردشگری» را باهدف توانمندسازی دانش‌آموختگان و جوانان خلاق و صاحب ایده برگزار کند.


در این رویداد که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی برگزار می‌شود، فرصت‌های واقعی کسب‌وکار، نیازها و چالش‌های صنعت گردشگری دریایی ارائه خواهد شد. درنهایت نتایج و دستاوردها به سرمایه‌گذاران و صنعتگران این حوزه (به‌عنوان تسهیلگر و یا سهام‌دار) ارائه می‌شود.


این رویداد به دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی تقسیم می‌شود. بخش دانشجویی شامل: ارائه ایده، برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی در زمینه گردشگری، نگارش طرح تجاری و داوری آنها است. بخش دانش‌آموزی به‌عنوان بخش جانبی رویداد تنها شامل ارائه ایده‌ها و داوری خواهد بود.


همزمان با «دومین رویداد ملی کارآفرینی دریایی با رویکرد گردشگری» نمایشگاهی از شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه گردشگری دریایی برپا می‌شود. همچنین از مراکز دریایی و گشت دریایی بازدید به عمل خواهد آمد و ایده بازار دریایی برگزار می‌شود.


این رویداد موجب توسعه صنعت گردشگری دریایی با کمک طراحان و ایده پردازان این حوزه؛ ترویج تفکر خلاق و تشویق به تفکر غیر سنتی و خارج از چارچوب‌های آن در بین دانش‌آموختگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری دریایی؛ ایجاد بستر کارآفرینی و حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی؛ ارتقای سطح کیفی حوزه گردشگری دریایی کشور؛ شناسایی و معرفی مبتکران و نوآوران حوزه گردشگری دریایی به شرکت‌ها و مراکز مرتبط با این حوزه؛ کارآفرینی فناورانه و نوآورانه شرکت‌کنندگان در محیطی‌های متمرکز در این حوزه و بالابردن توان و روحیه کارتیمی در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نوآور و مستعد خواهد شد.


همچنین از دیگر دستاوردهای «دومین رویداد ملی کارآفرینی دریایی با رویکرد گردشگری» می‌توان به توسعه نگرش ارائه آموزش‌ها و کمک به کسب مهارت‌های موردنیاز جهت راهبری یک کسب‌وکار نوپا؛ ایجاد درک بهتر از واقعیت‌های کسب‌وکارهای دریایی نوپا؛ ترغیب صنایع و سرمایه‌گذاران جهت حمایت از کارآفرینی در حوزه گردشگری دریایی؛ ترغیب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ایده پردازی هدفمند و تلاش در جهت پیاده‌سازی و توسعه ایده؛ برقراری ارتباط طراحان و خالقان ایده با سرمایه‌گذاران، صنعتگران و فعالان اقتصادی در جهت راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان حوزه گردشگری دریایی؛ فرهنگ‌سازی و معرفی پتانسیل‌های گردشگری‌های دریایی کشور اشاره کرد.


 «دومین رویداد ملی کارآفرینی دریایی با رویکرد گردشگری» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی 12 تا 14 اسفندماه 96 در دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید