1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک)، همزمان با دهه فجر سال جاری به‌منظور رصد فضای کسب‌وکار، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در راستای خدمات‌رسانی به مردم و همچنین مدیریت حوزه‌های خرد و کلان بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگي و غیره، ایجاد داشبوردی به‌عنوان مرکزی برای دیده‌بانی شاخص‌های کلیدی در تمام بخش‌ها، بخصوص در بخش‌های اقتصادی به‌منظور رصد فضای کسب‌وکار در کشور در دستور کار قرار گرفت.


در همین راستا، پیاده سازی این سامانه از ابتدای سال جاری آغاز و زیرساخت های فنی و حقوقی آن آماده شد.


ارائه اطلاعات صحیح شفاف و بروز برای نهادهای حاکمیتی کشور، نهادینه کردن برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح بر اساس اطلاعات داشبورد، ارائه تصویر واقع گرایانه از عملکرد زیر مجموعه های دولت در راستای شفافیت اطلاعاتی و بستر سازی تبادل اطلاعات مدیریتی میان دستگاههای اجرایی و فراهم شده امکان تجمیع اطلاعات و داده های بخشهای مختلف، از جمله اهداف پیاده سازی این سامانه محسوب می شود.


این گزارش حاکی است، دکتر واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح این سامانه، دقت عمل و سرعت در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به درخواست ها را مورد تأکید قرار داده و در این راستا مسئولین حوزه ریاستی را به تعامل و هماهنگی نزدیک‌تر با یکدیگر فرا خواند.


وی گفت: مسئولین حوزه ریاستی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به عنوان موتور محرکه زیرمجموعه‌های خود، بایستی با برگزاری جلسات منظم و همفکری مستمر در روند انجام امور شتاب و سرعت بیشتری ایجاد کنید.


رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه تلاش برای ارتقاء روحیه نشاط و امید در جامعه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در گذشته بخاطر اختلافاتی که بین برخی مسئولین و جناح‌های مختلف کشور حضور داشت، فضای یأس و ناامیدی در جامعه بوجود آمده بود و امروز لازم است با همدلی و هماهنگی روزافزون، روحیه نشاط و امید را در جامعه و در میان مردم هر چه بیشتر تقویت کنیم و اهتمام جدی دولت پیشگام و پیشتازی در این مسیر است.


دکتر واعظی ادامه داد: دولت مصمم است با کمک و پشتیبانی مردم در مسیر حل و فصل مشکلات با قوت گام بردارد و دولت خود را خدمتگزار مردم دانسته و به آن افتخار می‌کند.


رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین لزوم احترام به ارباب رجوع را از سوی دستگاه‌های مختلف مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسئولین و دستگاه‌ها توجه و عنایت ویژه به مردم و پاسخگویی شایسته به مطالبات آنان است، و ضرورت دارد این موضوع از سوی همه دستگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.


وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سامانهاي بورس، گمرك، ثبت‌احوال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، بانك مركزي و سازمان حمايت از توليد كننده و مصرف كننده از جمله دستگاه هایی هستند که در فاز نخست اطلاعات خود را در قالب 150 شاخص کلیدی در سامانه قرارداده اند.


لازم به ذکر است، در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک)، از دکتر سراییان، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس باقری اصل معاون دولت الکترونیکی سازمان و مهندس ملکی پرست،مدیر کل طرح و توسعه شبکه ملی اطلاعات، تقدیر به عمل آمد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر