خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شهرستان اردبیل با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون و 270 هزار نفری استان را در خود جای داده در کنار مشکلات بیشمار از فرصت های مطلوبی نیز برای توسعه و نیز ایجاد فرصت های شغلی جدید بهره مند می باشد.

به گزارش ایرنا، جواد زنجانی ، فرماندار اردبیل گفت: تنها در نزدیک به 2 سال گذشته با راه اندازی طرح های اقتصادی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی 2 هزار و 635 شغل جدید در این شهرستان ایجاد شد.
وی بیان کرد: برای راه اندازی طرح های اقتصادی اشتغالزا در این مدت سه هزار و 770 میلیارد ریال اعتبار توسط دولت و بخش خصوصی هزینه شده است.

اشتغال فراگیر و ایجاد فرصت های جدید شغلی در اردبیل
زنجانی با بیان اینکه اشتغال فراگیر از سیاست های مهم اقتصادی دولت تدبیر و امید است، گفت: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال و حمایت از طرح ‌های اشتغال فراگیر 190 طرح جدید با سرمایه ‌گذاری مجموع یک هزار و 260 میلیارد ریال در بخش‌ های کشاورزی ،‌ گردشگری و صنعت در اردبیل به تصویب رسیده است.
وی بیان کرد: اعتبارات اشتغال روستایی با بهره چهار درصد در مناطق مرزی و 6 درصد در مناطق غیر مرزی و 10 درصد در مناطق روستایی کمتر از 10 هزار نفر به استان ها ابلاغ شده و با استفاده از این تسهیلات و با اجرای طرح های اقتصادی اقتصاد روستایی شهرستان تقویت خواهد شد.
او اظهار کرد: ایجاد اشتغال فراگیر به منظور غنی ‌سازی اقتصاد یک منطقه بسیار اهمیت دارد و باید با ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از طرح‌ های اشتغالزا میزان اشتغالزایی را بالا برد.

ظرفیت ایجاد 20 هزار شغل با اجرای طرح اشتغال فراگیر و طرح های اقتصاد مقاومتی
فرماندار اردبیل گفت: امسال یک هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا برای این شهرستان اختصاص یافته و ضروری است دستگاه های اجرایی ذیربط در جذب و پرداخت آن به متقاضیان اهتمام جدی داشته یاشند.
وی با بیان اینکه اشتغال فراگیر در دستور کار دولت قرار گرفته، افزود: در صورت عزم جدی می توان زمینه اشتغال 20 هزار نفر را با پرداخت تسهیلات اشتغالزا بویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در اردبیل فراهم کرد.
او در باره تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان همچنان روال قانونی را طی می کند و تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی بطور جدی پیگیری می شود.
زنجانی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم و پایدار کردن اقتصاد در کشور است که با مولفه های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی بیان کرد: طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه های انرژی ، آب ، کشاورزی و گردشگری در ارتباط با اشتغالزایی در اردبیل مشخص شده و هر یک از ادارات موظف هستند در این جهت اقدام موثری را برای تولید و اشتغال انجام دهند.
فرماندار اردبیل توجه به اشتغالزایی در اردبیل را با توجه به معضل بیکاری ضروری دانست و گفت: در صورت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شاهد اشتغال بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

شتاب سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان اردبیل
فرماندار اردبیل با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی برای اشتغالزایی در این شهرستان افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های مختلف شتاب گرفته و با به ثمر رسیدن این سرمایه گذاری ها فرصت های شغلی خوبی بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی فراهم خواهد شد.
زنجانی بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 94 تعداد 144 طرح با 260 میلیارد ریال ، در سال 95 تعداد 771 طرح با یک هزار و 670 میلیار ریال و امسال هم با محاسبه طرح های دهه فجر یک هزار و 720 طرح با یک هزار و 830 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اجرای سیاست فعال سازی واحدهای تولیدی راکد در اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید فعال کردن طرح های راکد را در دستور کار قرار داده و تسهیلات قابل توجهی هم به این طرح ها از طریق بانک های عامل اختصاص داده و در چهار سال اخیر بیش از 110 طرح و یا واحد تولیدی در شهرستان از رکود خارج شده است.
فرماندار اردبیل تاکید کرد که دولت تدبیر و امید با تلاش در کاهش تصدی گری خود در امور مختلف در صدد تحقق کامل اقتصاد فراگیر در کشور است و از جمله راههای مهم تحقق اقتصاد فراگیر سپردن امور به بخش خصوصی و محوریت مردم در فعالیت های اقتصادی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید