خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دولت تدبیر و امید از ابتدای سال 96 موضوع اشتغال فراگیر، مشاغل خرد، حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، سیاست های مداخلاتی، طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای برای کارفرمایان را در دستور کار قرار داد و دستورالعمل این برنامه ها را به استانها ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا ، سهم استان زنجان درقالب سه بخش شامل رسته ها و فعالیت های مرتبط با حوزه اقتصادی هفت هزار و 654، فعالیت های مرتبط با سیاست های مداخلاتی سه هزار و 190 و کسب و کار و اشتغالزایی حمایتی سه هزار و 700 فرصت شغلی است که مجموع آنها 14 هزارو 544 مورد می شود.
در حالی که بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان آمار نرخ بیکاری استان 9.7 و مجموع بیکاران این استان 34 هزار نفر است، مسئولان زنجان برای اشتغالزایی و حفظ مشاغل موجود آستین همت را بالا زده اند.
زنجان هم از جریان ایجاد شده برای اشتغالزایی در کشور عقب نماند و اشتغالزایی 14 هزار و 544 نفر در تمام بخش های اقتصادی را در دستور کار قرار داد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان آخرین آمار منتشر شده از نرخ بیکاری و تعداد بیکاران این استان را مربوط به پایان تابستان سال جاری اعلام کرد و گفت: بر همین اساس تعداد بیکاران کنونی این استان 34 هزار نفر و جمعیت فعال آن 358 هزار و 146 نفر معادل نرخ مشارکت اقتصادی است.
حسین امیدمقدم اضافه کرد: نرخ بیکاری کشور در همین سال به 12.4 و نرخ مشارکت اقتصادی ملی به 39.4 درصد رسید.

ایجاد و صیانت از مشاغل موجود محور برنامه اشتغالزایی در زنجان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم از اجرای طرح های مختلف اشتغال فراگیر، خوشه های صنعتی، طرح کارورزی، تعاون روستا، اشتغال و توسعه روستایی، مشاغل خانگی و حمایت از اشتغالزایی جامعه زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.
محمدرضا یوسفی افزود: در برنامه ریزی برای اشتغالزایی در سال جاری، دولت بدنبال این نیست که فقط پول و اعتبار تزریق کند، بلکه از ابتدا پیش از آنکه طرحی اجرا و عملیاتی شود، طرح ها مورد مطالعه و ارزیابی قرار می گیرند.
وی یادآور شد: برخی طرح ها هیچ نیازی به تزریق اعتبار ندارند و با شناسایی و ایجاد بازار می توانند هدف مورد نظر را محقق سازند و برخی هم مشکل مدیریتی دارند که با راهنمایی و آموزش های لازم مساله برطرف می شود.
یوسفی اظهار کرد: از سوی دیگر مشاغل در قالب زنجیره های تولید هدفگذاری شده است و مرحله به مرحله دولت در کنار صاحبان طرح ها حضور دارند به کمک آنان می رود و متناسب با پیشرفت کار، نوع حمایت های مورد نیاز و نیاز مالی، اقدام به پرداخت تسهیلات و حمایت مالی می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد: یکی از طرح هایی که دولت برای صیانت از مشاغل موجود از سال گذشته در دست اجرا دارد، طرح رونق تولید است که سال گذشته به سبب اجرای همین طرح از هفت هزار و 100 شغل در بخش تولید حمایت و صیانت شد.

استقبال از طرح اشتغال روستایی
معاون اشتغال و کارآفرینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از زمان آغاز فعالیت سامانه کارا برای ثبت نام متقاضیان اشتغال فراگیر و روستایی و دریافت تسهیلات پیش بینی شده، در مجموع 10 هزار و 903 مورد تقاضا ثبت شده است.
طیب جعفری ادامه داد: از این تعداد 9 هزار و 219 مورد در حوزه اشتغال روستایی، مابقی یکهزار و 684 مورد هم فراگیر است.
وی تاکید کرد: میزان اشتغال از بخش توسعه و اشتغال روستایی غیر قابل پیش بینی بود و به شکل روز افزونی در حال افزایش است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان هم صحبت های یوسفی را تایید کرد و گفت: برنامه های اشتغالزایی امسال، خلاف گذشته مدون و در سه قالب مورد نظر قرار گرفته که یکی از بخش های آن رسته های منتخب از طریق طرح تکاپو و سایر رسته ها در بخش های اقتصادی کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 96 پیش بینی شده است.
محمدرضا آبی پور اظهار کرد: بخش دوم این برنامه ریزی ها در قالب سیاست های مداخلاتی دولت برای طرح های کارورزی، محیط واقعی اشتغال و مشوق های بیمه کارفرمایی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در بخش سوم هم برنامه های مختص اشتغالزایی دستگاه های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد اعلام و تاکنون 60 درصد از اهداف این بخش محقق شده است.
آبی پور تاکید کرد: پیش بینی دولت برای تامین اعتبار اشتغال 980 هزار نفری در کل کشور از محل 200 هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغال فراگیر و 120 هزار میلیارد ریال طرح توسعه و اشتغال روستایی نوید بخش وجود زیر ساخت های مالی قابل توجه برای تحقق برنامه ریزی های این بخش است.

خبرهای خوش از اشتغالزایی در زنجان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در این زمینه گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بناست در حوزه اصناف سه هزار و 291 فقره و در قالب طرح های صنعتی 2 هزار و 292 مورد فرصت شغلی طی سال جاری ایجاد شود.
ناصر فغفوری اعلام کرد: سهم بخش طرح رونق از این فرصت های اشتغالزایی هدگذاری شده یکهزار و 99 مورد، معادن به 170 و فرش دستبافت به 640 فقره می رسد.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار پروانه های بهره برداری صادر شده در بخش تولید و صنعت، طی سال جاری تا پایان 10 ماهه امسال، برای 2 هزار و 148 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هم ادامه داد: امسال در این بخش ایجاد 2 هزار و 500 فرصت شغلی جدید پیش بینی شده است.
هدایت صفری اظهار کرد: در 9 ماه امسال یکهزار و 538 فرصت شغلی جدید برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این استان بااعتباری بالغ بر
202 میلیارد و 420 میلیون ریال در رسته شغلی مورد علاقه آنها ایجاد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم گفت: مسئولیت اشتغالزایی یکهزار و 780 شغل در بخش کشاورزی به این سازمان محول شده است.
حسین جعفری افزود: در این مدت بیش از 783 فرصت شغلی از آن محقق شده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان هم در همین زمینه گفت: تمام سهمیه اشتغال 670 نفری این استان از 90 هزار شغل پیش بینی شده دولت برای حوزه فناوری اطلاعات محقق شده است.
وحید فرخی یادآور شد: زنجان علاوه بر این سهم، هدفگذاری ایجاد 970 فرصت شغلی را برای خود ملاک عمل قرار داد که تاکنون 80 درصد آن محقق شده است.

طرح های اقتصاد مقاومتی ظرفیتی برای اشتغال جدید و حمایت از شغل های متزلزل
استاندار زنجان، با لحاظ تمام شرایط اشتغالزایی و ظرفیت های موجود برای ایجاد فرصت های جدید شغلی، گفت: آنانی که علاقه مند به اشتغال زایی هستند باید از سویی در مقابل هرج و مرج و ناآرامی بایستند و از سوی دیگر موانع پیش روی حضور سرمایه گذاران را رفع کنند.
اسدالله درویش امیری خاطرنشان کرد: دولت برای برون رفت از شرایط موجود طرح های اشتغالزایی مختلفی را پیش بینی کرده است.
وی افزود: هشت هزار و 678 شغل جدید ثمره اقداماتی است که با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومت طی سال گذشته در این استان ایجاد و در نتیجه همین اقدامات از هفت هزار و 100 شغل متزلزل در زنجان حمایت و به تبع آن از بیکاری این تعداد شاغل جلوگیری شد.
درویش امیری اظهار کرد: ثمره اجرای طرح رونق تولید و افزایش ظرفیت فعالیت واحدهای تولیدی، ایجاد شغل برای چهار هزار و 828 نفر بود.
استاندار زنجان گفت: از سوی دیگر با تسهیلاتی که کمیته امداد به مددجویان خود بابت اشتغالزایی داد، 2 هزار و 200 نفر مشغول به کار شدند.
ارزیابی نهایی از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال استان در انتهای سالجاری، بار دیگر در انتهای سال مالی و در ابتدای تیر ماه و در نهایت در شهریور ماه سال آینده همزمان با پایان زمان اجرای طرح توسعه و اشتغال روستایی انجام خواهد شد.
استان زنجان یک میلیون و 50 هزار نفر جمعیت دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید