خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرینی و نوآوری اجتماعی در حوزه ICT با توجه ایجاد بستر‌های شغلی و تعاملات پیشرفته ظرفیت حل مشکلات در حوزه‌های احتماعی را دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سعید زرندی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در همایش سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با اشاره به این موضوع گفت: مباحث اجتماعی امروز با مباحث اجتماعی چند سال پیش تفاوت‌های کلانی کرده است و پرداختن به این موضوعات اجتماعی، نگاه جدید و خاص خود را می‌طلبد.

وی افزود: خلاقیت و نوآوری در بخش‌های مختلف زندگی بشری در حال خود نمایی است و این همایش از این جهت که در بخش آسیب‌های اجتماعی خلاقیت‌ها را به مسابقه گذاشته جذابیت دارد.

زرندی گفت: کارشناسان برای حل مباحث اجتماعی امروزی باید به نگاه و ابزار‌های جدید مسلط باشند و اگر بخواهند با دیدگاه‌های چند سال پیش به این موضوع و آسیب‌ها نگاه کنند موفقیتی به دست نمی‌آورند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به انواع خلاقیت‌هایی که در ابعاد زندگی بشر امروز رخ داده است، افزود: آنچه اقتصاد امروز دنیا را برجسته می‌کند تمرکزی است که بر روی نوآوری و خلاقیت دارد، اگر در دو دهه پیش می‌گفتند در ۲۰ سال آینده اقتصاد دنیا بر محور نوآوری و خلاقیت می‌چرخد کمتر ملموس بود، ولی اکنون با اتفاقات و ابداعاتی که در حوزه تکنولوژی و نرم افزار رخ داده است می‌توان آن را لمس و اذعان کرد که آینده دنیا بر نوآوری و خلاقیت متکی است.

زرندی در ادامه با اشاره به شاخص ۷ بُعدی Global Innovation Index افزود: اگر اعتقاد داریم که راه حل مشکلات کشور از مسیر نوآوری و اقتصاد دانش بنیان می‌گذرد باید در این زمینه راه حل ارائه دهیم و توجه ویژه‌ای به این قسمت از اقتصاد داشته باشیم.

وی گفت: در ایران افراد توانمند حضور دارند و اگر بستر فعالیت آن‌ها فراهم شود در دنیا حرف برای گفتن دارند و وظیفه حکومت فراهم کردن زمینه حضور برای شکوفایی این افراد است.

زرندی با اشاره به شاخص GII افزود: در بعضی از قسمت‌های این شاخص، کشور ایران رشد خوبی داشته ولیکن باید شرایط مطلوبی فراهم باشد یعنی باید بین شاخص نیروی انسانی تحصیل کرده و شرایط قانونی یک تناسبی وجود داشته باشد و نزدیک کردن این شاخصه‌ها عزم جدی حکومت را می‌طلبد.

استاد دانشگاه علامه تأکید کرد: اگر مسؤولان به این اجماع برسند که محیط نوآوری‌ها در ابعاد مختلف می‌تواند معضلات کشور را حل کند در نتیجه با وجود نوآوری‌های اجتماعی می‌توان مشکلات این حوزه را حل کرد و در این فرایند این مردم هستند که نقش آفرین می‌شوند همان طور که با حضور مردم اقتصاد مقاومتی شکل گرفت و با حضور مردم می‌توان دولت را کوچک کرد، زیرا راه مردم یک راه پر ظرفیت است.

زرندی گفت: با مطالعاتی که در زمینه کسب و کار دیجیتال و استارت آپ‌ها دارم می‌توان گفت: کارآفرینی و نوآوری اجتماعی در حوزه ICT، می‌تواند حلال مشکلات ایران باشد، زیرا با حضور جوانان خلاق می‌توان هر مشکل را به یک فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: جهان، نوآوری‌ها را در ابعاد مختلف تجربه کرده و با دیدن تجربه آن‌ها و با کمک از مردم می‌توانیم مشکلات کشور را برطرف سازیم، زیرا برای رفع این مشکلات، حکومت به تنهایی قادر نیست.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید