خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بنا داریم ۴ شتاب دهنده را جهت حمایت از ایده‌های نوآرورانه در حوزه‌های مختلف انرژی تا نیمه اول سال آینده در کشور راه اندازی کنیم.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وطن خواه در حاشیه همایش نگهداشت انرژی افزود: این شتاب دهنده ها به توسعه ایده های نو و تبدیل شدن آنها به استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان کمک می کند و موجب می شود معضلات حوزه انرژی کشور با استفاده از ایده های خلاقانه نخبگان رفع شود.
وی با بیان اینکه توجه در مصرف انرژی، کم مصرف کردن، بهینه مصرف کردن و کاهش هدر رفت و تلفات انرژی از راه های نگهداشت انرژی است گفت: معاونت علمی و فناوری با توجه به مأموریت خود کمک به ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه انرژی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: نگاه معاونت علمی به این است جامعه استارتاپی و شتاب دهنده های مختلف را که بتوانند در توسعه فناوری ها و ایجاد کسب و کارهای این حوزه نقش آفرینی کنند در کشور توسعه دهد.
وطن خواه گفت: چالش های ریز و درشتی در حوزه انرژی کشور وجود دارد از جمله اینکه بازار حوزه انرژی عمدتاً بازار دولتی و نگاه ها در آن دولتی است از این رو معاونت علمی معتقد است آنچه که می تواند ما را از این معادلات عبور دهد توسعه زیست بوم های علم و فناوری با نگاه شتاب دهی و استارتاپی است زیرا حضور پر رنگ فارغ التحصیلان و نخبگان کشور با نوآوری ها و ایده های جدید ابزاری مهم برای رفع و فائق آمدن بر مشکلات انرژی است.
وی با اشاره به اینکه بروکراسی های موجود در کشور، آنقدر ریشه دار هستند که به راحتی قابل رفع کردن نیستند افزود: با این وجود، معاونت علمی و فناوری توانست مصادیق خوبی را رشد دهد که بتوانند از این موانع عبور کنند از این رو این مصادیق گواهی می دهد رفع موانع، شدنی است و اگر این مصادیق را تقویت و در بقیه حوزه ها تسری و رشد دهیم می توانند مسائل و موانع کشور را رفع کنند.
وطن خواه با بیان اینکه در حوزه انرژی ها نخستین توجه باید به حوزه تقاضا و مصرف باشد، افزود: تقاضا و مصرف لوکوموتیو زنجیره انرژی را توسعه می دهند ضمن اینکه اصلاح رویکردها در آحاد مختلف جامعه از مصرف کننده عادی تا سیاست گذار باید در دستور کار باشد که هم اکنون آرام آرام در حال انجام است.
وی افزود: عزم و اراده دولت برای بهبود وضع موجود و ایجاد تغییر در این کار است، دولت هم نشان داد که در این کار جدی است و بیشتر از گذشته تلاش می کند.
وی گفت: توسعه و رشد کسب و کارهای جدید و دانش بنیان در حوزه انرژی برای ایجاد مطالبه گری اجتماعی به ویژه در معضلات کلیدی انرژی و محیط زیستی صورت می گیرد.
وطن خواه با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند با ایجاد زیست بوم، این کسب و کارها را رشد دهد گفت: در این باره اولین شتاب دهنده انرژی را در ماه های گذشته راه اندازی کردیم که بازیگر اصلی این شتاب دهنده بخش خصوصی است و نگاه آنها نه نتها دولتی نیست بلکه بر ایده هایی تمرکز می کنند که مشکل دادیم.

افزایش مصرف انرژی چالشی بزرگ برای ایران
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مصرف انرژی، امروز چالشی بزرگ برای کشور است، از این رو در هر سطح و جایگاهی که هستیم باید به مقوله مصرف، به‌ویژه بخش انرژی توجه داشته باشیم.
 سیروس وطن‌خواه، در هفتمین همایش رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی و محیط زیست، (ایتک) که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان این‌که امروزه توسعه هر کشوری مدیون انرژی است، گفت: اجرای هر برنامه‌ توسعه‌ای در کشور به بخش انرژی وابسته است.
وی ادامه داد: امروز در بحث کنترل آلودگی هوا کارهای خوبی صورت گرفته و سازمان حفاظت محیط زیست در این مقوله فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.
وطن خواه با اشاره به این‌که کسب‌ و کارهای نوآورانه فعالیت‌های حوزه انرژی را متحول کرده‌اند، گفت: امروز کارهای بسیاری در حوزه استارت‌آپ انجام شده که در بخش انرژی نیز این مقوله با فروش بنزین به‌صورت اینترنتی، طرحی نو محسوب می‌شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: پیشران اصلی حوزه انرژی، بخش تقاضا و مصرف است که متاسفانه این موضوع جایگاه مناسبی در دستگاه‌های اجرایی ندارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید