خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور گفت: پارک‌ها و مراکز رشد بال‌های حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی هستند و نباید تنها از دانشگاه‌ها به خودی خود انتظار اتفاقات ویژه را داشته باشیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدصادق بیجندی در آیین افتتاح دفتر مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیمور اظهار داشت: ایران به‌عنوان یک کشور با محوریت ولایت فقیه بسترهای مناسبی دارد که  باید با بومی‌سازی تجربیات کشورهای موفق درراستای رشد و توسعه کشور حرکت کرد.
وی افزود: امروز دانشگاه‌های نسل پنجم در دنیا فعالیت دارند اما ما در هماهنگ کردن دانشگاه‌های کشور با این پیشیرد موفق نبوده‌ایم.
رئیس سازمان‌ تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: با تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نگاه ویژه این کمیسیون، دانشگاه‌ها از حوزه آموزش‌محوری صرف به سمت آموزش و پژوهش حرکت کرده‌ و به یک دانشگاه نسل دوم تبدیل شده‌اند.
بیجندی بیان کرد: دانشگاه نسل 3 دانشگاه کارآفرین بوده و مختص دانش‌آموختگانی است که به‌دنبال میز و کار دولتی نیستند و توسعه این دانشگاه‌ها سبب ایجاد شغل و ارزش افزوده می‌شود که برای توسعه آنها باید بسترآفرینی کرده و به دانشگاه‌ها کمک کرد.
وی ادامه داد: امروز حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین در پیش گرفته شده و هدف‌گذاری به سمت دانشگا‌ه‌های نسل چهار است که امیدواریم در پایان برنامه‌ ششم توسعه کشور این نوع دانشگاه محقق شود.
رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: پارک‌ها و مراکز رشد بال‌های حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی هستند و نباید تنها از دانشگاه‌ها به خودی خود انتظار اتفاقات ویژه را داشته باشیم.
بیجندی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی پلی بین دانشگاه و صنعت و دانشگاه و جامعه است و وظیفه دارد با توجه به نیازهای جامعه و صنعت توانمندی دانشگاه را به سمت جامعه و صنعت سوق دهد.
وی اضافه کرد: پارک‌ها و مراکز رشد می‌توانند ارزش‌های مختلف را به دانش‌آموختگان معرفی کنند، به‌عنوان مثال امروز تولید هر سه زالو معادل یک بشکه نفت ارزش ریالی دارد که شرکت‌هایی در این راستا در کشور فعال هستند و همچنین در بحث نیش و زهر زنبور هم هر گرم زهر آن 80 دلار ارزش دارد و درحال حاضر چهار شرکت دانش‌بنیان در کشور در این حوزه فعالیت دارند که ارزش افزوده، درآمدزایی، اشتغال و ماندگاری افراد در مناطق و جلوگیری از مهاجرت را به دنبال دارد.
رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور گفت: مراکز رشد را می‌توان در کنار پژوهشکده ملی گل و گیاه و مرکز پرورش ماهیان زینتی توسعه داد این در حالی است که تاکنون برندسازی و استانداردسازی در این راستا شکل نگرفته است.
بیجندی بیان کرد: با توجه به اینکه محلات ظرفیت داشتن صدها کارآفرین را دارد اما امروز در شهرستان محلات دو کارآفرین برتر وجود دارد.
وی ادامه داد: استان مرکزی جزو استان‌های کم مشکل در امر بیکاری است اما در نقطه مقابل جزو استان‌های مهاجرفرست است که امیدواریم پارک‌ها و مراکز رشد بتوانند اتفاقی نو در این عرصه رقم بزنند.
رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: برخی تسهیلات به درستی مدیریت و تزریق نمی‌شود و  جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور به صورت پایلوت طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را اجرا می کند.
بیجندی خاطرنشان کرد: حرف اصلی مردم رقم تسهیلات است که 1.5 میلیارد دلار در بحث توسعه اشتغال روستایی و عشایر اختصاص یافته اما بنابر گزارشات این رقم به درستی هزینه نمی‌شود و درحال گرایش به سمت وام‌های زودبازده و خوداشتغالی بوده که لازم است که  این رقم در قالب‌های دیگر همچون حوزه پارک‌ها و مراکز رشد و دانشگاه‌ها سوق پیدا کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید