خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان از رونمایی از نخستین طرح جامع کارآفرینی دانشگاهی کشور توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح یکی از نیازهای اصلی امروز دانشگاه‌ها است و می‌تواند نیاز کشور را برای تبدیل کردن دانشگاه‌های موجود به دانشگاه کارآفرین تامین کند.


به گزارش ایسنا، با اشاره به رونمایی از طرح جامع کارآفرینی دانشگاهی کشور توسط دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد، اظهار کرد: این طرح یکی از نیازهای اصلی امروز دانشگاه‌ها است. دانشگاه‌های آموزش محور و پژوهش محور نسل اول و دوم دانشگاه‌ها بودند. امروز دیگر این دانشگاه‌ها چندان نیاز جامعه را تامین نمی‌کنند و با توجه به شرایط جامعه، دانشگاه‌های کارآفرین می‌توانند تامین‌کننده نیاز جامعه باشند.

وی افزود: ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین نیز به ملزوماتی مانند مراکز رشد، پردیس پارک‌های علم و فناوری، مراکز جوار دانشگاهی و ... نیاز دارد چراکه این نهادها دانشجوی ما را یک دانشجوی کارآفرین بار می‌آورند که می‌تواند نیازهای جامعه را برطرف کند.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان گفت: زیست بومی برای اجرای طرح جامع کارآفرینی دانشگاهی کشور در دانشگاه صنعتی خاتم‌النبیاء بصورت یکپارچه و با هدف تحقق دانشگاه کارآفرین، مهارت‌آموزی دانشجویان متناسب با بسته‌های مهارتی و دوره‌های تدوین شده در هر بسته به تفکیک رشته‌های مختلف تحصیل و متناسب با نیاز بازار روز و آینده، برای اولین بار طراحی شده است.

سیدنژاد تصریح کرد: در این طرح دانشجویان هر روز تا ساعت 16 به آموزش‌های تخصصی می‌پردازند و از ساعت 16 تا 20 به آموزش مهارت در مرکز توسعه مهارت‌های پیشرفته جوار دانشگاه که با همکاری فنی و حرفه‌ای درون دانشگاه ایجاد شده است، به طی دوره‌های مهارتی به صورت عملی می‌پردازند. دانشجویان پس از طی دوره از مزایای مدرک فنی حرفه‌ای که قابلیت ترجمه برای حضور در بازارهای داخلی و بین‌المللی را دارد، بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در بخش دیگری از این طرح دانشجویان مهارت آموخته وارد مرکز کارآفرینی دانشگاه شده و دوره‌های مرتبط با طراحی و تدوین کسب و کار و طرح‌های توجیهی شناخت بازار، مفاهیم سرمایه‌گذاری، بیمه و .. را طی می‌کنند و پس از آن نیز دانشجویان در مرکز رشد واحدهای فناور، ایده‌های خود را به صورت عملیاتی با حمایت و تفاهم پارک علم و فناوری استان به محصول تبدیل می‌کنند و مراحل تجاری‌سازی کسب و کارهای نو بنیان در قالب هسته‌ها و واحدهای فناور و در بستر شرکت‌های مستقر در پردیس پارک علم و فناوری به فعالیت خواهند پرداخت.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال 94 در این دانشگاه آغاز شده است، خاطرنشان‌کرد: تا کنون نیز بیش از 30 هزار نفر ساعت دوره‌های مهارتی برگزار شده است که دانشجویان در قالب هسته‌های فناور نسبت به ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های کاربنیان مورد حمایت صندوق رفاه دانشجویان اقدام می‌کنند.

سیدنژاد ادامه داد: در نیم‌سال گذشته 18 درصد دانشجویان از این طرح استفاده کردند. امسال نیز اجرای طرح در دانشگاه ادامه خواهد داشت. هم‌اکنون دوره‌های متناسب با رشته‌های موجود در دانشگاه خاتم‌الانبیاء در دانشگاه برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: این طرح نخستین طرح جامع کارآفرینی دانشگاهی کشور است که نیاز کشور را برای تبدیل کردن دانشگاه‌های موجود به دانشگاه کارآفرین که مورد تأکید مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و وزیر محترم علوم و تحقیقات است، فراهم می‌نماید.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان گفت: وزیر علوم نیز در آیین رونمایی و معرفی این طرح که با حضور استاندار خوزستان انجام شد اعلام کرد که "کارآفرینی و این طرح جامع باید به صورت جدی در دانشگاه‌ها دنبال شوند. دانشگاه علامه طباطبایی هم کاری در همین زمینه در حوزه علوم انسانی انجام داده‌ است. امیدواریم امسال در ترم دوم آن‌ها نیز بتوانند دستاوردهای‌شان را جمع‌بندی کنند. حتما باید به دانشگاه‌ها مدلی را معرفی کنیم و من این مدل را مدل خوبی می‌دانم."

سیدنژاد افزود: در پیشبرد اهداف ما از اجرای این طرح، کمک‌های استانی قطعا موثر بوده‌اند. استاندار نیز در افتتاح و در تجهیز این مجموعه به ما بسیار کمک کرده است. آنچه این طرح را متمایز می‌کند، این است که وقتی دانشجو به دانشگاه می‌آید، ضمن دریافت مدرک دانشگاهی خود یک مدرک مهارتی نیز کسب می‌کند که این مدرک، او را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

وی گفت: امیدواریم این طرح آغازی برای حرکت ما به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم باشد. دانشگاه‌های نسل چهارم جامعه‌گرا هستند. امیدواریم نگاه دانشگاه به گونه‌ای باشد که به جای مخاطب خاص داشتن، مخاطب عام داشته باشد و بتواند معضلات و مشکلات جامعه خود را برطرف کند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید