خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال از طریق ارائه تسهیلات امکان پذیر نیست گفت: معتقدیم با تزریق پول و پرداخت تسهیلات، اشتغال ایجاد نمی‌شود محور فعالیت ما، ایجاد اشتغال مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ ای و محلی است.

به گزارش ایرنا، عیسی منصوری چهارشنبه شب در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمند سازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان در تبریز، افزود: آذربایجان شرقی از جمله استان هایی است که می تواند در جریان اقتصاد کشور در حوزه تولید رونق ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه سایر استان ها در حوزه خدمات توانمند هستند، ادامه داد: با وجود اینکه بخش قابل توجهی از صنعت آذربایجان شرقی از جنس صنایع بزرگ نیست، این استان می تواند در رونق صنعت و ایجاد اشتغال در این حوزه نقش آفرینی کند.
منصوری گفت: بخش قابل توجهی از جنس وام ها، واحدهای ایجادی است و نظام اجرایی ما مبتنی بر وام شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه باید بررسی های کارشناسی در خصوص اینکه تحول ساختاری در استان به چه ترتیبی است انجام گیرد، افزود: در برخی شهرها با مهاجرت نیروی کار ماهر مواجه هستیم و به جای آن نیروی غیر ماهر وارد و در حاشیه شهرها ساکن شده اند.
وی اظهارکرد: گام اول در تمرکز زدایی پردازش وضعیت موجود است و باید بنا به اقتضای رونق و رکودی که در اجتماع و سایر حوزه ها رخ داده اقدامات لازم انجام شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید مطالعات بازنگری در عرض یک و نیم ماه انجام شود، اضافه کرد: قبل از اینکه وام دهیم ضروری است مداخله های توسعه ای اتفاق بیفتد.
وی افزود: 8 سال پیش 5 هزار تن صادرات فرش انجام می شد اکنون 500 تن صادرات انجام می شود و این به دلیل مساله بازار است، معادله بازار دنیا عوض شده و چون برند نداریم دچار مشکل هستیم.
منصوری با بیان اینکه باید ابتدا نهاد اتصال به بازار ایجاد شود، گفت: دوره صادرات گذشته باید اتصال به بازار، شرکت صاحب برند و زنجیره جهانی مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به توانمندی صنعت کفش تبریز تاکید کرد: آماده ایم در سال 97 مرکز طراحی کفش در تبریز ایجاد کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه توجه به ایجاد اشتغال در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی را ضروری دانست و گفت: اگر تسهیلاتی در این بخش ارائه می شود ضروری است فقط در بخش اشتغال زایی هزینه شود.
مجید خدابخش توجه به اولویت های تعریفی وزارتخانه به منظور اعطای تسهیلات اشتغال زایی را یادآور شد و اظهار کرد: در بحث اشتغال روستایی متولیان امر موظفند اولویت های تعریف شده از سوی وزارتخانه های مربوطه را به دقت رصد کنند تا در ارایه تسهیلات در استان دچار مشکل نشویم.
وی ضمن انتقاد از عدم توازن بین تعداد طرح های اشتغال زایی به منظور استفاده از تسهیلات به بانک ها با تعداد طرح هایی که توانسته اند این تسهیلات را اخذ کنند، گفت: این عدم توازن با هر توجیهی قابل قبول نیست و انتظار داریم بخش های مربوطه پاسخگو باشند.
خدابخش حمایت بانک ها از امر اشتغال زایی را خواستار شد و گفت: شواهد موجود نشان می دهد که هماهنگی مورد نظر در ارتباط با بانک ها در پرداخت تسهیلات شکل نگرفته و امیدواریم بانک ها در این رابطه همراهی بیشتری داشته باشند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید