خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جمعی از کارآفرینان همدانی خواستار حمایت بیشتر دولت از مشاغل خانگی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، تولید از ارکان قوام بخش اقتصاد یک جامعه محسوب می‌شود. به باور بسیاری از کارشناسان، توجه به مسئله تولید داخلی و حمایت از رویکرد تولید مدار در اقتصاد یکی از مسائل کلیدی جامعه کنونی ایران به شمار می‌آید.

 استان همدان از جمله مناطقی است که علاوه بر تربیت غیور مردانی در زمینه جهاد نظامی و جنگ سخت با دشمن، به تربیت جهادگران اقتصادی نیز همت گماشته است.

مهدی پیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا می‌گوید: کار را با یک واحد صنایع تبدیلی مشاغل خانگی آغاز کردیم و در حال حاضر محصولی که تولید میکنیم ارزش افزوده روی میوه است.

پیرایی می‌گوید: بازار عرضه محصولاتمان از سطح استان همدان فراتر رفته و هم‌اکنون به نقاط مختلف کشور عرضه می‌شود.

وی می‌گوید: درصدد هستیم که محصولاتمان را صادر کنیم اما برای صادرات نیازمند استاندارد کالا هستیم که متاسفانه برای مشاغل کارگاهی و خانگی صادر نمی‌شود. اگر این مسئله از لحاظ تبصره و ماده قانونی برطرف شود می‌توانیم صادرات محصولات را انجام دهیم.

محمد منطقی از کارآفرینان در زمینه قارچ خانگی است. وی نزدیک به یک سال است در این زمینه فعالیت می‌کند. منطقی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا می‌گوید: ابتدا در زمینه تولید صنایع غذایی مشغول به کار بودم اما به سراغ تولید قارچ خانگی رفتیم که در حال حاضر با 8 نفر نیرو  در 2 سالن برای کشت کمپوست فعالیت می‌کنیم و 13تُن محصول زیرکشت داریم.

 

 


منطقی درخصوص وضعیت بازار فروش قارچ می‌گوید: وضعیت بازار فروش ما به صورت فلّه‌ای است و متاسفانه بخش دلالی در بازار بسیار به ما صدمه زده است. درصدد هستیم تا در بخش برَندسازی و بسته بندی نیز وارد شویم.

وی  می‌گوید: منطقه غرب کشور اصلا واحد کمپوست سازی ندارد و معمولا تمام کمپوستهای ما از استان قزوین می‌آید که هزینه حمل و نقل آن زیاد است و اگر واحد کمپوست در منطقه غرب ایجاد شود آنگاه موجب احیاء تمام این منطقه خواهد شد.

 

 



فاطمه اذانی از کشاورزانی است که در سه عرصه کشت گلخانهای، پرورش ماهی و پرورش زنبور عسل فعالیت می‌کند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارن پویا درخصوص فعالیت خود می‌گوید: من کارم را ابتدا با پرورش ماهی گرمابی شروع کردم و تدریجا به عرصه‌های دیگری نیز پرداختم. در گلخانه مشغول کشت کلم بروکلی و بروکسل هستم. این کلم نیاز به گرمای خاصی ندارد و رشدش در نسبت با سایر گیاهان بهتر است.

وی  می‌گوید: سه نوع عسل تولید و به بازارهای مختلف مثل بازار تهران عرضه می‌کنیم.

 

 

 



محمدرضا خلجی از ساکنین روستای ازناو شهرستان ملایر نزدیک به هشت سال است که مشغول تولید گیاهان و عرقیات دارویی است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا  می‌گوید: بزرگترین کارگاه سرکه سنتی ایران با بیش از 10 نوع سرکه را داریم و حدود 70-80 تُن سرکه به روش کاملا سنتی و بر پایه اصول طب سنتی و اسلامی تولید میکنیم.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید