خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: برای خلق ثروت وکارآفرینی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان باید ارتباطی جدی و پایدار بین توانمندی‌های نوآورانه و خلاقانه جوانان تحصیل‌کرده و بازار کار ایجاد شود و این امر با تحقق زیست‌بوم کارآفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.


به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در بازدید از استارتاپ کاریابی و برگزار کننده آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی فن‌آورد که امروز در محل مصلای دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این آزمون کاریابی توسط یکی از استارتاپ‌های موفق کشور است که زمینه برگزاری و اجرای آن فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات فن‌آورد در سال گذشته، از برگزاری دور بعدی این مسابقه در اردیبهشت ماه ۹۷ خبر داد و افزود: چنین اقداماتی آن هم توسط بخش خصوصی زمینه‌ساز شکوفایی و تجاری‌سازی ایده‌های جدید در حوزه ایجاد اشتغال شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان و استارتاپی است.

ستاری با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط میان بازار کار و توانمندی‌های خلاقانه و نوآورانه جوانان گفت: باید با ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، میان توانمندی‌هایی که یک جوان خلاق و تحصیل‌کرده دارد، با اشتغال و بازار کار ارتباطی پایدار و جدی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر این‌که در این میان نقش دولت تسهیل گری، راهبری و ایجاد زیرساخت است، گفت: برگزار کننده چنین رویدادی بخش خصوصی است، شرکت‌های طرف قرارداد برای جذب نیرو خصوصی هستند و مجری نیز یک شرکت خصوصی است و در یک محیط کاملا خصوصی ایجاد شده است.

ستاری با اشاره به این که چنین اقدامی در نوع خود بی نظیر است، افزود: امیدواریم چنین اقدامی در آینده توسعه بیشتری پیدا کند. ضمن این که شرکت‌های بسیاری در حوزه استارتاپ و دانش‌بنیان داریم که در زمینه کاریابی فعالیت می‌کنند. اما هرکسی نوآوری بهتر و ابتکار بالاتری داشته باشد در این حوزه موفق‌تر است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه بسیاری از مفاهیم حوزه کارآفرینی امروز در بخش خصوصی توسعه پیدا می‌کند و چنین مفاهیمی مانند اقتصاد دانش‌بنیان که به طور ویژه بر آن تاکید داریم، به نتایج مطلوبی می‌رسد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان این‌که هنوز بازارهای فتح نشده بسیاری پیش روی استارتاپ‌ها قرار دارد، افزود: برنامه داریم سال آینده حوزه های بهداشت و سلامت، غذا شامل مواد غذایی سالم و تازه، پسماند و غیره را توسعه دهیم و شرایط زیست بوم کارآفرینی مناسب را برای افراد خلاق، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنیم.

وی با تاکید بر این مسئله که معاونت علمی مسئول اشتغال نیست و تنها تلاش برای حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که در این عرصه فعالیت دارند، گفت: مهم این است بتوان زیست بومی ایجاد کرد تا استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر و بهتر بتوانند فعالیت و کارآفرینی داشته باشند.

به گفته ستاری، معاونت علمی هیچ حمایت مالی از این رویداد نداشته است و مانند همیشه حمایت‌های معنوی و تسهیل‌گری را دارد، استارتاپ‌ها نیز اگر بتوانند نوآوری خوبی در فضای بازار داشته باشند، خودشان می‌توانند سرمایه مورد نیاز را جذب کنند.

وی در پایان افزود: استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، ایده‌های بومی‌سازی شده خود را تحقق می‌بخشند که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. البته در این میان بسیاری استارتاپ با ایده‌های نو هم داریم که نمونه خارجی ندارند، مانند رویدادی که امروز شاهد آن هستیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید