خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بازارچه خیریه مددجویان کارآفرین کمیته امداد اصفهان با شکلی جدید و حضور پررنگ بانوان در عرصه اقتصادی برگزار شد و پذیرای عموم خریداران و حامیان تولید ملی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اشتغال، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار، بیکاری، تورم، صادرات و واردات، کالای قاچاق، برند خارجی و تولید ملی، بخش کوچی از هزاران کلید واژه‌ای است که این روزها ذهن جوانان این مرز و بوم را به خود مشغول کرده است.

مردمی که روزانه و ماهانه و سالانه در تلاش‌اند با استفاده از توان و استعدادهای خودشان اندک درآمدی داشته باشند و مستقل از خانواده و هر نهاد حمایتی روی پای خودشان بایستند. کم نیستند تعداد افراد تحصیل‌کرده‌ای که نَه صرفاً به خاطر نبود بازار کار در رشته تحصیلی بلکه به دلیل علاقه به کاری دیگر، خوداشتغالی داشتند و اکنون توانستند به مراتب بالاتری برسند.

در این بین نمی‌توان از نقش عمده زنان و حضور پررنگ آنان در زمینه‌های اقتصادی غافل شد، زنانی که در گذشته تنها تکلیفشان را تربیت فرزند و انجام وظایف خانه‌داری می‌دانستند امروز به میدان عمل آمده‌اند تا ثابت کنند هیچ چیز از مردان کم ندارند. زنانی که شاید بیشترشان را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بانوانی که باید برای فرزندانشان مادری کنند و به جای پدر هم پدری. زنانی که با دریافت اندک کمک‌های مالی از نهادهای حمایتی آمدند تا استوار و ثابت قدم با اشتغال‌زایی در کنار کسب درآمد به توسعه اقتصاد کشور نیز کمک کنند.

بر همین اساس کمیته امداد استان اصفهان با اعطای وام‌های اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت پوشش خود، توانست گام بزرگی برای کارآفرینی این افراد بردارد و اکنون برای حمایت بیشتر اقدام به برگزاری بازارچه خیریه از 18 تا 21 اسفند برای فروش محصولاتشان کرده است. بازارچه‌ای که در آن انواع و اقسام لوازم هنری به چشم می‌خورد، کالاهایی که از نظر کمی و کیفی تنوع قابل توجهی دارد و در مقایسه با نمونه‌های خارجی یا حتی برخی نمونه‌های داخلی از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

نمایشگاهی که اکثر غرفه دارانش را بانوان تسخیر کرده‌اند، از پرورش ماهی و گل و گیاهان آبزی و پرورش قارچ گرفته تا آشپزی و شیرینی‌پزی و انواع ترشیجات و ادویه‌جات را در کنار صنایع دستی و تزیینی به نمایش گذاشته‌اند. همانطور که در میان غرفه‌ها قدم می‌زدیم با تعدادی از غرفه‌داران به گفت‌وگو پرداختیم تا از سختی کار و لذت چشیدن شیرینی موفقیت برایمان بگویند.

به جای غر زدن، قدم اول را بردارید
رضا چاوش‌زاده یکی از معلولان 22 ساله‌ای که حالا برای خودش صاحب سبکی در حوزه سنگ‌تراشی شده بود، گفت: به مدت 2 سال است کار خود را آغاز کردم و اکنون مربی تراش سنگ‌های زینتی هستم. علاقه من به سنگ‌ها مرا مجذوب این کار کرد و ابتدا در یک کارگاه آموزشی ثبت نام کردم و بعد از 6 ماه توانستم مدرک مربی‌گری بگیرم و اکنون به عنوان مربی درحال فعالیت هستم.

این کارآفرین با انتقاد از جوانانی که می‌گویند کار نیست، ادامه داد: کار هست اما افرادی که حوصله کار کردن داشته باشند، نیستند. جوانان باید یک تصمیم جدی و محکم بگیرند و برای رسیدن به آن تلاش کنند. تا زمانی که انسان‌ها احساس نیاز را به معنای واقعی تجربه و درک نکنند، قدر داشته‌های خود را نمی‌دانند برای همین مدام غر می‌زنند و به دنبال بهانه برای کم کاری خودشان هستند درحالیکه باید قدم اول را بردارند.

چاوش‌زاده با بیان اینکه در کنار تحصیل اقدام به اشتغال‌زایی کردم، گفت: من مدرک لیسانس حقوق دارم اما به خاطر علاقه‌ام به کار سنگ وارد این حوزه شدم و اکنون با علاقه و جدیت در این مسیر قدم برمی‌دارم.

زنانی که شجاعانه پای خواسته‌هایشان ایستاندند
مرادیان یکی از بانوان حاضر در نمایشگاه بود که با خوش‌رویی از حاضران برای خوردن شیرینی و پولکی دعوت می‌کرد و به عقیده خودش قصد داشت با این کار تمام رهگذران نمایشگاه را شیرین کام کند.

از وی درباره اشتغالی که اکنون برای خودش فراهم کرده بود پرسیدم و گفت: اول در یک کارگاه پولکی سازی کار می‌کردم و به مرور زمان برای خودم کارگاه کوچکی راه اندازی کردم و توانستم چند نفر دیگر را استخدام کنم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: با وجود اینکه مستاجریم و استطاعت مالی زیادی نداشتم و اما انجام این کار برای من بسیار دلبخش بود چون به مردم کمک می‌کردم شیرین کام باشند.

وی با بیان اینکه با دریافت وام از کمیته امداد توانست برای خودی کارگاه تولیدی کوچکی احداث کند، گفت: قدم اول را با سختی بسیاری برداشتم اما هیچگاه دلسرد نشدم و قدم به قدم جلو رفتم تا به اینجا رسیدم.

مرادیان تصریح کرد: دوست دارم خانم‌هایی که سرپرست خانوار هستند، خودشان قدم اول را بردارند و مثل یک مرد روی پای خودشان بایستند و قدرتمند باشند و چشم به دست این و آن و کمک‌ها نداشته باشند.

‌وی با تاکید بر اینکه زنانی که خودکفا باشند، خودشان پیشرفت می‌کنند، گفت: هر یک از بانوان این سرزمین می‌تواند با هنر خودش اشتغال‌زایی کوچک داشته باشد اما به مرور زمان به جایگاه‌های بلند و بهتری برسد. نردبان را باید پله پله طی کرد تا بتوانند پیشرفت کنند و آینده بهتری برای خود بسازند.

این بانوی کارآفرین با انتقاد به نگاه‌های نادرستی که ممکن است زنان کارآفرین را تحت فشار بگذارد، بیان کرد: زنان باید همیشه با انرژی مثبت وارد کار شوند و اعتمادبنفس‌شان را از دست ندهند، زنان ما باید خودشان را مانند یک مرد قدرتمند بینند تا سختی کار را کمتر احساس کنند و کم نیاورند.

مرادیان افزود: من برای 6 نفر از بانوانی که خجالت می‌کشیدند روی پای خودشان بایستند و کار کنند اشتغال‌زایی کردم، وقت گذاشتم و اصول کار کردن و بازاریابی را به آن‌ها آموزش دادم و اکنون آن‌ها در زندگیشان پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند.

راه اندازی بازارچه خیریه با هدف حمایت از مددجویان کارآفرین
مدیر کمیته امداد منطقه 3 شهرداری اصفهان درباره برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام عید نوروز و اینکه بسیاری از خانواده‌های زیر نظر کمیته امداد به لحاظ اقتصادی دچار محدودیت هستند برای همین این بازارچه خیریه با هدف درآمدزایی برای خانواده‌های شاغل برگزار شد.

احمد رضایی افزود: 30 غرفه برای مددجویان تولید کننده کمیته امداد در نظر گرفته شد تا محصولات خود را بدون هیچ واسطه‌ای در نمایشگاه خیریه به عرضه و فروش بگذارند. این بازارچه خیریه از روز پنج شنبه تا 21 اسفند از ساعت 9 تا 21 در محل باغ موزه چهل ستون برگزار بوده و پذیرای عموم مردم خواهد بود.

مشارکت 90 درصدی بانوان اصفهانی در کارآفرینی
وی با اشاره به حضور فعال بانوان در اشتغال‌زایی و نقش آن‌ها در توسعه اقتصاد گفت: در اصفهان 100 هزار خانوار و 200 هزار نفر زیر نظر کمیته امداد هستند که از این تعداد 75 درصدشان را زنان سرپرست خانوادر تشکیل می‌دهند برای همین اکثر برنامه‌ریزی‌ها حول محور زنان بوده است.

مدیر کمیته امداد منطقه 3 شهرداری اصفهان افزود: به دنبال این امر طبیعی است در مباحث اشتغال‌زایی به زنان بیشتر توجه شده و حضورشان پررنگ‌تر باشد و در این نمایشگاه نیز شاهد حضور فعال بانوان اقتصادی هستیم که نشان‌دهنده مشارکت 90 درصدی بانوان در کارآفرینی است.

وی در ارتباط با نحوه اشتغال‌زایی برای مددجویان گفت: ابتدا با انجام مشاوره شغلی و آموزش زمینه علاقه‌مندی و استعداد مددجو را یافته سپس با اعطای وام‌های کارانگیزی، مشاغل خانگی، خودکفایی و کارآفرینی در مراحل مختلف اشتغال فرد از او حمایت و تا 5 سال برای جلوگیری بروز مشکلات بر کار فرد نظارت می‌کنیم.

ایجاد 5 هزار شغل توسط کمیته امداد
رضایی با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار و 500 شغل ایجاد شد، گفت: از این تعداد 2 هزار و 200 نفر به مرحله خودکفایی و استقلال رسیدند و از چرخه کمیته امداد خارج شدند. در صورتی که افراد تحت پوشش کمیته که اشتغال‌زایی داشته و به خودکفایی رسیده‌اند بنا به دلایلی دچار ورشکستگی شوند باز هم در صورت داشتن شرایط وام‌‌های توسعه تکمیلی و وام کارگشایی که مختص ورشکستگی است، به فرد اعطا می‌شود.

مدیر کمیته امداد منطقه 3 شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای اشتغال‌زایی هیچ محدودیت سنی نداریم و از کوچک‌ترین فرد تا مسن‌ترین آنان که ایده‌اش برای اشتغال‌زایی مورد استفاده باشد توسط چند دستگاه مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند. در این راستا با تمام اتحادیه‌ها و موسسات فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی صحبت شده تا با سهولت بیشتری برای مددجویان کمیته امداد بتوان اشتغال‌زایی کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید