خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام :

باید از ظرفیت‌های تعاونی در کشور استفاده کرد

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مسئولان تعاون گفت: به دلایل مختلف ازظرفیتهای این بخش استفاده نمی شود که توجه به آن ضرورت ملی ومدیریت جامعه برای کم کردن مشکلات است.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان چشم اندازهای قانونی برای فعالیت‌های تعاونی و صراحت 25 درصدی اقتصاد کشور در بخش تعاون، گفت: به دلایل مختلف از ظرفیت‌های این بخش استفاده نمی شود که توجه به آن ضرورت ملی و مدیریت جامعه برای کم کردن مشکلات است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اوضاع تعاونی‌های کشور در مقطع پیروزی انقلاب و سالهای پس از آن، به برنامه‌های شورای انقلاب و دولت موقت اشاره کرد و گفت: یک اصل اسلامی و صراحت قرآنی است که برای گسترش عدالت در همه سطوح جامعه باید به حضور مردم در بخش‌های مختلف جامعه بها بدهیم.

وی تعاونی‌ها را حد فاصل بین بخش‌های دولتی و خصوصی خواند و گفت: اگر بعضی‌ها به بخش خصوصی به بهانه حضور اغنیا، خرده می‌گیرند، بخش تعاونی ترکیبی از انسان هایی است که سرمایه‌های جزئی خود را می‌آورند و اهداف فردی و اجتماعی دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر استفاده کشور از خدمات توزیعی تعاونی‌ها در مقاطع مختلف پس از انقلاب، گفت: در شرایطی که بیکاری و رکود اقتصادی مشکل اصلی جامعه است، می‌توان از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در بخش‌های تولید، توزیع و مصرف استفاده کرد.

وی  شناسایی مشاغل و سرمایه‌گذاری برای حضور بخش تعاونی‌ها را مهم خواند و گفت: باید برای رسیدن به اهداف ایجاد تعاون تلاش کنیم که قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که سرمایه ندارند، جلوگیری از کارفرمایی مطلق شدن دولت، قرار گرفتن مدیریت، سرمایه و منافع در اختیار نیروی کار، پیشگیری از انحصار و تورم، کمک به تأمین عدالت اجتماعی و توانمندسازی اقشار متوسط از جمله آنها بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نمونه‌هایی از مصرحات و مصوبات قانونی، گفت: بخش تعاونی باید افتخار کند که نظام برای این بخش قوانین به روزی دارد و مطمئن باشید روزی موانع اجرایی هم برطرف می‌شود، چون توجه به تعاونی نیاز امروز و آینده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به مطالبه یکی از حاضران که مجمع بر نحوه اجرای سیاست‌ها و مصوبات قانونی نظارت نماید، گفت: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها از وظایف رهبری است که ایشان به مجمع تشخیص تفویض کردند و اخیراً در حال تدوین آیین‌نامه‌ هستیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید