خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سالی که گذشت معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای بازدید از مراکز فناور و دانش بنیان و تحقق راهکارهای توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری به تعدادی از استان های کشور سفر کرد؛ سفرهایی که در مجموع گامی رو به جلو برای تحقق زیست بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان استان بود.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سالی که گذشت، به سنت‌های پیشین تعدادی از استان‌های کشور شاهد حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ه منظور افتتاح مراکز نواوری، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز فناوری بود که همگی با هدف توسعه زیست بوم کارآفرینی شک گرفتند. این سفرها فرصت خوبی ایجاد می کند تا ضمن آن که زیرساخت لازم برای ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان شکل بگیرد، راه برای اشتغال جوانان خلا قو نوآور استان‌ها هموار شود.

 


جهرم
ستاری در نخستین روزهای بهمن ماه سال جاری به منظور اقتتاح چند پروژه دانش‌بنیان در حوزه پزشکی و بازدید از واحدهای فناور جهرم، به این شهر سفرکرد.

ستاری در جمع فناوران و دانشگاهیان جهرم، راه بروز توانمندی های فناورانه این شهر ورود  بخش خصوصی به مسیر سرمایه گذاری در حوزه  پژوهش های کاربردی دانست و گفت: پژوهشگاه های متعددی با هزینه های دولتی ایجاد شدند اما در نهایت نتوانستیم مشکل عمده از صنعت را برطرف کنند. چرا که نگاه دولتی نمی‌تواند  به  کارآمدی  اقتصادی شدن پژوهش  منجر شود. بنابراین باید با تغییر نگرش در حوزه آموزش و پژوهش راه ورود بخش خصوصی و حمایت از ایده های نوآورانه بدون نقش‌آفرینی مستقیم دولت هموار شود.

افتتاح اتاق تمیز یک شرکت دانش بنیان
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نخستین بخش سفر خود به شهرستان جهرم، اتاق تمیز شرکت دانش بنیان نادر طب را افتتاح کرد.

با راه اندازی این واحد فناور که در مرکز استریل جنوب کشور واقع شده است، ضمن افزایش ظرفیت تولید تجهیزات پزشکی ساخت داخل، میزان واردات و خروج ارز به واسطه خودکفایی در تولید محصولات این حوزه کاهش خواهد یافت. ستاری همچنین در ادامه سفر به جهرم، با حضور در مرکز رشد  پارک علم وفناوری، از واحدهای فناور جهرم دیدن کرد.

تخت های بیمارستانی، تجهیزات پیشرفته عکسبرداری و اسکن با اشعه ایکس و تجهیزات پانسمان و شست و شوی اتوماتیک بخشی از دستاوردهای واحدهای فناور مستقر در این مرکز رشد به شمار می رود.

حضور در جمع فناوران جهرمی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از هسته های فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد جهرم دیدن کرد.حوزه های آبیاری و کشاورزی نوین، فناوری اطلاعات، نانوکامپوزیت های گرافن، تجهیزات صنعتی و ... عمده محور فعالیت واحدهای مستقر در این پارک علم و فناوری است. هسته های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم، دستگاه تمام اتوماتیک مبارزه با سرمازدگی درختان، سیستم های آبیاری هوشمند، تجهیزات اکتشاف زیرسطحی داروها و ... را ارائه کرده اند.

 


«البرز» جزو اصلی‌ترین قطب‌های اصلی توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری
بهمن ماه امسال معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همزمان با دهه مبارک فجر سفری به استان البرز داشت.

ستاری در نشست اقتصاد مقاومتی که استانداری البرز برگزار شد بیان کرد بخش‌های گوناگون استان‌ها مانند پارک‌های علم وفناوری، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری شرکتهای دانش بنیان می‌توانند بستر شکل‌گیری و پرورش ایده‌های خلاق جوانان تحصیل‌کرده و بدل شدن این ایده‌ها به کسب و کارهای موفق باشند.

افتتاح چند پروژه مهم فناوری در استان البرز
دوشنبه، 16 بهمن ماه فاز دوم پالایشگاه غلات‌زر و خط فروکتوز ۵۵ با حضور سورنا ستاری معاون علمی‌وفناوری رییس‌ جمهور، علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی و محمدعلی نجفی استاندار البرز با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیارد تومان در شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز افتتاح شد.

ستاری در ادامه سفر به استان البرز، همراه با محمدعلی نجفی استان‌دار و جمعی از مسئولان استانی، از فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام دیدن کرد.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در محدوده‌ای به وسعت ۳۶۰۰ هکتار در اراضی ۱۰ هزار هکتاری فرودگاه بین‌المللی پیام زمینه حضور شرکت‌های فناور، حمل و نقل بار هوایی و پستی، فرآوری کالا،انبارداری، خدمات سردخانه‌ای، صنایع مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز زمینه‌ای برای  صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایرانی است.

 


ظرفیت های یزد برای توسعه کارآفرینی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان
دی ماه سال جاری، یزد میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای بازدید از شرکتهای گروه پیشگامان کویر، حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان و بازدید از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری بود.

از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفر استان یزد، یکهزار و 480 نفر به طور مستقیم در شرکتهای زیرمجموعه پارک علم و فناوری فعالیت می کنند.

معاون علمی رئیس‌جمهور ضمن بازدید از شرکت‌های فناور این استان، با اشاره به اینکه آینده استان یزد با خام فروشی تأمین نخواهد شد گفت: فروش مواد معدنی برای دیگر کشورها کار ایجاد می‌کند و به آینده استان ضرر می‌زند، توانایی و استعدادهای خوب و قابل قبولی برای رشد شرکت‌های استارت آپی و اقتصاد دانش‌بنیان در استان وجود دارد که باید موردتوجه ویژه مسئولین قرار بگیرد.

 


افتتاح پارک علم و فناوری زنجان در واپسین روزهای سال 96
معاون در آخرین روزهای سال 1396 و در 19 اسفندماه برای  بازدید از طرح‌های فناورانه و صنعتی و افتتاح پارک علم و فناوری به  استان زنجان سفر کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست اقتصاد مقاومتی استان زنجان گفت: هم سویی مدیران استانی با نوآوری جوانان زمینه ساز تحول اقتصاد مبتنی بر ظرفیت‌های بومی می‌شود.

 به گفته ستاری، تحول استان زنجان با  فراهم کردن زیست بوم کارآفرینی و نوآوری  به منظور  شکل گیری استارتاپ ها و کسب و کارهای دانش بنیان  فارغ التحصیلان دانشگاهی ممکن می شود.

حمایت معاونت علمی و فناوری از ایجاد زیرساخت‌های فناوری زنجان
همچنین در این سفر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری،استاندار زنجان، رئیس پارک علم و فناوری زنجان  و مدیرکل امور فناوری وزارت علوم ، تفاهم نامه همکاری برای حمایت از پارک استان زنجان منعقد شد. بر اساس این تفاهم نامه همکاری، معاونت علمی و فناوری ضمن حمایت از تاسیس پارک علم و فناوری زنجان، از ایده های مستقر در این پارک علم و فناوری راه اندازی دیتا سنتر، شهر سایبری(cyber city) و برج سایبری (cyber tower)  حمایت می کند.

افتتاح پارک علم و فناوری و دیدار با فناوران زنجان
پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از بسترهای توسعه و رونق شرکت های دانش بنیان، همیشه با نوآوری و دانش افزایی همراه بوده و کار این پارک ها در کمک به باروری ایده های نوآورانه و تجاری سازی آن ها، به تولید ثروت ملی می انجامد.

بر همین اساس، پارک علم و فناوری زنجان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

پارک علم وفناوری زنجان 500 متر مربع مساحت دارد که 22 شرکت دانش بنیان در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این افتتاح نشستی هم با مدیران برخی از شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور استان داشت. این دیدار، فرصتی بود تا صاحبان ایده، صنعت و فعالان استارتاپی استانی دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و مطالبه‌های خود را با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مطرح کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید