خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده یکی از موانع جدی بر سر راه تولیدکنندگان است از پرداخت یارانه سودتسهیلات برای نوسازی صنایع به واحدهای تولیدی در سال جاری خبرداد.


محمد شریعتمداری در گفتگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر نوسازی صنعتی در ایران یکی از مهمترین ضرورت ها است گفت: برای دستیابی به کالای رقابتی و صادرات محور باید نوسازی صنعتی در کشور تسریع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، نوسازی صنعتی در سال جاری را جزء اولویت های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری مجلس شورای اسلامی ردیفی در قانون بودجه سال ۹۷ مبنی بر پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان جهت نوسازی به واحدهای تولیدی اختصاص خواهد یافت.

شریعتمداری بیان داشت: نوسازی نیاز جدی و مبرم صنعت کشور است چرا که با قدیمی و فرسوده بودن بسیاری از تجهیزات و واحدهای صنعتی هم اکنون امکان رقابت تولیدات صادرات‌گرا برای واحدهای تولیدی موجود در جامعه وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر موانع جدی بر سر راه تولید ملی برشمرد و گفت: امید می رود در ماه های ابتدای سال جاری این قانون اصلاح تا شرایط مطلوب تری برای تولیدکنندگان در جامعه فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تولید کنندگان جدا از این با مشکلات و موانع جدی در بحث تامین اجتماعی، نرخ سود تسهیلات بانکی و بسیاری موارد دیگر مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برای هموارسازی مسیر تولید در سال حمایت از کالای ایرانی همه ارکان دولت باید به معنای واقعی پای کار باشند، با تاکید بر این که مردم باید نسبت به مصرف کالای ایرانی تعصب داشته باشند، گفت: حمایت از تولید ملی زمینه ساز توسعه و پیشرفت در هر کشوری است.

وی افزود: تحقق شعار سال منوط به اینکه تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و مسئولان به وظایف خود در ارتباط با تولید ملی درست عمل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: تولیدکنندگان با کیفیت تولید، مصرف کنندگان با ترجیح کالای ایرانی بر اجناس خارجی و همچنین مسئولان با رفع موانع تولید و حمایت جدی از صنعتگران و کارآفرینان می توانند در جهت تحقق پذیری فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه کالای ایرانی نقش آفرین باشند.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان و مصرف کنندگان در جهت ارتقای سطح تولید ملی مکمل یکدیگرند.

شریعتمداری همچنین گفت: پارسال بهره برداری شش هزار واحد تولیدی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته بیش از پنج هزار و ۴۰۰ پروژه تولیدی و صنعتی به سرانجام رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تسریع در بهره برداری پروژه های نیمه تمام صنعتی و تولیدی را از جمله مهمترین راه های افزایش اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی در کشور دانست و یادآورشد: این موضوع جزء اولویت های مهم دولت در سال جاری است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید