خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بانوان بنای عاطفی جامعه هستند همه ما نسبت به بانوان جامعه تکلیف و وظیفه ذاتی داریم و حمایت از بانوان پرتلاش و کار آفرین در اولویت است.


به گزارش ایلنا، فرهاد دلق‌پوش در جلسه ای با حضور بانوان کارآفرین استان گیلان، نقش بانوان در رونق اقتصادی کشور در عصر حاضر را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: بانوان بنای عاطفی جامعه هستند. همه ما نسبت به بانوان جامعه تکلیف و وظیفه ذاتی داریم و حمایت از بانوان پرتلاش و کار آفرین در اولویت است.

وی با اشاره به رویکرد شعاری برخی از اشخاص در راستای پشتیبانی و تشویق بانوان، اظهار داشت: بایستی به دور از مسائل شعاری بصورت واقعی و عملگرایانه فضای کسب و کار و فعالیت بانوان را فراهم سازیم و در همه عرصه ها به فراخور توانمندی به آنان فرصت مشارکت بدهیم.

دلق پوش در ادامه اظهار داشت: بنده همواره در ادوار گذشته از فعالیت بانوان در عرصه های مدیریتی حمایت نموده ام و هم اکنون نیز در این سازمان دو نفر از همکاران خانم را به سمت رئیس اداره منصوب کرده ام.

متولی بخش صنعت استان، مسئله اقتصادی را از مهمترین مباحث کنونی کشور برشمرد و گفت: توجه به مسائل اقتصادی بانوان بصورت عمیقی باید مد نظر قرار گیرد، چرا که از امام صادق (ع) نقل شده است «من لا معاش له لا معاد له» یعنی اینکه «کسی که برایش معیشتی فراهم نیست، آخرت و معادی هم نیست»

دلق پوش با اشاره به منابع سرشار اقتصادی ایران متذکر شد: 7درصد از ذخایر و منابع جهان در ایران است و اگر 2 درصد سرمایه انسانی را نیز به آن اضافه کنیم، 9 درصد ثروت و اقتصاد جهان را بصورت بالقوه در اختیار داریم و این در حالی است که سهم ما از اقتصاد جهانی فقط 6 دهم درصد است.

وی ضریب هوشی انسانی، ذکاوت و درایت منابع انسانی کشور را قابل تحسین توصیف کرد و عنوان کرد: همانطور که مطلع هستید موفقیت بسیاری از کشورهای پیشرفته و مراکز علمی سطح بالای آنها متکی بر اندیشمندان و نخبگان ایرانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مدیریت کارآمد و پویا را شاخص ترین رکن تبدیل منابع و اقتصاد برتر دانست و گفت: چنانچه بهره برداری از منابع به نحو درست مدیریت شود خروجی آن در پیشرفت همه جانبه کشور و در معیشت مردم آشکار می‌شود.

فرهاد دلق پوش یادآور شد: بهترین منابع و ثروت را داریم و بهترین دین را هم در اختیار داریم اما در تبدیل به احسن این بهترین ها به خوبی عمل نکرده ایم.

وی همچنین عنوان کرد: در انجام بسیاری از امور فقط پول و منابع شرط نیست، ما اگر بتوانیم منابع و امکانات و ظرفیت های موجود را به درستی مدیریت کنیم میزان بهره وری، مفید و راندمان فعالیت های اقتصادی ما مطلوب خواهد بود.

دلق پوش پشتوانه هر انسان موفق و توانمندی را یک زن مدبر و کارآمد دانست و گفت: اگر به درستی در زندگی بزرگان تاریخ کاوش شود قطعا به زنان پرتلاش و تاثیرگذار خواهید رسید که نقش بسزایی در توفیق و پیشرفت این بزرگان ایفا کرده اند.

فرهاد دلق‌پوش اذعان کرد: بانوان می توانند حرکت آفرین باشند و این حرکت و پویایی، به اراده و عزم بانوان و حس مطالبه گرانه آنان، نیاز دارد و مقدمات آن را هم باید فراهم کنیم و قبل از هر اقدامی، اطلاعات و آمار دقیق آن را نیز باید گردآوری کنیم و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی بانوان کارآفرین در حوزه بافندگان فرش و گلیم 12325 نفر برشمردو گفت: از 13396 نفر 95 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند و همچنین بیش از 5 هزار متر مربع تولید فرش دارند که با وجود چنین پتانسیل بالایی پیشنهاد بنده این است که یک نهاد پشتیبان برای تولیدکنندگان فرش و گلیم تشکیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: هم اکنون بانوان به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می‌کند که یکی از مشکلات آن عدم عرضه صحیح محصولات به بازار است و پیشنهادم این است که حتماً یک شرکت پشتیبانی داشته باشیم که بتواند مسائل بازار این بانوان زحمتکش را به خوبی رفع و رجوع کند و حتی در شهرستان‌ها هم مشابه آن ایجاد شود.

دلق‌پوش مشارکت بانوان در امور صنفی استان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: براساس آخرین آمار از یک‌صد هزار واحد صنفی 17100 واحد صنفی متعلق به بانوان استان است و سال گذشته بیش از 2 هزار شغل در حوزه صنعت ایجاد شده که 500 نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در پایان پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌ها و هفته تجاری با امضاء تفاهم نامه در بین استان‌های همجوار را ارائه و گفت: می‌توانیم برای عرضه محصولات ویژه بانوان در کشورهای مجاور از طریق حضور در نمایشگاه‌های خارجی اقدام کنیم که این امر مستلزم انتخاب یک نماینده فعال و توانا از بین بانوان است که بتواند امورات و هماهنگی‌های لازم را پیگیری کند.

دلق‌پوش ایجاد "شرکت مدیریت صادرات" برای صادرات تولیدات ایرانی را ضروری دانست و گفت: برای جذب سهم بیشتر بازار 400 میلیونی حاشیه خزر باید برنامه صادراتی داشته باشیم و توسعه بازارچه‌های خوداشتغالی و استفاده از فروشگاه در فضای مجازی و مراکز خرید ویژه بانوان می‌تواند برای افزایش سهم مشارکت بانوان، اثربخش باشد.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید