خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال جدید بخش خصوصی در کارآفرینی فعال تر شده و طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مشوق بیمه ای کارفرمایی به صورت جدی پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، موسی بی باک درنشست کمیته فنی اشتغال استان با اعلام عملکرد سال 96 این بخش اظهار کرد: سال قبل 189 طرح با زمینه اشتغال 3 هزار و 595 نفر به بانک های عامل استان معرفی شد.
وی تسهیلات این طرح ها را سه هزار و 640 میلیارد ریال از محل منابع مختلف بیان کرد و افزود: پرداخت وام در قالب طرح اشتغال فراگیر از آن جمله بود.
به گفته وی؛ سال گذشته با پرداخت 320 میلیارد ریال برای اجرایی شدن 20 طرح اشتغال فراگیر، 264 نفر مشغول به کار شدند.
وی اضافه کرد: از محل تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری هم 216 طرح در استان به میزان 820 میلیارد ریال با اشتغالزایی یکهزار و 465 نفر به بانک های عامل معرفی شد که تا پایان سال 96، حدود 10 میلیارد ریال پرداخت شده است.
رییس کمیته فنی اشتغال گلستان به اجرای طرح کارورزی و معرفی 763 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی استان به بنگاهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: بهره مندی کاروزان از مزایای معافیت صددرصدی حق بیمه کارفرمایی نیز عملیاتی خواهد شد.
بی باک در مورد طرح مشاغل خانگی اظهار کرد: تاکنون یکهزار و861 طرح به بانک های کشاورزی، سپه و پست بانک معرفی شده که از این تعداد وام 870 طرح به میزان 85 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا یک میلیون و 869 هزار نفر در گلستان زندگی می کنند که بهره گیری از ظرفیت های بالقوه آن در حوزه های کشاورزی، امور دامی، باغبانی، گردشگری، صنایع دستی بومی و سنتی با اجرای طرح های تولیدی و صنایع تبدیلی کوچک ومتوسط می تواند نرخ بیکاری را در استان کاهش دهد.
نرخ بیکاری در گلستان در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید 13.8 درصد بود که با حمایت دولت و تلاش دستگاه های مرتبط، این رقم طبق گزارش مرکز آمار ایران در فصل تابستان سال قبل به 11.9 درصد کاهش یافت، سرمایه گذاری روی ظرفیت های بالقوه و بالفعل این خطه می تواند نقش بسزایی در ممانعت از هدر رفت سرمایه ها، توسعه مشاغل و افزایش نرخ اشتغال داشته باشد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید