خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مجری برگزاری کارگاه های کارآفرینی سازمان جوانان هلال احمرایران گفت:طرح توانمندسازی محلی بارویکردتوسعه کسب وکارهای خرد درراستای اجرایی شدن برنامه های مقابله وکاهش آسیبهای اجتماعی است.


به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، فاطمه بی باک اهداف برگزاری این کارگاه ها را ایجاد و توسعه نهادهای محلی مشارکتی با محوریت کسب و کارهای خرد، ایجاد درآمد برای ساکنان مناطق محروم و کمتربرخوردار و ارتقای کیفیت اقتصادی – اجتماعی زندگی و معیشت مردم این مناطق برشمرد.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه های کارآفرینی و مبانی کسب و کار به مدت سه سال ادامه دارد، افزود: این کارگاه ها در ۱۴ شهرستان از شش استان تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان و لرستان در حال اجرا هستند.

این مقام مسئول در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران ساختار تشکیلاتی برگزار یاین کارگاه ها را شامل گروه هدف، گروه مشارکت محلی، مشاور طرح و تسهیلگران محلی عنوان کرد و گفت: گروه هدف این کارگاه ها افراد کم درآمد و آسیب پذیر در مناطق عمدتا روستایی و یا مناطق محروم هستند.

بی باک افزود: پایه اصلی طرح بر ایجاد و سازماندهی یک نهاد محلی استوار است که با ذیربطان و ذینفعان و پیشروان بازار در تعامل هستند. عنوان این نهاد گروه مشارکت محلی است که شامل ۱۰ تا ۱۲ نفر می شود.

وی با بیان اینکه مشاور طرح، شرکت دانش پژوهان کاردوک است، اظهارکرد: مشاور طرح مسئولیت آموزش، مدیریت، مشاوره، ظرفیت سازی، هدایت و نظارت تسهیلگران محلی را برعهده دارد.
مجری برگزاری کارگاه های کارآفرینی و مبانی کسب و کار سازمان جوانان هلال احمر ایران ادامه داد: تسهیلگران محلی، اعضای داوطلب جوانان هستند که به طور مشترک توسط مشاور طرح و جمعیتهلال احمر استان، شناسایی و انتخاب می شوند و در راستای اجرای طرح، در سطح ملی، تحت هدایت و نظارت مشاور طرح، بکارگیری می شوند.

به گفته بی باک، ۴۴ تسهیلگر جوانان در شش استان فوق شناسایی شدند که هر یک مسئول ایجاد گروه مشارکت محلی هستند.

رییس اداره دانشجویی و طلاب سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران اقدامات انجام شده برای برگزاری کارگاه های کارآفرینی و مبانی کسب و کار در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: شیوه اجرای کارگاه های به استان های مجری طرح ارسال، نشست توجیهی با حضور مدیران عامل و معاونین امور جوانان هلال احمر استان ها برگزار، شهرستان های هدف انتخاب و جلسه توجیهی و آموزشی در استان های مربوطه برگزار شد. بی باک مراحل برگزاری کارگاه های کارآفرینی و مبانی کسب و کار را در پنج مرحله ذکر کرد و توضیح داد: مرحله اول، کسب و کارهای دارای قابلیت توسعه در استان و شهرستان از طریق استفاده و جمع بندی مطالعات پیشین مرتبط با اشتغال و بازار کار و در نهایت، با تعیین رسته های اولویت دار اشتغالزا میسر است.

وی مرحله دوم را بسیار حساس دانست و افزود: این مرحله شامل شناسایی ویژگی های کلی جامعه هدف و بررسی پتانسیل همکاری جامعه هدف در رسته های اولویت دار است.

وی مرحله سوم را تحلیل نیازمندی های توسعه رسته ها براساس تحلیل سیستم کسب و کار و شبکه سازی در طول زنجیره ارزش عنوان کرد.

مجری برگزاری کارگاه های کارآفرینی و مبانی کسب و کار سازمان جوانان هلال احمر ایران گفت: در مرحله چهارم، شبکه سازی مشاغل خرد در قالب گروه مشارکت محلی و ایجاد روابط قراردادی بین جامعه هدف با پیشروهای حاضر در طول زنجیره ارزش در دستورکار قرار دارد.

بی باک افزود: ارائه خدمات برای ارتقای توانمندی های جامعه هدف همچون آموزش، توانمندسازی، تامین مالی، تامین تجهیزات، تامین زیرساخت و مجوز های فعالیت براساس تحلیل های انجام شده و نیازمندی های توسعه فعالیت در هر کسب و کار و هر منطقه را پنجمین مرحله اجرای کارگاه های کارآفرینی و مبانی کسب و کار بیان کرد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید