خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران، رشد ایران را در شاخص های کارآفرینی در سال‌های اخیر چشمگیر دانست و گفت: سیستم آموزش سنتی موجب افول این رشد شده است.


به گزارش روزنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، افشین کلاهی در نخستین نشست مشترک کمیسیون کارآفرینی کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران با اعضای فراکسیون کارآفرینی مجلس گفت: اشتغال فرمول پیچیده‌ای ندارد و باید زیست‌بوم مناسبی برای آن تعریف کنیم.

وی در مورد سیستم آموزش سنتی در کشور، گفت: در بخش آموزش بسیار سنتی عمل کرده‌ایم و داده‌ها به‌روز و مطابق نیازهای نوین در کشور نیستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: در تعریف زیست‌بوم برای اشتغال هم باید محیط کاملا با نیازها متقارن باشد و به دور از هر گونه شعارزدگی و در راستای منافع ملی تعریف شود.

کلاهی در ادامه به بیان سایر چالش‌های فراروی سرمایه‌گذاران در حوزه کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان پرداخت و افزود: ناتوانی کشور در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، نبود فناوری‌های لازم، نبود رقبای خارجی و بازارهای رقابتی مناسب، بی‌توجهی به حقوق مالکیت معنوی، نقص قوانین، بی‌توجهی به ارزش های تولید ثروت، آماده نبودن بسترهای مناسب برای کسب‌وکارهای نوین، وجود برخی قوانین مخل و دولتی بودن اقتصاد (بیش از ۷۰ درصد) از مهم‌ترین چالش‌های کارآفرینان در این حوزه هستند.

رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران در ادامه به بیان راهکارهای برای برون‌رفت از وضعیت کنونی ارایه داد و گفت: آزادسازی دستمزدها یکی از راهکارهای اصلی است که دولت باید به آن توجه کند.

وی ادامه داد: شفافیت و مبارزه با فساد سیستمی، حضور مستمر رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و تحول در نظام آموزشی، تغییر سرفصل‌ها، مقررات‌زدایی و فعالیت سیستم‌های کارآمد نظارتی راهکارهای دیگری هستند که باید اجرایی شوند تا کارآفرینی و اشتغال در کشور به ویژه در حوزه دانش‌بنیان توسعه یابد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید