خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نخستین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال و دومین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردهای خوزستان در حوزه اشتغال و معرفی کارآفرینان برتر با شرکت یکصد کار آفرین در 100 غرفه برپا شده و در حاشیه آن کارگاه آموزشی برای کارآفرینان برگزار می شود.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت:مطالعه و تدوین برنامه عملیاتی توسعه سرمایه‌گذاری استان بر اساس طرح آمایش سرزمینی با اجرای بیش از 70 مگا پروژه و پروژه محرک در دستور کار قرار گرفته است.
علی بحرینی از بیکاری و اشتغال به عنوان ابر‌چالشی که کشور ایران و بسیاری از کشورهای دیگر را درگیر کرده یاد کرد و گفت:در حال حاضر تمامی ارکان نظام در این راستا بسیج شده و در خوزستان نیز اشتغال اولویت اول دستگاه های اجرایی است.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: بی شک مقوله اشتغال پایدار نیاز به مقدماتی نظیر آموزش نهاد سازی، تسهیل جستجوی کار، ‌تامین منابع مالی و تامین اجتماعی و بیمه دارد که باید در ابتدای کار بستر آن فراهم شود.
وی بیان کرد: اکنون می توانیم مدعی شویم در این زمینه ها تمام دستگاه های اجرایی با تلاش فراوان در راستای ایجاد اشتغال پایدار فعال هستند.
بحرینی تصریح کرد: در سال گذشته به همت تمام دستگاه های استان بیش از 54 هزار نفر بیمه شده جدید تامین اجتماعی داشتیم که این نشان از فعالیت مطلوب در زمینه اشتغال دارد.
وی اظهار کرد: در کنار کارهای اشتغال توسعه زیرساخت ها نیز یکی دیگر از موارد موثر است که در این زمینه نیز تلاش خوبی صورت گرفته و پروژه های خوبی پیش بینی شده است.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در پایان اردیبهشت ماه فاز اول پنجره واحد الکترونیکی استان افتتاح می شود که بی شک بستر مناسبی را برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری گذاری در استان ایجاد خواهد کرد.
بحرینی تصریح کرد: با اجرای این پروژه ها تحرک خوبی در ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف استان بخصوص مناطق محروم ایجاد می کند.
وی یادآور شد: سال گذشته به همت دستگاه های اجرایی استان بیش از230پروژه بالای 10 میلیارد ریال در سطح استان رصد شده است و سرمایه گذاری خوبی در نقاط مختلف استان انجام شد.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: امید است با تسهیلات واجرای پنجره واحد الکترونیکی در استان پروژه های بخش خصوصی در حجم بالاتری فعال شود و طرح های ملی مانند طرح اشتغال فراگیر و بحث اشتغال پایدار روستایی نیز بیشتر شود.
وی ادامه داد: تاکنون 39 کمیته فنی استان در اهواز تشکیل شده و به اشتغال روستایی نیز بیش از سه هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.
بحرینی افزود: همچین بیش از 10 هزار پیشنهاد از نقاط مختلف استان ارائه شده که یک هزار و 100 طرح در کمیته های فنی استان تایید شده و برای بیش از 411 طرح نیز بالغ بر پنج هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار به بانک های عامل صادر شده است.
وی تصریح کرد: برای اولین بار کمک های فنی اعتباری به میزان 800 میلیارد ریال به واحد های تولیدی اختصاص پیدا کرده و تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه هایی که زیر ظرفیت اسمی کار می کنند پرداخت می شود ضمن اینکه 320 میلیارد ریال برای مشاغل خرد اعتبار ابلاغ شده است و تا سقف 200 میلیارد ریال به افراد واجد شرایط اختصاص داده می شود.
وی گفت: نرخ بیکاری استان در سرشماری نفوس و مسکن سال 90 معادل 25.3 درصد بوده و نرخ مشارکت فعالیت اقتصادی در استان 35 درصد بوده که نرخ بیکاری در سرشماری سال 95 به 14.3درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 40.8 درصد رشد داشته است.
مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه کارآفرینان برتر شهرستان ها با یکدیگر تعامل بیشتری برقرار کرده و در زنجیره خرید و فروش محصولات خود با یکدیگر مشارکت می کنند.
سعید رضوانی افزود: این نمایشگاه از تاریخ سوم تا 6 اردیبهشت در 100 غرفه در سالن های امام رضا(ره) و خلیج فارس در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان در کیانپارس برپا شده است.
وی ادامه داد: در این‌ نمایشگاه 27 فرمانداری، پارک علم و فناوری ، استارتاپ ها، پتروشیمی، منطقه آزاد اروند، شرکت توسعه نیشکر، آموزش فنی حرفه ای و کاردانش، مرکز رشد شهید چمران، جهاد کشاورزی و زیرمجموعه های آن مثل منابع طبیعی و شیلات، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعاون روستایی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرک های صنعتی و کانون کارآفرینان حضور دارند.
رضوانی بیان کرد: نزدیک به یک هزار و 400 مترمربع فضا برای برگزاری این نمایشگاه در 2 سالن اختصاص داده شده که 700 متر آن در اختیار فرمانداری و بیش از 700 مترمربع نیز در اختیار دستگاه های اجرایی است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید