خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی گفت: نشریات علمی دانشجویی که در زمینه‌ی کارآفرینی فعالیت کنند، جدا از حمایت‌های فعلی، یک و نیم برابر بیشتر از سوی خانه نشریات دانشگاه مورد حمایت قرار می‌گیرند.


به گزارش ایسنا؛ محمدعلی هراتی، در آیین تجلیل از نشریات برتر علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: سیاست‌هایی که در شورای مرکزی انجمن‌های علمی و همچنین کمیته نشریات دنبال می‌شوند در این جهت است که نشریات در زمینه‌ کارآفرینی فعالیت کنند تا حمایت‌ها از نشریه و مخاطب آن بیشتر شده و نشریه جایگاه بهتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: آیین نامه‌ای در انجمن علمی موجود است که براساس آن، برنامه‌ای که در سطح دانشکده، دانشگاه و یا گروه برگزار می‌شود دارای سقف حمایتی است اما طرح‌هایی که در زمینه‌ی کارآفرینی به انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه ارائه می‌شوند از حمایت بدون سقف برخوردارند.

وی ادامه داد: برای نشریات نیز این مسئله مطرح شد که نشریاتی در زمینه‌ی کارآفرینی فعالیت کنند، یک و نیم برابر خانه‌ی نشریات جدا از حمایتی که می‌شوند مورد حمایت قرارمی‌گیرند.

دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه طی 6 ماه اخیر 17 نشریه به تعداد نشریات انجمن‌های علمی افزوده شده است، عنوان کرد: به دنبال افزایش کمی نشریات نیستیم، بلکه تمرکز ما بیشتر روی کیفیت نشریات است.

هراتی افزود: در حال حاضر حدود 55 نشریه در انجمن‌های علمی دانشگاه وجود دارد و تمام دانشکده‌ها دارای نشریه هستند به جز دانشکده علوم ورزشی که برای راه اندازی نشریه آن‌ها نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در انجمن علمی به اندازه‌ی خانه‌ی نشریات دانشگاه از تمام نشریه‌ها حمایت می‌شود. خانه‌ی نشریات براساس امتیازهای موجود یک سری هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: عدم حضور نشریات مثل انسانی است که تفکر دارد اما نمی‌تواند آن را بیان‌کند. نشریات راه بیان آراء و اندیشه‌های ما هستند و باید برای ارتقای آن‌ها تلاش زیادی کنیم.

هراتی با تاکید براینکه نشریات زبان گویای دانشجویان است و این امر بر کسی پوشیده نیست، ادامه ‌داد: در سال جاری در انجمن‎های علمی رویکرد تازه‌ای نسبت به نشریات انجمن‌ها ایجاد شده که با نوعی تغییر ساختار همراه بوده است. نشریات و از جمله نشریات انجمن‌های علمی نقش بسیار زیادی دارند.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم گرفتیم به سمت پژوهش محوری حرکت کنیم و از نشریاتی که مقالات معتبر را به چاپ می‌رسانند تا یک و دو دهم بیشتر حمایت کنیم.

دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی گفت: بیان این مسئله که اکنون به نشریات توجه نمی‌‍‌شود، اشتباه است زیرا بسیاری از مسئولین به نشریات دانشجویی توجه دارند.

وی تصریح کرد: موضوعی که باعث افت کم نشریات نسبت به سال‌های اخیر شده ضعیف عمل کردن خود ماست، زیرا مسئول و سردبیر به دنبال کار نو در زمینه‌ی رشته‌ی تخصصی خود نیستند و دانشجویان ما نشریات علمی را ورق می زنند.

هراتی با بیان اینکه انجمن علمی صرفاً کار علمی انجام می‌دهد، نه فرهنگی یا سیاسی، عنوان کرد:  اگر بتوانیم شغل آینده ی خود را در رشته‌ی تخصصی خود معرفی کرده، زمینه کارآفرینی، دروس و مقالات برتر آن را معرفی و حتی مقالاتی که در سطح دنیا است را ترجمه کنیم و در نشریات خود ذکر کنیم، یک کار ارزشمند انجام داده ایم. کار ما نیز همین است ولی متاسفانه در حال حاضر مدیر مسئول و سردبیر تنها نامشان درنشریه ذکر می‌شود و رشته های دانشجویی را جمع کرده تا یک مطلب بنویسند تا در نشریه بیاورند، بدون داشتن سیاست و هدف خاصی.

وی اظهار کرد: اگر نشریات ما موفق شوند و با توجه به الویت داشتن کیفیت چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر کمیت افزایش پیدا کنند، بودجه آن‌ها افزایش پیدا کرده و روال اداری راحت تر می شود.

دبیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی با اشاره به برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه فردوسی، بیان کرد: کمیته ناظر بر نشریات یکی از مکان‌هایی است که در مورد نشریات اختیارات بسیار زیادی دارد که در حال حاضر ما سه نماینده از نشریات انجمن های علمی در این انتخابات داریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید