خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد 200 تعاونی با رویکرد کارآفرینی و اشتغال در سال جاری از برنامه‌های این اداره کل خواهد بود.


به گزارش ایسنا، سید حفیظ‌الله فاضلی پنجم اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی کارگران و نمایندگان تشکلات کارگری و کارآفرینی استان با استاندار، اظهار کرد: کارگران از عناصر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه محسوب می‌شوند که در دوران مختلف نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت کارگری بیمه شده استان 99 هزار نفر است که این قشر از جامعه پویا، خلاق و دارای ابتکار هستند که با توجه به شرایط سخت معیشتی در حال تلاش هستند.

فاضلی گفت: این اداره کل با اولویت تثبیت اشتغال موجود و سرعت‌بخشی به آن، اجرای پنج طرح اشتغالزایی را با رویکرد کارآفرینی، کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای، روستا تعاون و اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در برنامه دارد.

وی با اشاره به ثبت چهار هزار و 600 تعاونی در استان، تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و 500 تعاونی فعال بوده که پالایش دو هزار و 100 تعاونی غیر فعال از برنامه‌های این اداره کل است زیرا برخی از تعاونی‌ها قابلیت فعال کردن را دارند.

فاضلی با اشاره به اینکه سال گذشته میزان صادرات از 9 تعاونی استان، 19 میلیون و 390 هزرار دلار بوده است، گفت: این میزان صادرات به کشورهای اروپایی بوده که موجب ایجاد اشتغال پایدار شده است، همچنین ایجاد 200 تعاونی با رویکرد کارآفرینی و اشتغال از برنامه‌های سال جاری این اداره کل خواهد بود.

وی انجام شش هزار بازرسی به صورت دوره‌ای به منظور بازدید از کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای اجرای صحیح قانون کار، جلوگیری از تنش، کاهش اختلافات میان کارگر و کارفرما و رعایت بهداشت محیط کار را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان و تاکید کرد: تشکلات کارگری به عنوان بازوی اجرایی برای حمایت از حقوق کارگران هستند که باید آن‌ها را توانمند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هزار و 750 شکایت و پرونده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال شد، تصریح کرد: بنا داریم حداقل 30 درصد از اختلافات و پرونده‌هایی که به این اداره کل ارسال می‌شوند را کاهش دهیم.

وی گفت: در حوزه کاهش فقر و سلامت کارگران بالغ بر 52 هزار سبد کالا توزیع شد، همچنین خانواده کارگران فصلی و ساختمانی بی‌سرپرست شناسایی و به سازمان‌های حمایتی معرفی شدند.

فاضلی خاطرنشان کرد: اکنون 49 درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی و حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند.
وی گفت: دو استخر در استان وجود دارد که هشت سال نیمه کاره هستند و از پیشرفت 80 درصدی برخوردارند که امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بهره‌برداری از آن‌ها، کارگران از امکانات استخر بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است، تعدادی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مشکلات این بخش را مطرح و پیشنهاداتی را در این جلسه ارائه دادند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید