خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اعلام این خبر که دوره‌های کارورزی و مهارت‌آموزی برای دانشجویان برگزار می‌شود، گفت: پارک علم و فناوری و دانشکده کارآفرینی از طرح‌های کارآفرینی دانشجویان حمایت می‌کنند.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی زارع چاهوکی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه موضوع کارآفرینی یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال جاری برای دانشجویان است، اظهار داشت: به دنبال شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای داخلی پیگیر امضای تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های خصوصی هستیم تا دانشجویان در حین تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شده و به عنوان یک کارآفرین در کشور خدمت کنند.

وی با اعلام این خبر که با سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است تا براساس آن دانشجویان به طرح‌‌های کارورزی دعوت شوند، تأکید کرد: دانشجویان می‌توانند با گذرندان دوره‌های کارورزی، مهارت‌های لازم در رشته‌های مورد علاقه خود را دنبال کنند و به همین منظور طرح‌های مختلف مهارتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره برگزاری هفته کارآفرینی نیز تأکید کرد: دانشجویان دانشگاه تهران طرح‌های مختلفی برای کسب و کار ارائه کرده‌اند که این طرح‌ها نیز از سوی دانشگاه به نمایش درمی‌آید تا در راستای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار گیرد.

زارع چاهوکی با اشاره به اینکه باید زمینه‌های تخصصی برای تولیدات علمی مبتنی بر فضای کسب و کار برای دانشجویان فراهم شود، گفت: این موضوع کمک می‌کند تا در فضای اقتصادی کشور تولیدات علمی با صنعت ارتباط تنگاتنگی پیدا کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای حمایت از استارتاپ‌های دانشجویان دارید یا خیر، گفت: هم‌اکنون پیگیر هستیم تا مدرسه استارتاپ‌ها در دانشگاه تهران راه‌اندازی و فعال شود اما در این حوزه بخش‌های مختلفی از جمله دانشکده کارآفرینی فعال هستند و پارک علم و فناوری دانشگاه با ارشاد معاونت فرهنگی از حمایت‌ها و مشاوره‌های بخش‌های مختلف استفاده خواهند کرد.

کارورزان دانشجویی مدرک معتبر بین‌المللی می‌گیرند
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که آیا مهارت‌آموزانی که از سوی دانشگاه تهران به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند، گواهینامه معتبر که دارای اعتبار بین‌المللی باشد، دریافت خواهند کرد یا خیر، تصریح کرد: دوره‌هایی در دانشگاه تهران در حال برگزاری است که برای تکمیل آن و آماده‌سازی بیشتر دانشجویان نیازمند برگزاری دوره‌هایی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم که در نهایت افراد گواهینامه‌های معتبر مهارتی با تأیید دانشگاه تهران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دریافت خواهند کرد.

زارع چاهوکی در پایان با تأکید براینکه باید جایگاه فرهنگ را در میان مسئولان و سیاستگذاران تقویت کنیم، گفت: زمانی می‌توانیم در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی موفق باشیم که مشارکت تمام دانشگاهیان را با فرهنگ‌سازی انجام شده داشته باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید