خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم فعال‌سازی صنعت گردشگری در استان سمنان گفت: دولت از طرح‌های کارآفرینی نخبگان در استان سمنان حمایت می‌کند.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید شهاب‌الدین چاووشی در آئین تجلیل از کارگران سمنانی اظهار داشت: کسب شغل مهم‌ترین مطالبه جوانان از دولت است و این امر نیازمند مهارت‌آموزی و ارتقای سطح مهارت و تخصص کارجویان است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اقتصادی و مرتبط با اشتغال در استان همواره گزارش‌های عملکردی را در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی به مردم ارائه کنند افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به فراگیری یک مهارت اهتمام ویژه‌ای بورزند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه نخبگان باید در عرصه اشتغال فعالیت پررنگ‌تری داشته باشند خاطرنشان کرد: طرح‌های کارآفرینی نخبگان در استان سمنان از سوی دولت حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار کار نیازمند نیروهای متعهد و متخصص است تأکید کرد: تحصیلات مهارت ایجاد نمی‌کند و این امر باید با مشارکت سازمان و مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان محقق شود.

چاووشی با تأکید بر اینکه سوق دادن نظام آموزشی به سمت مهارت‌آموزی یکی از سیاست‌های مهم دولت است اذعان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای افزودن رشته‌های تحصیلی که موردنیاز بازار کار است به دانشگاه‌ها و مدارس استان سمنان اقدام کنند.

وی ابراز داشت: صنعت گردشگری در استان سمنان با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه می‌تواند گامی مؤثر برای رونق اقتصادی در استان باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه مسئولان و مدیران استانی نسبت به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری اقدام کنند یادآور شد: چرخه اقتصاد استان سمنان با توسعه صنعت گردشگری و احیای بافت‌های تاریخی به گردش درمی‌آید.

اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان نیز در این مراسم اظهار داشت: میزان حوادث ناشی از کار در سال گذشته بالغ‌بر 9 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت و ایمنی کارگران در محیط کار از دیگر رویکردهای این نهاد بوده است افزود: در این راستا طرح‌های نظارتی و بازرسی به‌صورت مستمر از واحدهای تولیدی و کارگری اجراشده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه 1.2 درصد تعاونی‌های کل کشور در این استان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: یک هزار و 78 تعاونی در رشته‌های مختلف در استان سمنان ثبت‌شده که این تعداد تعاونی با توجه به جمعیت استان قابل‌قبول است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت این تعاونی‌ها در راستای خدمات، تولید و توزیع فعالیت می‌کندد اعلام کرد: راه‌اندازی و توسعه فعالیت تعاونی‌ها در راستای تقویت صنایع تبدیلی برای رشد اقتصادی در دستور کار است.

غنیان با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ‌بر 63 متقاضی برای راه‌اندازی تعاونی جدید در استان سمنان ثبت‌نام کردند یادآور شد: این رقم در مقایسه با سال گذشته بالغ‌بر 30 درصد رشد داشته است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید