خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی در حوزه اشتغال روستایی توانسته رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی فاطمی در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در طرح مهارت‌آموزی در سال گذشته از تعهد استان 123 درصد محقق شده است.

وی با اشاره به طرح کارورزی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح چهار هزار و 800 نفر در استان در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین 623 واحد پذیرنده نیز در سامانه ثبت که برای 418 واحد مجوز صادر شده و 482 کارورز در این واحدها مشغول فعالیت شده‌اند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته 111 درصد محقق شده است.

فاطمی با بیان اینکه از محل اعتبارات اشتغال‌زایی بند د قانون بودجه 96 مبلغ 199 میلیارد تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی برای استان بوده که از این میزان 120 میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان ابلاغ شده که 60 درصد این میزان را تشکیل می‌دهد، افزود: از این مبلغ 67 میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال استان پرداخت شده که میزان 56.3 درصد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 74 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است، اضافه کرد: از محل اعتبارات مشاغل خانگی 24 میلیارد تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی برای استان بوده که تاکنون 14 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از محل اعتبارات اداره کل بهزیستی استان 12 میلیارد و 800 میلیون تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی بوده که 9 میلیارد و 820 میلیون تومان به استان ابلاغ شده و 90 درصد تسهیلات ابلاغی بهزیستی به طرح‌ها پرداخت شده است.

فاطمی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات کمیته امداد 34 میلیارد و 500 میلیون تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی بوده که 32 میلیارد و 430 میلیون تومان به استان ابلاغ شده و عملکرد استان در این زمینه 89 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات اشتغال روستایی 54 میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: تعداد 4 هزار و 217 طرح در این حوزه در سامانه کارا ثبت شده مورد بررسی قرار گرفته که هم مربوط به اشتغال روستایی و هم اشتغال فراگیر بوده و عمده آن مربوط به اشتغال فراگیر بوده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی افزود: تعداد 884 طرح در کمیته‌های استان بررسی و در مجموع 341 طرح مصوب کارگروه‌های اشتغال استان شده است.

فاطمی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش ارائه‌شده در بخش تسهیلات اشتغال روستایی 21 طرح در استان مصوب و انعقاد قرار دارد به مبلغ 15 میلیارد و 500 میلیون تومان شده است، خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی در حوزه اشتغال روستایی توانسته رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

وی به طرح‌های اشتغال فراگیر در استان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اشتغال فراگیر 200 طرح ثبت‌نام کرده‌اند که 112 طرح مورد بررسی قرار گرفته و به پنج طرح مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده و 40 طرح برگشت یافته که دلیل عمده آن انصراف متقاضیان بوده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 225 نفر در سال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی تعهد شده است.

فاطمی ادامه داد: می‌توان گفت حداقل 98 درصد این اشتغال مربوط به بخش خصوصی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید